ابراهیمی قوام آبادی، صغری (1395). اثربخشی سه روش اموزش راهبردهای یادگیری توضیح مستقیم و چرخه افکار بر درک مطلب حل مساله، دانش فراشناختی، خودپنداره تحصیلی و سرعت یادگیری دانشآموزان دختر دوم . رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
بارانی، شهروز و درویشی، علی،اعظمی ( 1394). بررسی روندپیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی وعوامل مؤثربرآن. سومین کنگره علوم ترویج وآموزش کشاورزی، 175-198.
حسینی، محمد و دژکام، زیبا (1395).همبستگی عزت نفس وپیشرفت تحصیلی دردانشجویان. توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی وتوان بخشی تهران. مجلهایرانیآموزشدر علومپزشکی، 7 (3).
راج خرمی، ناصر و صفاریان، اعظم (۱۳۹۵). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی بر توانایی حل مساله دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اصفهان. کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران، تهران. 67.
سیف، علی اکبر (1396). روانشناسی پرورشی نوین)روانشناسی آموزش و یادگیری(. چاپ دهم، تهران: نشر دوران.
طاووسی، محترم (1396). بررسی رابطه بین عزت نفس و تنیدگیهای زندگی روزمره. مجله علوم روان شناختی، 7(4)، 45-56.
عبدوس، میترا (1395). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر پرورش خلاقیت دانشآموزان دختر سال سوم دبیرستان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
فرخی، نوعلی (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان پسر دوم راهنمایی منطقه 11 آموزش و پرورش تهران. فصلنامهروانشناسیپرورشی دانشگاهعلامهطباطباییتهران. 12(18)، 129-152.
کرمی، بختیار؛ کرمی، آزاد الله و هاشمی، نظام (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی، 2(4)، 1 – 19.
کرمی، صغری؛ انتصار فومنی، غلام حسین و اسکندری، محمد رضا (1395). رابطه ی بین راهبردهای شناختی و فراشناختی با عزت نفس تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستان های شهر زنجان. دومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیب های اجتماعی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، 132
کلمز، هریس؛ بین، رینولد و کلارک، امینه.(2012). روشهای تقویت عزت نفس در نوجوانان، ترجمه پروین علیپور (1392). چاپ سوم، تهران: به نشر.
گیج، نیت ل و برلاینر، دیوید سی (1998). روان شناسی تربیتی. غلامرضا خویی نژاد و همکاران (1390) چاپ دهم ، مشهد: انتشارات حکیم فردوسی.
محمدی آریا، علیرضا؛ سیف نراقی، مریم؛ دلاور، علی و سعدی پور، اسماعیل (1391). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی - فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه افراد استثنایی، 13(3)، 21-35.
ملکی، بهرام (1394). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی بر افزایش یادگیری و یادآوری متون درسی مختلف. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 11(3)، 42-50.
نریمانی، محمد و شربتی، انوشیروان. (1394). مقایسهی حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی در دانشآموزان با و بدون نارسانویسی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 100-85.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره. (1392). مقایسهی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزتنفس در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(2)، 91-78.
نریمانی، محمد؛ جلالینژاد، راضیه؛ شعربافزاده، عادله و اژدری، زمان. (1393). اثربخشی آموزش برنامهی دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر عملکرد خواندن دانشآموزان با ناتوانی یادگیری خواندن. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(2)، 120-100.
نیاز آذری،کیومرث (1390). فراشناخت در فرایند یاددهی-یادگیری. چاپ ششم، تهران، انتشارات اندیشه.
Bell, A.C., & D'Zurilla, T.J. (2012) Problem-solving therapy for depression: A meta-analysis. Clinical Psychology Review, 29, 348-353.
Bilere, R.F., & Showman, G. (1993). Sychology applied to teaching. 7th ed. New York. Hounghton Mifflin.
Beckman, P. (2002). Strategy instruction. ERIC . Arlington, VA: ERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, Council for Exceptional Children. (ERIC Document Reproduction Service No.
Biabangard, S. (1997). Methods to increase self – esteem in children and juveniles. Tehran: Anjoman olia o Morabian Publication, 11. (Persian)
Derry, S., & Murphy, D. (1986). Designing systems that train learning ability: from theory to practice. Review of Educational Research 56(1), 1-39
Cassidy, T., & long, C. (1996). Problem-solving style, stress and psychological illness: development of multifadtorial measure. British Journal of Clinical Psychology, 35, 265-277
Montague, M. (2013). The effects of cognitive and metacognitive strategy instruction on the mathematical problem solving of middle school students with learning disabilities. Journal ofLearning Disabilities, 25, 230-248.
Montague, M., Applegate, B., & Marquard, K. (2012) Cognitive strategy instruction and mathematical problem-solving performance of students with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 8, 223-232.
Montague, M., & Bos, C.S. (2012). The effect of cognitive strategy training on verbal math problem solving performance of learning disabled adolescents. Journal of Learning Disabilities, 6(19), 26-33.
Nariman, M., & Sharbati, A. (2015). Comparison of anxiety sensitivity and cognitive function in students with and without dysgraphia. Journal of Learnin Disabilities, 4(4), 85-100. (Persian)
Narimani, M., & Vahidi, Z. (2014). A comparison of alexithymia, self-efficacy and self-esteem in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 3(2), 78-91. (Persian)
Narimani, M., Jalalinejad, R., Sherbafzadeh, A., Ajdari, Z. (2015). The effectiveness of trainingof jager's knowledge and meta-cognitive skill program on reading performance of students with reading learning disability. Journal of Learning Disabilities, 4(2), 100-120. (Persian)
Nolan, A., & Morgan, B. (2000). The role of metacognition in learning. Journal ofEducational Psychology, 50, 49-79.
Reiff, J.C., Cannella, G.S. (2013) Conceptual level, learning style, and beginning teacher performance. Journal of Personnel Evaluation in Education, 3, 365-375.
Shokohi Yekta, M., & Parand, A. (2015) The effectiveness of instruction based on cognitive approach on family relationship. Journal of Family Research, 4, 5-16. (Persian)
Schleifer Lydia., L. F., & Dull, R. B. (2014). Meta cognition and performance in the accounting classroom. Issues inAccountingEducation, 24(3), 339-367.
Thompson, T., & Ungerlider, C.H. (2012). Students Achieve better in Single sex Schools, Researchers for the Canadian Center for Knowledge, Singl sex schoding-final Report