ابوالقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان و و رستم اوغلی، زهرا (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 4(2)،21-6.
ابوالقاسمی، عباس (1390). ارتباط تابآوری، استرس و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پایین. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 7 (3)، 151- 131.
بخشیپوررودسری، عباس؛ پیروی، حمید و عابدیان، احمد (1384). بررسی رابطه میان رضایت از زندگی و حمایت اجتماعی با سلامت روان در دانشجویان. فصلنامهی اصول بهداشت روانی، 7 (28و27)، 152- 145.
پرپوچی، بهجت؛ احمدی، مجید و سهرابی، فرامرز (1392). رابطه ی دینداری و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 4 (3)، 68-60.
حسام، مسلم؛ آسایش، حمید؛ قربانی، مصطفی؛ شریعتی، علیرضا و نصیری، حسین (1390). ارتباط حمایت اجتماعی ادراک شده، سلامت روان و رضایت از زندگی در دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای دولتی شهرگرگان. مجله ی علمی دانشکده پرستاری و مامایی گرگان، 8 (1)، 41 -34
حسین زاده، علی اصغر؛ عزیزی، مرتضی و توکلی، حسین (1393). حمایت اجتماعی و رضایت از زندگی در نوجوانان: نقش واسطه ای خودکارآمدی و حرمت خود. فصلنامه ی روانشناسی تحولی، روان شناسان ایرانی، 11(41)، 114-103.
خسروی، زهره و ناهید پور، فرزانه (1391) بررسی رضایت از زندگی، باور به عادلانه بودن دنیا حمایتهای اجتماعی در دانشجویان ایرانی و هندی، فصلنامه جامعه شناسی زنان، 3 (2)، 16-1.
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و عباسی، مسلم (1391). نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیشبینی رضایت از زندگی دانشآموزان پسر دارای اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 46-62.
رحمانی، فرناز؛ سیدفاطمی، نعیمه؛ برادران رضایی، مهین و صداقت ،کامران (1385). ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان شایستگی تحصیلی دانشآموزان نوجوان مدارس شهر تبریز. اصول بهداشت روانی، 8 (30-29)، 16-11.
رستگار، عباسعلی (1393) ارتباط عدالت سازمانی با حمایت اجتماعی در کارکنان بیمارستان. فصلنامه ی اخلاق زیستی، 4(13)، 158-137.
رستمی، رضا؛ شاهمحمدی، خدیجه؛ قائدی، غلامحسین؛ بشارت، محمدعلی؛ اکبری زردخانهای، سعید و نصرتآبادی، مسعود (1389). رابطه ی خودکارآمدی باهوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه تهران. فصلنامه ی افق دانش، 16 (3)، 54-46.
زکی، محمدعلی (1386). اعتباریابی مقیاس چندبعدی رضایت از زندگی دانشآموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایرانیان، 13(1)، 57 - 49.
شاملو، سعید (1378). بهداشت روانی. تهران، انتشارات رشد.
صفاری، ناصر (1389) بررسی رابطه بین توسعه حرفه ای کارکنان باخودکارآمدی آنان و نوع قدرت مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه. پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
عسکری، سعید؛ کهریزی، سمیه و کهریزی، مریم (1392). نقش خودکارآمدی و رضایت از زندگی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر سال سوم دورهی متوسطه شهر کرمانشاه. مجله ی روانشناسی مدرسه، 2(2)، 123، 107.
فولادوند، خدیجه؛ فرزاد، ولی اله؛ شهرآرای، مهرناز و سنگری، علیاکبر (1388). اثر حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت روانی- جسمانی. روانشناسی معاصر، 4 (2)، 93-81.
قائدی، غلام حسین و یعقوبی، حمید (1387). بررسی رابطهی بین ابعاد حمایت اجتماعی ادراک شده و ابعاد بهزیستی در دانشجویان دختر و پسر. ارمغان دانش، 13(2)، 81-69 .
قدسی، احقر (1391). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر رضایت از زندگی در زمینه: رضایت از مدرسه، دوستان، رضایت از خود، خانواده، محیط زندگی دانشآموزان دوره متوسطه و ارائه راهکارهایی جهت بهبود مدرسه زندگی. فصلنامه ی تعلیم و تربیت، 111، 62- 45.
قدیری بهرام آبادی، فرزانه و میکاییلی منیع، فرزانه (1394). اثربخشی آموزش مدیریت شناختی- رفتاری استرس بر بهزیستی روانشناختی و رضایت از مدرسه دختران نوجوان. ارمغان دانش، 20(5)، 443-433
میرسمیعی، مرضیه و ابراهیمیقوام، صغری (1387) بررسی رابطه ی بین خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه ی روانشناسی و علوم تربیتی، 2(7)، 91-73.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره ( 1392 ). مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 3 (1)، 78-91.
