TY - JOUR ID - 1507 TI - اثربخشی مدل بهزیستی مدرسه بر رضایت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره‌ی دوم متوسطه JO - روان شناسی مدرسه و آموزشگاه JA - JSP LA - fa SN - 22520821 AU - نظری بولانی, گوهر AU - یاراحمدی, یحیی AU - احمدیان, حمزه AU - جدیدی, هوشنگ AD - دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد روانشناسی تربیتی، سنندج، ایران AD - استادیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد روانشناسی تربیتی، سنندج، ایران. AD - استادیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد روانشناسی تربیتی، سنندج، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 11 IS - 1 SP - 105 EP - 116 KW - بهزیستی مدرسه KW - رضایت تحصیلی KW - دانش آموزان دختر متوسطه دوم DO - 10.22098/jsp.2022.1507 N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برنامه بهزیستی مدرسه بر رضایت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره ی دوم متوسطه شهر کرمانشاه بود. روش ها: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود.  جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر کرمانشاه در سال تحصیلی97-96 بودکه مشغول تحصیل  بودند و با استفاده  از روش نمونه‌گیری نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله ای در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند و برنامه آموزشی بهزیستی مدرسه در10 جلسهدقیقه ای روی گروه آزمایش اجراشد.  داده‌های پژوهش با استفاده ازپرسشنامه رضایت تحصیلی لنت وسینگلایی،شیو،گینور، باردنر،تریستمن و پرسشنامه ی بهزیستی مدرسه کانیو و ریمپلا  پیش از شروع مداخله آموزشی،  و پس ازآن ازافراد هردوگروه جمع آوری شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده ازآزمون تحلیل کواریانس انجام گرفت و نتایج آزمون برای مقایسه نمرات رضایت تحصیلی در گروه­های آزمایش و کنترل، در مرحله پس آزمون،  نشان دادمقدار F به‌دست آمده برابر با 6/12 است و در سطح آلفای 01/0 معنی دار شد  ( 01/0>P) .نتیجه گیری: در نتیجه، برنامه آموزشی بهزیستی مدرسه به صورت معناداری موجب افزایش رضایت تحصیلی شد. UR - https://jsp.uma.ac.ir/article_1507.html L1 - https://jsp.uma.ac.ir/article_1507_43f1b3e5b93f2cc0d80010c0737cfb01.pdf ER -