ابوالمعالی، خدیجه و محمودی، زهرا. (1394). تاثیرآموزش مهارتهای تاب آوری برکاهش فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان، اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی،علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه.
اعرابیان، اقدس؛ ابوالمعالی، خدیجه و پاشا شریفی، حسن. (1394). تبیین فرسودگی تحصیلی بر اساس الگوی ارتباط مادر- فرزند با میانجیگری تاب آوری در دختران دانشآموز. پژوهش های کاربردی روانشناختی، 6(4)، 159-173.
امیری، مجید. (1394). تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دخترکنکوری شهر اصفهان. کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، ترکیه - استانبول، شرکت مدیران ایده پردازان پایتخت ایلیا.
رستماوغلی، زهرا و خشنودنیای چماچائی، بهنام. (1392). مقایسه ی وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 18-37.
رستماوغلی، زهرا؛ طالبی جویباری، مسعود و پرزور، پرویز. (1394). مقایسهی سبکهای اسنادی و تاب آوری در دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص، نابینا و عادی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 39-55.
سلطانی نژاد، مهرانه؛ آسیابی، مینا؛ ادهمی، بیانه و توانایی یوسفیان، سمیرا(1392). بررسی شاخص های روانسنجی پرسشنامه تاب آوری تحصیلی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 5(15)، 34-17.
سنگانی فرزنه، علیرضا و همایونی، علیرضا (1394). تاب آوری، هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان پسر. روانشناسی معاصر، 5 (10)، 798-800.
صدوقی، مجید؛ تمنائی فر، محمدرضا و ناصری، جمیله (1396). رابطه تابآوری، امیدواری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری، 9(1)، 50-67.
عظیمی، محمد؛ پیری، موسی و زوار، تقی(1392). رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه. پژوهشدربرنامه ریزیدرس، 10(11)، 128-116.
علیزاده عصار، افسانه؛ توحیدی، افسانه و سادات حسینی سلطان نصیر، محبوبه(1395). پیش بینی ابعاد فرسودگی تحصیلی براساس ناگویی خلقی، هیجانات منفی و عزت نفس. مطالعات روانشناسی تربیتی، 13(24)، 88-69.
میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی و قلیزاده، لیلا(1391). خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر. مجله ی روانشناسی مدرسه، 1(4)، 103-90.
میکائیلی، نیلوفر؛ رجبی، سعید؛ عباسی، مسلم و زمانلو، خدیجه (1393). بررسی ارتباط تنظیم هیجان و عواطف مثبت و منفی با عملکرد و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 10(32)، 53-31.
نریمانی، محمد؛ عالی ساری نصیرلو، کریم و موسی زاده، توکل(1393). مقایسه اثربخشی آموزش متمرکز بر هیجان و کنترل تکانه بر فرسودگی تحصیلی و عواطف مثبت و منفی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری، مجله ناتوانیهای یادگیری، 3 (3)، 99-79.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول. (1392). مقایسه ی اثر بخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 154-176.
یعقوبی، ابوالقاسم و بختیاری، مریم (1395). تاثیر آموزش تاب آوری بر فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(13)، 16-7.
Ahola, K., &Hakanen, J. (2007). Job strain, burnout and depressive symptoms: A prospective study mong dentists. Journal of Affective Disorders. 77(1), 229-243.
Aldao, A. (2013). The future of emotion regulation research: capturing context. Perspect Psychology Sciences, 8(2), 155-172.
Austin, E. J., Saklofske, D. H., & Egan, V. (2005). Personality, well-being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 38(3), 547-558.
Benita, M., Levkovitz, L., & Roth, G. (2017). Integrative emotion regulation predicts adolescents' prosocial behavior through the mediation of empathy. Learning and Instruction, 50(3), 14-20.
Bloch, L., Haase, C.M., & Levenson, R.W. (2014). Emotion regulation predicts marital satisfaction: More than a wives’ tale. Emotion, 14(1), 130-144.
Brand, T. (2007). An exploration of the relationship between burnout, occupational stress and emotional intelligence. Unpublished master’s thesis, Stellenbosch University.
Brouwers, A., & Tomic, W. (2010). Aiogitudinal study of teacher burnoutand pereeived self- efficacy classroom. management. Teaching and Teacher Education,16,136 -253.
Close, W., & Solberg, S. (2007). Predicting achievement, distress and retentionamong lower-income Latino youth. Journal of Vocational Behavior, 72(1), 31-42.
Diefendorff, J. M., Richard, E. M., & Yang, J. (2008). Linking emotion regulation strategies to affective events and negative emotions at work. Journal of Vocational Behavior, 73(3), 498–508.
Furnham, A., Chamorro-Premuzic, T.& McDougall, F. (2003). Personality, cognitive ability and beliefs about intelligence as predictors of academic performance. Learning and Individual Differences, 14, 47- 64.
