استریت، ادی( 1985 ). مشاوره خانواده، نظریه و عمل در نگرش سیستمی، ترجمه ی مصطفی تبریزی و علی
علوی نیا ( 1379 ).تهران: انتشارات فراروان.
اکبرنیا، عبدالحمید ( 1387 ). بررسی رابطه ی بین عزت نفس و اعتقادات دینی با سازگاری دانش آموز ان
مقطع متوسطه ی شهر تهران، پایان نامه ی کارشناس ی ارشد، دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی
دانشگاه تهران.
امان الهی، عباس( 1385 ). بررسی رابطه ی ساده و چندگانه ی عملکرد خانواده و جو روانی – اجتماعی
کلاس با سازگاری دانش آموزان پسر پایه ی اول دبیرستان های شهر اهواز، شورای تحقیقات سازمان
آموزش و پرورش استان خوزستان.
امان الهی، عباس؛ عطاری، یوسفعلی و خجسته مهر، رضا ( 1386 ). بررسی رابطه ی عملکرد خانواده و جو
روانی – اجتماعی کلاس با ناسازگاری در بین دانش آموزان سال اول دبیرستان های شهر اهواز، تاز هها
. و پژوه شهای مشاوره، شماره 30
امینی، فریده( 1379 ). مقایسه ی عملکرد خانواده در دو گروه دانش آموزان دختر مستقل و وابسته،
پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
باغبانی پور، رقیه ( 1379 ). بررسی رابطه ی بی انضباطی دانش آموزان دختر دبیرستانی با ویژگی های
خانوادگی و تحصیلی آنان در منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران . پایان نامه ی کارشناسی ارشد
رشته مشاوره، اداره کل آموزش های ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش، دانشکده ی مدیریت و
برنامه ریزی.
بال، ساموئل ( 1977 ). انگیزش در آموزش و پرورش، ترجمه ی علی اصغر مسدد. ( 1373 ). شیراز : انتشارات
دانشگاه شیراز.
به پژوه، احمد( 1380 ). خانواده و فرزندان در دوره ی دبیرستان، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
بهاری، فرشاد( 1379 ). ارزیابی و مقایسه کارایی خانواده بین زوج های غیر طلاق و زوجهای طلاق
مرجوعی به بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته مشاوره،
دانشگاه تربیت معلم.
بیابانگرد، اسماعیل ( 1370 ). بررسی رابطه ی بین مفاهیم منبع کنترل، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در
دانش آموزان، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکده ی ر وان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه
طباطبائی.
بیدلی، مسعود( 1382 ). بررسی رابطه ی بین عملکرد خانواده با سازگاری فردی، تحصیلی و اجتماعی
فرزندان، پایان نام هی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
Journal of school psychology, Summer 2012 مجله ی روان شناسی مدرسه/ تابستان 1391
Vol.1, No.2/114-134 114-134 / دوره ی 1، شماره ی 2
131
پناهی، بهروز( 1381 ). بررسی رابطه ی بین منبع کنت رل و سلامت روانی در دانشجویان مراکز تربیت معلم
شهر تهران، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته روان شناسی، دانشگاه تهران.
پیکرستان، عباسعلی ( 1380 ). بررسی عملکرد خانواده های دارای دختر نوجوان فراری و خانواده های دارای
دختر نوجوان عادی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته مشاوره، دانشکده روا ن شناسی و علوم تربیتی
دانشگاه تربیت معلم.
تجلی، فاطمه و اردلان، الهام( 1389 ). رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با خودکارآمدی و سازگاری
. ،(1) تحصیلی، مجله روانشناسی، 14
جنتی محب سراج، قربانعلی( 1382 ). بررسی رابطه ی نمره انضباط با پی شرفت تحصیلی، عزت نفس و خود
پنداره دانش آموزان پسر هر سه مقطع تحصیلی شهر قوچان، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی
روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
حبیبی، رامین ( 1378 ). نقش حرمت خود در رفتار کمک خواهی و فعالیت های مرتبط با پیشرفت تحصی لی
نوجوانان، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
حمداله زاده گل، محبعلی ( 1381 ). عوامل پیش بینی کننده ی عملکرد انضباطی دانش آموزان در مدارس
متوسطه: مورد شهرستان میاندوآب، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشکده
روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
خزامی، محمدجعفر ( 1376 ). بررسی مقایسه ای عزت نفس و مرکز کنترل در نوجوانان پسر بزه کار و عادی
شهر تهران، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
رئیسی، حمید( 1386 ). بررسی علل و عوامل مؤثر بر بی انضباطی دانش آموزان دوره ی تحصیلی متوسطه ی
استان چهارمحال و بختیاری، شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری.
شریفی، فریبا ( 1383 ). مقایسه ی رابطه ی بین عملکرد خانواده و میزان سازگاری در دانش آموز ان دختر و
82 ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی - پسر سال دوم م توسطه ی شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 83
مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی.
شهسواری، محمد هادی( 1382 ). بررسی رابطه ی تعامل ها ی درونی خانواده با رشد قضاوت اخلاقی و
81 ، پایان نامه ی - سازگاری دانش آموزان پسر سال اول متوسطه ی شهر اراک در سال تحص یلی 82
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه تربیت معلم.
