ایزدی، مهشید ( 1384 ). بررسی اثربخشی روش های آموزش دوجانبه و خواندن مشترک راهبردی بر درک
خواندن و خودپندار هی تحصیلی دان شآموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران. فصلنام هی تعلیم و
.78-118 ،(3) تربیت، 83
حمیدی، منصورعلی ( 1387 ). آموزش و پژوهش: فرایندی از آمایش، سنجش، پردازش و نگار . ش تهران،
انتشارات سوگند.
سیف، علی اکبر؛ و مصرآبادی، جواد ( 1382 ). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر سرعت خواندن،
.37-54 ،(2) یادداری و درک در متون مختلف، فصلنام هی تعلیم و تربیت، 74
و خود- نظارتی SQP4R غباری بناب، باقر؛ و راقبیان، رؤیا ( 1387 ). تأثیر آموزش دو راهبرد فراشناختی
بر درک مطلب خواندن دانش آموزان پسر پایه ی دوم راهنمایی. مجل هی روا نشناسی و علو متربیتی
.67-85 ، (4) دانشگاه تهران، 85
فرخی، نورعلی و سیف، علی اکبر( 1384 ). تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سب کهای تفکر بر درک
مطلب دانش آموزان دوم راهنمایی شهر تهران. مجل هی رو ا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه ،
.13-32 ،(1)1
کارشکی، حسین.( 1380 ). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دان شآموزان پسر پای هی
اول دبیرستان منطقه 11 تهرا . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکد هی روان شناسی و علوم تربیتی،
دانشگاه تهران.
کریمی، عبدالعظیم( 1383 ). نمون ههایی از مت نهای انتخابی قابل انتشار آزمون پرلز، 2001 . تهران: مرکز ملی
مطالعات بین المللی پرلز، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده ی تعلیم و تربیت.
. کریمی، عبدالعظیم( 1387 ). گزارش اجمالی نتایج ملی و بی نالمللی پرلز 2006 در مقایسه با پرلز 2001
تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
گال، ام. دی.، بورگ، دابلیو، آر.، و گال، جی. پی( 1996 ). رو شهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی
و روا نشناسی (جلد اول). ترجمه ی مهدی نصر ( 1384 )، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم
انسانی دانشگاه ها (سمت) و دانشگاه شهید بهشتی.
Beck, I. L., McKeown, M. G., Sinatra, G. M., & Loxterman, J. A. (1991). Revising social
studies text from a text-processing perspective: Evidence of improved
comprehensibility. Reading Research Quarterly, 26 (3), 251-276.
Beck, I. L., McKeown, M. G., Sandora, C., Kucan, L., & Worthy, J. (1996). Questioning
the author: A yearling implementation to engage students with text. The Elementary
School Journal, 96(4), 385-411.
Beck, I. L., McKeown, M. G., Hamilton, R. L., & Kucan, L. (1997). Questioning the author
:An approach for enhancing student engagement with text. New York, Delaware:
International Reading Association.
Beck, I. L.,& McKeown, M. G. (1998). Talking to an author: Readers taking charge of the
reading process. In R. Calfoe & N. Nelson (Eds.). The Reading-Writing Connection
(pp.112-130). Chicago: National Society of education.
Beck, I. L.,& McKeown, M. G. (2004). Transforming knowledge into professional
development resources: Six teachers implement a model of teaching for understanding
text. The Elementary School Journal, 104(5),391-408.
Beck, I. L.,& McKeown, M. G. (2006). Improving comprehension with Questioning the
author : A fresh and expanded view of a powerful approach. New York: Scolastic.
Beck, I. L., McKeown, M. G.,& Black, R. J. K. (2009). Rethinking reading comprehension
instruction: A comparison of instruction for strategies and content approaches. Reading
Research Quaterly, 44 (3), 218-253.
O'Donnell, A. M., Reeve, J., & Smith, J. K. (2009). Educational psychology: Reflection for
Action (2nd. ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc.
Palincsar, A. S., & Brown, A. L. (1984). Reciprocal teaching of comprehension-fostering
and comprehension-monitoring activities. Cognition and Instruction, 1, 117-175.
Randi, J., Grigorenko, E. L. Strenberg, R. J. (2005). Revisiting definitions of reading
comprehension: Just what is reading comprehension anyway? In S. E. Israel, S. E., C.
C. Block, K. L. Bauserman, & K. Kinnucan-Welsch (Eds.). Metacognition in literacy
learning (pp. 19-39).Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Association Inc.
Reichenberg, M. (2008). “But before you said you believed that …” : A longitudinal study
of structured text talks in small groups. The reading Matrix, 8(1), 158- 185.
Salinger, T., & Fleischman, S. (2005). Teaching students to intract with text. Educational
Leaderchip, 64(1),90-93.
Santrock, J. W. (2008). Educational Psychology (3rd. ed.). New York: Mc Graw.Hill.
Slavin, R. E. (2009). Educational Psychology: Theory and Practice (9th. ed). New Jersey:
Pearson international Edition.
Snow, C. E. (2002). Reading for understanding: Toward an R&D program in reading
Comprehension. Santa Monica, CA: Rand.
Strenberg, R. J. (1985). Beyond IQ: The triarchic theory of human intelligence. New York:
Cambridge University Press.
Strenberg, R. J.(1997). Successful intelligence. New York: Plume.
Strenberg, R. j., Grigorenko, E. L., & Jarvin, L (2001). Improving reading Instruction: The
triarchic model. Educational Leadership, 58 (6), 48-52.
Strenberg, R. J., Grigerinko, E. L. (2002a). An evaluation of teacher training for triarchic
instruction and assessment. Technical Report for the National Science Foundation, July
2002.
Strenberg, R. J., Grigerinko, E. L. (2002b, december). An evaluation o f teacher training
for triarchic instruction and assessment. Paper presented at the annual IERI Grantee
Meeting, Washington, DC.
Vygotsky, L. C. (1962). Thought and Language. Cambridge, MA: MIT Press.