آقاجانی، سیف الله؛ نریمانی، محمد و آریاپوران، سعید ( 1390 ). مقایسه کمالگرایی و تحمل ابهام در
.83-90 ،(1) دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی. فص لنامه ایرانی کودکان استثنایی، 11
امینی، زارمحمد؛ نریمانی، محمد؛ برهمند، اوشا و صبحی قراملکی، ناصر( 1387 ). رابطه ی هوش هیجانی با
خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آن در دانش آموزان ممتاز و عادی، مجل هی دانش و پژوهش
.107-122 ،( 35 و 36 ) در روا نشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)، 5
ایزدی، صمد و محمدزاده ادملایی، رجبعلی ( 1386 ). بررسی رابطه سبکهای یادگیری، ویژگیهای
-29 ،(27) شخصیتی و عملکرد تحصیلی. دو ماهنامه علمی –پژوهشی دانشور رفتار/ دانشگاه شاهد، 14
.15
جلیلوند، محمد و اژهای، جواد ( 1374 ). مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان تیزهوش مراکز
.1-7 ،(30) استعداد درخشان و دبیرستانهای خاص تهران. مجل هی استعدادهای درخشان، 4
مقایسه ی پنج عامل بزرگ شخصیتی و خودکارآمدی در دانش آموزان تیزهوش و عادی
178
جوادیان، مجتبی ( 1380 ). کودکان استثنایی: مقدمهای بر آموزش استثنایی (ترجمه کتاب کودکان استثنایی
هالاهان و کافمن). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
حق شناس، حسن؛ چمنی، امیررضا و فیروزآبادی، علی ( 1385 ). مقایسه ویژگیهای شخصیتی و سلامت
روان در دانش آموزان دبیرستانها تیزهوش و دبیرستانها عادی. فص لنام هی اصول بهداشت روانی، 8
.57-66 ،( 30 و 29 )
خرمایی، فرهاد ( 1385 ). بررسی مدل علی ویژگیهای شخصیتی، جهتگیریهای انگیزشی و سبکهای
شناختی یادگیر . ی رساله ی دکتری، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی.
رحمانی، جهانبخش ( 1386 ). پایایی، روایی و هنجاریابی آزمون ماتریس های پیشرونده ی ریون پیشرفته
در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوراسگان. مجله دانش و پژوهش در روان شناسی دانشگاه آزاد
.61-74 ،(34) اسلامی واحد خوراسگا ن(اصفهان)، 5
.( فراهانی جلالی، مجید؛ سجادی، سید نصرا... ؛ علیدوست قهفرخی، ابراهیم و اسلامی، یوسف ( 1390
ارتباط بین ابعاد شخصیت و تحلیل رفتگی شغلی معلمان مرد تربیت بدنی شهر زنجان پژوهش های
.38-48 ،(1) مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 1
گروسی فرشی، میرتقی ( 1380 ). رویکردهای نوین در ارزیابی شخصیت، کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات
شخصیت. چاپ اول. تبریز: نشر جامعه پژوه و دانیال.
مانی، آرش ( 1383 ). بررسی رابطه طبقات دلبستگی و ویژگیهای شخصیتی با احساس شادکامی بین
دانشجویان دانشگاه تبری . ز پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
محمدیزاده، علی و عابدی، علیرضا ( 1386 ). بهبود حرمت خود و خودکارآمدی در نوجوانان. فص لنامه
.245-252 ،( روا نشناسان ایرانی، ( 15
15 سالگی شهرستان تبریز. دانشگاه تبریز. - مقیمی آذر، رسول ( 1377 ). هنجاریابی تست ریون در سنین 19
نمکی، زهرا و اژهای، جواد ( 1376 ). ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های دختر و پسر
.124-150 ،(2) تیزهوش و عادی. مجل هی استعدادهای درخشان، 6
Albert U, Mania G, Bergesio C, Bogetto F.(2006). Axis I and II co morbidities in subjects
with and without nocturnal panic. Depress Anxiety, 23 (7), 422-428.
Bandora, A. (1997). self-efficency: toward a unifying theory of behavioral change,
sychological review, 84(2), 191-215.
Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning.
Educational psychology, 28(2), 117-148.
Barry, J. Zimmerman & Anastasia kitsantas. (2005). Homework practices and academic
achiwment: the mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs.
Cntemporary education psychology, 30(4) , 397-417.
Chamorro, B. moutafy, M and Farenham, A. (2005). Psychological characteristics of
academically gifted and regular stuidents. American council on university of Nebraska-
Lincoln.
Costa, P. T. Jr. & McCrae, R. R. (1992). Professional Manual, NEOPI – R and NEO – FFI
Psychological Assessment Resources, Inc.
Curry, L. (1983). Learning Styles in Continuing medical education. Otawa: Canadian
Association.
Digman, J. M. (1990). Five robust trait dimensions: Development, stability and utility.
Journal of Personality, 57, 195-214.
Ergul, H. (2004). Relationship between student characteristics and academic achivment in
distance education and application student of anadolu university ,Turkish online journal
of distance education, 5 (2), 81-90.
Eyzenk, H. J. (1978). The development of personality and its relation to learning.In S.
Murray-Smith (Eds.), Melbournestudies in education. Australia: Melbourne university
Press.
Gaskill, P. J. & Murphy, P. K. (2004). Effects of a memory strategy on second-graders
performance and self-efficacy. Contemporary Educational Psychology, 29, 27-49.
Gian Vittorio Caprara, Claudio Barbaranelli a, Patrizia Steca and Patric S.Malone. (2006).
Teachers self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and tudent academic
achievement: Astudy at the school level, journal of psychology, 44(6), 473-490.
Mimi, B. (1996). Perceved similarity among tasks and generalize ability of academic, selfefficacy.
http://ericadb/ed411258.htm.
Moira Mikolajczak & Oliver Luminet.(2008). Trait emotional intelligence and the cognitive
appraisal of streeful events: An exploratory study, Personality and Individual
Differences, Volume 44, Issue 7, Pages1445-1453.
Pajares, F. & Miller, M. D. (1994). Roles of self efficacy and self-concept belif in
mathematical problem solving a path analysis, 86(2), 193-203.