هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عدالت ادراکشده و هنجار سازمانی بر بهزیستی روانشناختی معلمان انجام شد. روش ها: بدین منظور با استفاده از طرح پژوهش آزمایشی از بین دبیران مقطع متوسطه اول اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین در سال تحصیلی 97-1396 تعداد 120 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و در گروههای هشتگانه پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل متنهای کوتاه هالند و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف بود.یافته ها: دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که عدالت ادراکشده و هنجار سازمانی مبتنی بر تأیید رفتارهای مثبت و عدم تأیید رفتارهای منفی بر مؤلفههای پذیرش، ارتباط مثبت و رشد در بهزیستی روانشناختی معلمان تأثیر دارد (0/01>P).نتیجه گیری: با توجه به این یافته، لزوم توجه به عدالت و تقویت هنجارهای سازمانی مثبت در جهت بهبود بهزیستی روانشناختی معلمان ضروری به نظر میرسد.