ابافت، حمیده (1388). رابطه ی راهبردهای فرا شناختی، خود اثر بخشی و شیوههای فرزند پروری با خود ناتوان سازی تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانهای اهواز. مجله ی یافتههای نو در روانشناسی،3(1)، 122-108.
اژهای، جواد؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ مال احمدی، احسان و خضری آذر، همین (1390). الگوی علی بین سبکهای فرزند پروری ادراک شده، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و موفقیت تحصیلی. مجلهی روانشناسی، 3(2)، 301-284.
آریاپوران، سعید؛ امیریمنش، راضیه؛ تقوایی، داود و حقطلب، طاهره (1393). رابطهی ابعاد خودپنداره با انگیزش تحصیلی (خواندن، نوشتن و ریاضی) دانشآموزان ابتدایی دارای ناتوانی یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 4(1)، 72-56.
باقرپناه، مجتبی ( 1384). بررسی رابطه ی بین شیوههای فرزند پروری با انگیزه ی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی و افسردگی دانشآموزان مقطع متوسطه ی شهرستان اسلامآباد غرب. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
بحرانی، محمود (1388). بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر. مجله مطالعات روانشناختی، 5 (1)، 72-51.
بیرامی، منصور و بهادری خسروشاهی، جعفر ( 1389). ارتباط شیوه ی تربیتی والدین با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان راهنمایی مدارس شهر ایلخچی. مجله ی علوم تربیتی، 3 (10)، 21-7.
تنهای رشوانلو، فرهاد؛ حجازی، الهه (1388). اتباط ادراک از سبک فرزند پروری با انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی. مجله ی دانشور رفتار/ تربیت و اجتماع، 39، 14-1.
ذکایی، محمدسعید (1386). جامعه شناسی جوانان ایرانی. تهران، نشر آگه.
رستگار خالد، امیر (1389).تفاوتهای جنسیتی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مجله شورای فرهنگی اجتماعی زنان،13(50 ) ، 124-81 .
زرگرینژاد، غزاله (1385). بررسی اثربخشی آموزش والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان ADHD. انیستیتو روان پزشکی تهران.
زلالی، بهروز و قربانی، فاطمه (1393). مقایسهی انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 58-44.
سهرابی، فرامرز (1391). تاثیر توانبخشی شناختی رایانه یار و داروی روان محرک در بهبود نشانههای بالینی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی. مجله ی روانشناسی معاصر،7 (2)، 60-51.
شماعی زاده، پروین؛ احمدی، احمد (1387). تاثیر آموزش منظم به والدین بر روابط خانوادگی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان فلاورجان. مجله ی دانش پژوه در علوم تربیتی، 17و18، 186-165.
شهیم،سیما؛ یوسفی، فریده و شهائیان،آمنه ( 1387). هنجاریابی و ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجه بندی کانرز-فرم معلم. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،3 (1 و 2)، 26-1.
طاهری، عبدالمحمد و فیاضی مهسا (1390). بررسی علل افت انگیزش تحصیلی از دیدگاه دانشآموزان دوره پیش دانشگاهی با توجه به جنسیت و زمینههای خانوادگی آنها. مجله ی علمی پژوهشی فناوری آموزش، 5 (4) ، 298-287.
علیزاده، حمید (1383).اختلال نارسایی-فزون جنبشی .تهران، انتشارات رشد.
میرزائیان، بهرام؛ احدی، حسن؛ پاشا شریفی، حسن و آزاد، حسین (1385). تاثیر آموزش مهارتهای کنترل کودک به مادران بر کاهش علایم اختلال نقص توجه/ بیش فعالی کودکان و افسردگی مادران. دانش پژوه در روانشناسی. 29، 102-81.
Abikoff, H., Nissley-Tsiopinis, J.,Gallagher, R., Zambenedetti, M., Sevffert, M., Boorady, R., & McCarthy, J.(2009).Effects of MPH-OROS on the organizational, time management, and planning behaviors children with ADHD. Journal of the American Academy of children & Adolescent psychiatry,48, 166-175.