شیخی فینی، علی اکبر( 1372 ). بررسی رابطه ی بین انگیزش پیشرفت، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی در
دانش آموزان مقطع متوسطه ی شهر بندرعباس، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
غضنفری، احمد ( 1374 ). مقایسه ی منبع کنترل و میزان افسردگی گروه جانباز و معلولین عادی، پایان نامه ی
کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
فرهنگ فلاح، فاطمه ( 1382 ). بررسی میزان رعایت مقررات آموزشگاهی از سوی دانش آموزان دختر
1381 ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی - دبیرستانی شهر کرج در سال تحصیلی 82
آموزشی، دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
فلسفی نژاد، محمدرضا ( 1372 ). بررسی تأثیر عزت نفس در سازگاری رفتاری دانش آموزان 12 تا 18 ساله
با محیط کلاس در شهرستان قم . پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشکده ی
روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
ملانقی، فاطمه( 1377 ). بررسی وضعیت عملکرد خانواده و سلامت روانی زنان در خانواده ها ی چند
همسری، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
موسوی شوشت ری، مژگان ( 1377 ). بررسی رابطه ی جو عاطفی خانواده با سازگاری فردی، اجتماعی و
عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ی سوم مدارس راهنمایی شهر اهواز . شورای تحقیقات اداره کل
آموزش و پرورش استان خوزستان.
نجاریان، فاطمه( 1374 ). عوامل مؤثر در کارایی خانواده، بررسی ویژگی ها ی روانسنجی مقیاس سنجش
خانواده، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
نظری، زهرا( 1387 ). بررسی و مقایسه ی عملکرد خانواده ها ی عادی و مطلقه ی شهر تهران، پایان نامه ی
کارشناسی ارشد رشته ی مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی.
Journal of school psychology, Summer 2012 مجله ی روان شناسی مدرسه/ تابستان 1391
Vol.1, No.2/114-134 114-134 / دوره ی 1، شماره ی 2
133
نورالدین وند، محمد حسین؛ شهنی ییلاق، منیجه و پاشا، غلامرضا( 1382 ). رابطه ی بین جو عاطفی خانواده
با سازگاری فردی – اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه شهرستان مسجد
.19-20،(1) سلیمان. نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 2
نوروزی، مهدی ( 1377 ). بررسی تأثیر عملکرد خانواده در ابتلا به اختلال روانی نوجوانان گروه سنی 15 الی
18 سال در شهر تهران . پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رودهن.
Azizi, Y., Jamaludin., Shahrin., Mohd., Raja Roslan R. A. R., & Noordin, Y.(2009).
Discipline problems among secondary school students in johor behru, Malaysia.
European Journal of social sciences,volume 11,Number 4.
Brewer, M., & Krano, W. (1994). Social Psychology. west publeshing company.
Coopersmith, S.(1967). The Antecedents of Self-Esteem. Sanfransisco: Freeman Company.
Epstein, N.B.,Baldwin,L.M., & Bishop,D.S. (1983). Family assessment Device mcmaster
model. Journal of Marital and Family Therapy, Vol 9. 171-180.
Galloway, D., & Rogers, C. (2000) . motivational style: A link in the relationship between
school effectiveness and childrens behavior? .vol. 11 (2) : 16-25.
Goldenberg, h., & goldenberg, l. (1998). counseling todays family, (3ed). brooks & cole
publishing co.
Krouse, N., & Show, B. (2000). Specific Feelings of Control and mortality school of public
health. University of Michigan.
Lefcourt, H. M. (1992). Durability and impact of the locus of control construct,
psychological bblletion, 112, 411-414.
Luster, T., Mcadoo,H., & Pipes,N .(1994) factors related to the achievement and adjustment
of young African American children. child development.
Mahmoudi,A.,& Betsur,N.(2010).Relationship between adjustment and self – esteem
among adolescents, Asian Journal of development matters,3(1), 75-86.
Maxwell, B. E. (1992). Hostility., Depression and Self-Esteem A mong troubled and
Homless Adolestents in crisis. Journal of youth and adolescence, 21, 139-150.
Moghaddam, F. (1998). Social Psychology, Exploring Universal Across cultures, Freeman
and company. New York.
Nakamura, R.M. (2000). Healthy ClassRoom Management. Canada: Wads worth.
Portes,J.,Howel,P.,Brown,Y.,& Igenberg, D.(1995).Thr relation between family function
and adjustment adolescence. Journal of health and social behavior, 25,136-159.
Renk, K., Mckinney, C., Klein, J. & Oliveros, A. (2006) .childhood discipline percption of
parents and current fanctioning in the femal college students. Journal of adolescence.
29, 73-88
Richman, N., Stevenson, J., & Graham, P.J (1982). Pre-School to school. A behavioural
study. Academic Press, INC, (London) L. T.D.
Ronen, T., Rahav, G., & Moldawsky, A.(2007). Aggressive behavior among Israel
elementary school student and associated emotional/behavior problems and self-control.
school psychology Quarterly, 22(3), 8-87.
SheK, D. L., (1998). A longitudinal study of Hong Kong adolescent’s and parent’s
perceptions of family functioning and well-being. SREL. Social Service Review, 64,
121-142.
Tony, T.S. K.(2003). locus of control, attributional style and discipline problems in
secondary schools. early child development and car, 173 (5) , 455-466.
Weishew, N.L. , & Peng , S . S. (1993). variables predicting students problem behaviors,
Journal of educational research. 81, 352-358.