نریمانی، محمد؛ خشنودنیای چماچایی، زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس ( 1392 ). نقش درک حمایت معلم در پیش بینی خودکارآمد ی تحصیلی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 3(1)، 110-128.
نصرآبادی، حسن علی و نوروزی، رضاعلی (1382). راهبردهای جدید آموزشی در هزاره سوم. قم، سما قلم.
همتیراد، گیتی و سپاه منصور، مژگان (1387). رابطه ی بین استرس و حمایت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه تهران. اندیشه و رفتار، 2 (7)، 86-79.
Aunola, K, Statin, H, Nurmi, J. E. (2000) Parenting style and adolescent achievement strategies. Journal of Adolescence, 23, 205-222.
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior, 4, 71-81.
Berrkman, L.F. (2004). The role of social relations in health promotion. Psychosomatic Medicine, 57, 245- 254.
Byrne, B.A., Haddock, C.K., & Poston, S,C. (2002) Mid American Heart Institute. Parenting style and adolescent smoking. Journal of Adolescence. Health. 6(30), 418-425.
Cobb, S.(1976). Social support as a moderator of life stress. Psychosomatic Medicine, 38, 301–314.
Gilman, R., Huebner, E. S., & Laughlin, J. E. (2000). A first study of the Multidimensional Students’ Life Scale with Adolescents. Social Indicators Research, 52, 135-160.
Huebner, E. S., Gilman, R. (2002). The relationship between perfectionism and multidimensional life satisfaction among Croatian and American youth. Personality and Individual Differences, 39, 155-166.
Huebner, E.S., & Gilman, R. (2006). Students who like and dislike school. Applied Research in Quality of Life, 1, 139- 150.
Jingjing, Z., Yonghui, W., & Feng, K. (2014). Exploring the mediation effect of social support and young adults. Personality and Individual Differences, 53, 513-517.
Karademas, E.C. (2006). Self-efficacy, social support and well-being: The mediating role of optimism. Personality and Individual Differences, 40, 1281–1290.
Konstantinos, P., Doxa, P., Anthony, M., & Argyro, S. (2014). Social support and depression of adults with visual impairments. Research in Developmental Disabilities, 35, 1734-1741.
Lundberg, C.A., McIntire, D.D., & Creasman, C.T. (2008). Sources of social support and self-efficacy for adult students. Journal of College Counseling, 11, 58-72.
Meyer, A.R. (2002). Happiness and domain-specific life satisfaction in adult northern Swedes. Clin Rehabil February, 5no. 1, 25-33.
Pamukçu, B., & Meydan, B. (2010). The role of empathic tendency and perceived social support in predicting loneliness levels of college students. Social and Behavioral Sciences, 5, 905–909.
Rueger, S. Y., Malecki, C. K., & Demaray, M. K. (2010). Relationship between multiple sources of perceived social support and psychological and academic adjustment in early adolescence: Comparisons across gender. Journal of Youth Adolescence, 39, 47-61.
Sherer, M., Maddus, J. (1982). The self-efficacy scale: Construction and validation psychological report , 51, 663-671 .
Suldo, S.M., & Huebner, E.S. (2004) Does life satisfaction moderate the relationship between stressful life events and psychopathological behavior during adolescence? School Psychology Quart 19, 93-105.
Suldo, S.M., Riley, k.N., & Shaffer, E. J. (2006). Academic correlates of children and adolescents life satisfaction. School Psychology International, 27(5), 567-582.
Vecchio, G.M., Gerbino, M., Pastorelli, C., & Delbove, G. (2007). Multi- faceted selfefficacy belief as predictors of life satisfaction in late adolescence. Personality and individual Differences, 43(7), 1807-1818.
Vieno, A., Santinello, M., Pastore, M., & Perkins, D.D. (2007). Social support, sense of community in school, and self-efficacy as resources during early adolescence: an integrative model. Am J Community Psychol, 39,177–190.
Warren, J.I., Stein, J.A., & Grella, Ch.E. (2007). Role of social support and self-efficacy in treatment outcomes among clients with co-occurring disorders. Drug and Alcohol Dependence, 89 ( 2–3), 267–274.
Wilkins, K., Santilli, S., Ferrari, L., Tracey, T., & Soresi, S. (2014). The relationship among positive emotional dispositions, career adaptability, and satisfaction in Italian high school students. Journal of Vocational Behavior, 85, 329-38.
Yalcin, I. (2011). Social support and optimism as predictors of life satisfaction of college student. International Journal for the Advancement of Counselling, 33, 79-87.
Zimmer, Z., & Chen, F.F. (2012). Social support and change in depression among adult in Taiwan. Journal of Applied Gerontology, 31, 764-782.