Aldrich, A.W. (2004). ADHD/ADD-Attention Disorder. Liahona acadeuy coyright.
Ana-Lisa, G., & Christopher, A.)2005(.the reiation beween perceived parenting practicices and achievement motivation in mathematic. Journal of Researchin childhood Education, 2, 203-221.
Anastopoulos, A D., Shelton, T. L., DuPaul, G. J., & Guevremont, D C. (1993). Parent training for aAttention deficit hyperactivity disorder: Its impact on parent functioning. Journal of Abnormal of Psychology, 21, 581-596.
Anuola, K., Statin, H., &Nurmi, JE.( 2000). Parenting style and adolescent achievement strategies. Journal of Adolescence, 23, 205-222.
Clark, M. H., & Schroth, C. A.(2010).Examminig relationships between academic motivation and personality among college students, Journal of learning and Individual diffreneces, 20,19-24
Cormiers, E.(2008). Attention deficit/ Hyperactivity disorder , Areview and update. Journal of pediatric Nursing, 23, 345-357.
Deci, EL., & Ryan, RM.( 2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well being. American Psychologist, 55, 68–78.
Dupaul, George, j.(2004).Assessment of ADHD Symptom,Psychological Assesssment, 5, 115-117.
Fabiano, GA., Pelham, WE., Gangy, EM., Burrows- Maclean, L., Coles, EK., & Chaco, A.et al.(2009). The single and combined effects of multiple intensities of behavior modification and methyphenidate for children with Attention defcit hyperactivity disorder in a classroom setting.School psychology Review, 36, 195-216.
Gregory, A., & Weinstein, RS.( 2004). Connection and regulation at home and in school-predictig Growth in achievment for adolescents. Journal of adolescent research, 19, 405-427.
Grolnick, W S.(2009).The role of parents in facilitatinautonomous self-ragulation for education.Theory and research hn education, 7, 164-173.
Guay, F., Boggmno, H., & Vallerand, K.J.(2001).Autonomy support intrinsic motivation and pereceivedcompetence. Personality and social psycholigy Bulletin, 27, 643-650.
Halperin, J. M., & Healay, D M. (2010). The influenences of environmental enrichment, cognitive enhancement, and physical exercise on brain development: Can we alter the developmental trajectory of ADHD?Journal of neuroscience & bio behavioral, 35, 621-634.
Kazedin, A, E. (1998). Psychologicial treatment for conduct disorder in children. In PE.Nathan., JM. Gorman (Eds), A Guide to Treatments that Work. New York: Oxford University Press.
Kieling, C., Goncalves, RRF., Tannock, R., & Castellanos, FX. (2008). Neurobiology of attention deficit hyperactivity disorder. Journal of child and adolescent psychiatric clinics of Noath America, 17, 285-307.
Kim, K. & Rohner, RP. ( 2002). Parental warmth among korean American adolescents. Journal of Cross-cultural psychology, 33, 127-140.
Pelham, W. E. & Hoza, B. ( 1996).Intensiv treatment:A summer treatment program for children with ADHD. In:Hibbs E, Jensen P.Psychosocial treatments for child and adolescent disorders:Empirically based strategies for cilinical practice, 311-340.
Pisterman, S., McGrath, P., & Firestone, P.(1989).Outcom of parent mediated treatment of pre schoolers with attention deficit disorder with hyperacyivity. Jurnal of consulting and clinical psychology.57, 658-635.
Rattelle, CF., Laros, S., Guay, F. & Senecal, C. (2005). Perceptions of parental involvement and support as predictors of college student s persistence in science curriculum. Journal of family psychology, 29, 486- 512.
Repinski, D. J. & Shonk, S. M. (2002). Mothers and fathers’ behavior, adolescent s self representations and adjustment: A mediational model. Journal of Early Adolescence, 22, 337- 383.
Sanchez, B. (2005). Attention–Deficit/Hyperactivity Disorder.Psychology Today. university of West Alabama. Copy right 1991-2006 Sussex Publishers.
Sorkhabi, N. (2005).Applicability of Baumrinds parent typology to collective caltures. Journal of Behavior development,29, 552-563.