TY - JOUR ID - 235 TI - آموزش از طریق بازی بر بهبود نگرش ریاضی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی JO - روان شناسی مدرسه و آموزشگاه JA - JSP LA - fa SN - 22520821 AU - یار محمدی واصل, مسیب AU - رشید, خسرو AU - بهرامی, فرشته AD - دانشیار روانشناسی، دانشگاه بوعلی سینای همدان AD - استادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینای همدان AD - کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینای همدان Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 3 IS - 3 SP - 122 EP - 135 KW - آموزش از طریق بازی KW - نگرش ریاضی KW - دانش‌آموزان ابتدایی DO - jsp-3-3-8 N2 - هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش از طریق بازی بر بهبود نگرش ریاضی دانش­آموزان دختر مقطع ابتدایی بود. روش این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل: کلیه‌ی دانش­آموزان دختر پایه پنجم شهرستان همدان است. نمونه‌ی پژوهش شامل 25 نفرگروه آزمایش و 25 نفرگروه کنترل است که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب شدند و آموزش از طریق بازی برروی گروه آزمایش انجام شد. داده­ها با استفاده از پرسشنامه‌ی نگرش ریاضی ایکن(1971) جمع­آوری شد. نتایج تحلیل کوورایانس نشان داد که آموزش از طریق بازی باعث بهبود نگرش دانش­آموزان  به درس ریاضی شده است. بنابراین نتایج پژوهش حاکی از آن است که به منظور بهبود نگرش ریاضی، باید به نقش عوامل انگیزشی به ویژه نگرش ریاضی توجه کرد و روش­های آموزشی ریاضی را در مسیر ایجاد علاقه به این درس سوق داد. UR - https://jsp.uma.ac.ir/article_235.html L1 - https://jsp.uma.ac.ir/article_235_db5253ad2af4500641af0b2eb9d94e8d.pdf ER -