پایان نامه ی کارشناسی .TISS امینی، آرزو ( 1378 ). مهارت های اجتماعی نوجوانان: اعتباریابی پرسشنامه
رشته روان شناسی، دانشگاه آزاد واحد تهران. دانشکده ی روان شناسی و علوم اجتماعی.
تهامی منفرد، شراره؛ علیایی زند، شهین و یوسفی لویه، مجید ( 1381 ). بررسی رابطه ی هوش هیجانی و
راهبردهای رویارویی در دانش آموزان عادی و تیزهوش دبیرستا نهای شهر تهران. اولین همایش ملی
استعدادهای درخشان، شیراز.
ریو، مارشال ( 2005 ). انگیزش و هیجان. ترجمه ی یحیی سید محمدی، ( 1386 ). ویراست چهارم. تهران:
نشر ویرایش.
زارع، علی ( 1380 ). مقایس هی سهم هوش هیجانی و هوش عمومی در پی شبینی پیشرفت تحصیلی
دان شآموزان پای هی سوم متوسط هی شهر شیرا . ز پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی روان شناسی،
دانشگاه علوم پزشکی ایران.
سبحانی، رویا ( 1383 ). بررسی رابطه میان هوش هیجانی و سخت روی با پیشرفت تحصیلی. پایان نامه ی
کارشناسی ارشد رشته ی روان شناسی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
سیف، علی اکبر ( 1384 ). روان شناسی پرورشی روان شناسی یادگیری و آموزش. چاپ سیزدهم. تهران:
انتشارات آگاه.
قمرانی، امیر و جعفری، حمیدرضا ( 1382 ). درآمدی بر هوش هیجانی و نابینایی. سومین همایش دانشجویان
و دانش آموختگان نابینای ایران. تهران.
گنجی، حمزه؛ میرهاشمی، مالک و ثابت، مهرداد ( 1385 ). هنجاریابی مقدماتی آزمون هوش هیجانی
.23-35 ،(2) برادبری- گریور. مجله روا نشناسی کاربردی، 1
یوسفی، فریده و خیر، محمد ( 1382 ). بررسی رابطه استدلال صوری،آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در
گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز. مجل هی روا نشناسی و علوم تربیتی، 32
.175-200 (2)
Journal of School Psychology, Autumn 2012 مجله ی روان شناسی مدرسه، پاییز 1391
Vol.1, No.3/49-62 49-62/ دوره ی 1، شماره ی 3
61
AbiSamara, N. (2000). The Relationship between emotionalntelligence and academic
achievement. Auburn University at Montgomery. Fed 661.
Boyatxzis, E. (2002). Developing Emotional Intelligence. to be published in San Francico:
Jossey – Bass.
Brackett. M. A., Mayer. J. D., & Warner. R. M. (2003). Emotional intelligence and its
relation to everyday behavior. Personality and Individual Differences, 36, 1387–1402.
Bar-On, R., & Handley, R. (1999). Optimizing people: A practical guide for applying
emotional intelligence to improve personal and organizational effectiveness. New
Braunfels, TX: Pro-Philes Press.
Ciarrochi, J., Dean, F., & Anderson, S. (2002). Emotional intelligence moderats the
relationship between stress and mental health. Personality and Individual Differences,
32, 197-209.
Defries, J., & Polmin R. (1994). Nature and nurture during middle childhood. Oxford UK:
Black well.
DiGiuseppe, B. R. T. (2002). Emotional intelligence and success in professional graduate
programs in psychology. Paper presented at the international society for research on
emotion. Cuenca, Spain.
Eisenberg, N., Fabes, R. A., Guthrie, I. K., & Reiser, M. (2000). Dispositional emotionality
and regulation: Their role in predicting quality of social functioning. Journal of
Personality and Social Psychology, 78, 136-157.
Gardner , H. (1983). Frames of mind: The theory of multiple intelligences. New York:
Basic Books.
Goleman, D. (1999). Beyond Expertise: Working with Emotional Intelligence. Bloomsbury
Publishing, London.
Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam Books.
Gumora, G., & Arsenio, F. (2002). Emotionality, emotion regulation , and school
performance inmiddle school children. Journal of School Psychology, 40(5), 395_413.
Kaschub, M (2002). Defining EmotinalItelligence in Music Education. Arts Education
policy Review, 103(5), 9-15.
Liff, S. (2003). Social and emotional intelligence: Applications for evelopmental. Journal
of Developmental Education, 26:28-35.
Parker, J. D. (2004). Academic achievement in high school: Does emotional intelligence
matter? Personality and Individual Differences, 37, 1321–1330.
Parker, J. D., Hogan, M. J., Eastabrook, J. M., Oke, A., & Wood. L. M. (2006). Emotional
intelligence and student retention: Predicting the successful transition from high school
to university, Personality and Individual Differences, 41, 1329-1336.
Parker, J. D., Creque, R. E., Barnhart, D. L., Harris, J., Majeski, S. A., Wood, L. M., Bond,
B. J., & Hogan, M. J.(2004) Academic achievement in high school: Does emotional
intelligence matter? Personality and Individual Differences, 37, 1321–1330.
Petrides, K. V., Frederickson, N., & Furnham, A. (2004). The role of trait emotional
intelligencein academic performance and deviant behavior at school, Personality and
Individual Differences, 36, 277_293.
Petrides, K. V., Chamoro-Premuzic, T., Frederickson, N., & Furnham, A. (2006).
Explaining individual differences in scholastic behavior and achievement, British
Journal of Educational Psychology, 75, 239-255.
Salovy. P, Mayer YD. (1990). Emotional intelligence. imagination, cognition and
personality, 9, 185-211.
Schultz, D., Izard, C.E., & Bear, G. (2004). Children’s emotionprocessing: Relations to
emotionality and aggression. Development and Psychopathology, 16, 371-387.
Sjoberg, L. (2001). Emotional intelligence and life adjustment. Center for Economic
Psychology.
Woitaszewski, S. A. & Aalsama, M. C. (2004). The contribution of emotional intelligence
to social and academic success of gifted adolescence as measured by the multifactor
emotional intelligence scale. Roper Review, 27, 30-45.