%0 Journal Article %T مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مصروع و غیرمصروع %J روان شناسی مدرسه و آموزشگاه %I دانشگاه محقق اردبیلی %Z 22520821 %A قدم‌پور, عزت‌اله %A درخشان فر, روح الله %A پادروند, حافظ %A قربانی, مریم %D 2020 %\ 04/20/2020 %V 9 %N 1 %P 173-188 %! مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مصروع و غیرمصروع %K اهمال کاری تحصیلی %K خودتنظیمی تحصیلی %K صرع %R 10.22098/jsp.2020.909 %X هدف از این پژوهش مقایسه اهمال­کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش­آموزان پسر 12-16 سال مصروع و غیر مصروع استان خراسان جنوبی بود. روش این پژوهش علی مقایسه‌ای است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر 12-16 سال مصروع و عادی استان خراسان جنوبی که در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل هستند، تشکیل دادند. از میان جامعه آماری 30 دانش­آموزان مصروع به روش نمونه­گیری در دسترس و 30 دانش­آموز عادی به روش نمونه­گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش در این پژوهش جای داده شدند. نمونه­های پژوهش بر اساس معدل و مقطع تحصیلی همتا شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه اهمال­کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی بود. نتایج نشان داد که بین اهمال­کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش­آموزان مصروع و غیرمصروع تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P). براساس یافته­های به­دست آمده پیشنهاد می­گردداز آن­جا­که اختلال صرع همواره با نواقصی در ابعاد شناختی، هیجانی و تحصیلی همراه است، مشاوران و مربیان آموزشی در زمینه تحصیلی دانش­آموزان مصروع به اهمال­کاری و خودتنظیمی تحصیلی توجه خاصی مبذول نمایند. %U https://jsp.uma.ac.ir/article_909_b93ed5acd991cb962bd901655e871cf1.pdf