Gómez, H. P., Pérez, V. C., Parra, P. P., Ortiz, M. L., Matus, B. O., McColl, C. P., ... & Meyer, K. A. (2015). Academic achievement, engagement and burnout among first year medical students. Revista médica de Chile, 143(7), 930.
Grawe, K. (2007). Neuropsychotherapy: How the neurosciences inform effective psychotherapy. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Gross, J. J. & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: implications for affect, relationships, and well- being. Journal of personality and social psychology,85, 348-362.
Hall, D.K.; Pearson, J. & Reaching, I.N. (2003). Resilience-giving children the skills to bounce back. Voices for Children.
Hogan, M.J., Parker, J.D.A., Wiener, J., Watters, C., Wood, L.M., & Oke, A. (2010). Academic success in adolescence: Relationships among verbal IQ, social support and emotional intelligence. Australian Journal of Psychology, 62, 30− 41.
Izadpanah, S., Schumacher, M., Arens, E.A., Stopsack, M., Ulrich, I., Hansenne, M., & et al. (2016). Adolescent harm avoidance as a longitudinal predictor of maladaptive cognitive emotion regulation in adulthood: The mediating role of inhibitory control. Journal of Adolescence, 52, 49-59.
Kassam, K. S., & Mendes, W. B. (2013). The effects of measuring emotion: Physiological reactions to emotional situations depend on whether someone is asking. PLoS ONE 8(6), e64959.
Kraaij, V., Pruymboom, E., & Garnefski, N. (2002). Cognitive coping and depressive symptoms in the elderly: a longitudinal study. Aging Ment Health, 6(3), 275-281.
Kwok, O., Hughes, J. N. & Luo, W. (2007). Role of resilient personality on lower achieving first grade students' current and future achievement. Journal of School Psychology, 45(1), 61-82.
Narimani, M., Abbasi, M., Abolghasemi, A., & Ahadi, B. (2014). Compare the effectiveness of acceptance / commitment by emotion regulation training on the adjustment of students with dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, (2) 4, 154-176. (Persian)
Narimani, M., Alisari Nasirlou, K., & , Mosazadeh, T. (2014). The effect of excitement-focused therapy and impulse control on educational burnout and positive and negative training emotions in students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3(3), 79-99. (Persian)
Nilforooshan, P., Abedi, M.R., & Ahmadi, S.A. (2014). Family Pathology, lassification and Assessment]. Isfahan: University of Isfahan publication. (Persian)
Parker, J. D. A., Saklofske, D. H., & Keefer, K. V. (2016). Giftedness and academic success in college and university: Why emotional intelligence matters. Gifted Education International, 33(2), 183-194.
Parker, P. D., & Salmela-Aro, K. (2011). Development processes in school burnout: Acomparison of major developmental models. Learning and Individual Differences, 21, 224-228.
Pekrun, R. (2000). A social cognitive, control-value theory of achievement emotions. In J. Heckhausen(Ed.), Motivational Psychology of Human Development. Oxford, England: Elsevier.
Pinquart, M. (2009). Moderating effects of dispositional resilience on associations between hassles and Psychological distress. Journal of applied Developmental Psychology, 30, 53-60.
Reich, J.W., Zautra, A.J., & Davis, M. (2003). Dimensions of affect elationships: models and their integrative implications. Rev Gen Psychol, 7, 66–83.
Rostamoghli, Z., & Khoshnoodnia Chomachaei, B. (2013). Comparing academic conscience and academic burnout in students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 2(3), 18-37.
Rostamoghli, Z., Talebi Joybari, M., & Porzoor, P. (2015). A comparison of attributional and resiliency style in students with specific learning disorders, blindness and normal. Journal of Learning Disabilities, 4(3), 39-55.
Salmela- aro, K. & Tynkknen, I. (2012) Gen dered pathways in school burnout among adolescent. Journal of Adolescence, 930-937.
Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E., & Nurmi, J. (2009). School Burnout Inventory (SBI): Reliability and validity. European Journal of Psychological Assessment, 25, 48-57.
Soleimani, A., & Habibi Y. (2015). The relationship between emotion regulation and resiliency with psychological well-being in students. Journal of School Psychology, 3, 51-79. (Persian)
Toppinen-Tanner, S., Ojajärvi, A., Väänaänen, A., Kalimo, R. & Jäppinen, P. (2005). Burnout as a predictor of medically certified sick-leave absences and their diagnosed causes. Behavioral Medicine,31(1), 18-32.
Waugh, C. E., Fredrickson, B. L., & Taylor, S. F. (2008). Adapting to life’s slings and arrows: Individual differences in resilience when recovering from an anticipated threat. Journal of Research in Personality, 42(4), 1031-1046.
Zahrakar, K. (2008). The relationship between emotional intelligence and academic performance. Applied Psychology, 2(5), 89-98. (Persian)
Zhang, L.F. (2003). Does the big five predict learning approaches? Personality and Individual Differences, 34, 1431-1446.