آذریان، رضا ؛ جاجرمی محمود ، مهدیان، حسین .(1399). مقایسه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی و تنظیم هیجان بر معنای تحصیلی و سازگاری تحصیلی، مجله پژوهش در نظام های آموزشی تابستان 50، 483 -494.
[Doi:10.22034/jiera.2020.212497.2176]
اسمعیلی، سحر؛ پناه علی، امیر و اقدسی، علی نقی .(1399). مقایسه اثربخشی آموزش تنظیم هیجان و آموزش مهارتهای بین فردی بر شایستگی روانی-اجتماعی دانشجویان آموزشکده فنی و حرفهای دختران ارومیه، مجله آموزش و ارزشیابی ، 50، 35 – 58.
باقری نیا ح، یمینی م، جوادیلمی ل، نورادی تی. مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تنظیم شناختی هیجان در اختلال افسردگی اساسی. ارمغان دانش. 2015; 20 (3): 210-219.
http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-626-fa.html
خلج زاده، مهدیه و هاشمی، نظام .(1398).اثربخشی آموزش خود شفقت ورزی بر ادراک شایستگی و انعطافپذیری روانشناختی دختران بد سرپرست، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(54)، 32-1 .
[Doi:10.22054/jep.2020.47123.2785]
دادستان، پریرخ (۱۳۹۶). روانشناسی مرضی تحولی- جلد اول : از کودکی تا بزرگسالی، تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
دانا، امیر؛ سبزی، امیرحمزه؛ و گوزل زاده، المیرا. (1396). تأثیر نوع برنامهریزی ورزشی بر عملکرد اجتماعی و انطباقی دختران دبیرستانی. مطالعات مدیریت ورزشی، ۹ (42)، 92-73.
[Doi:10.22089/smrj.2017.2512.1511]
رضوانی، مرجان و سجادیان، ایلناز .(1395). پژوهشی با عنوان نقش میانجی شفقت خود در تأثیر ویژگیهای شخصیتی بر عملکردهای روانشناختی مثبت در دانشجویان دختر شهر اصفهان، پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 4(51).
[Doi:10.22108/ppls.2018.105034.1222]
رییسی، حمیرا و فرامرزی، سارا .(1398). اثربخشی آموزش خودشفقتی بر عزت نفس، تنظیم هیجان و افکار اضطرابی کودکان 81 تا 81 ساله دارای اختالل افسردگی شهرکرد ، نشریه پرستاری کودکان، شماره9، 5 دوره، بهار.
http://jpen.ir/article-1-279-fa.html
سلطانی، متین؛ نریمانی، محمد و موسیزاده، توکل. (1401). بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(2)، 34-45.
[Doi:10.22098/jld.2023.12017.2055]
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ اسدی شیش هگران، سارا و اسماعیلی قاضی ولویی، فریبا .(۱۳۹۶). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تنظیم شناختی هیجان، احساس تنهایی و صمیمیت اجتماعی زنان دارای همسر معتاد، صمیمیت اجتماعی زنان دارای همسر معتاد. فصلنامه مددکاری اجتماعی، ۵ (۲)، 37-46.
http://socialworkmag.ir/article-1-128-fa.html
عباسی، مسلم؛ درگاهی، شهریار؛ پیرانی، ذبیح و بنیادی، فرزانه .(1394). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان، مجله ایرانی، موزش در علوم پزشکی، ۱۵(23)،170-160.
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3624-fa.html
عزتی بابی، مریم؛ آقاجانی، سیفاله. (1401). مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(1)،62-72.
[Doi:10.22098/jld.2022.7793.1837]
کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنجامین(2015). خلاصه روانپزشکی، ترجمه نصرت الله پور افکاری(1394)، تبریز : ذوقی.
محمدی، محبی، دهقانی و قاسمزاده .( 1395). همبستگی خودکارآمدی تحصیلی با اضطراب یادگیری در دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم.
[Doi:10.29252/qums.12.12.89]
میکائیلی، نیلوفر؛ سلمانی، علی و شارعی، آیسان. (1402). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر انسجام / سازشیافتگی خانواده و راهبردهای مقابلهای در والدین دانشآموزان دختر دارای ناتوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 13(1)، 42-56.
موحدی راد، نرجس خاتون؛ جوادی، حجت اله؛ احمدی، مریم؛ فخارمقدم، فاطمه؛ اکبریان، مهدی و مالمیر، عیسی .(۱۳۹۱). مقایسه شیوع اضطراب آشکار در بین دانشآموزان دارای ویژگی های جمعیت شناختی مختلف، مجله : آموزش و ارزشیابی 17، 134-150
موسوی، سیده فاطمه؛ حسینی، نرگس السادات و اخوان تفتی مهناز. (1402). چالشهای تنظیم هیجان و پیامدهای ناشی از آن در روابط بینفردی کودکان دارای ناتوانیهای یادگیری: مطالعۀ کیفی.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 13(2)، 60-74. [Doi:10.22098/JLD.2024.14230.2136]
نوری، حمید رضا .(1397). شفقت و ذهن آگاهی: : نگاهی نو به چالش های زندگی. تهران: انتشارات کیان افراز.
Arch, J.,Brown, K. W.,Derek J.D.,Landy, L.N.,Brown,K.D& Laudenslager, M. L. (2014).Self-compassion training modulates alpha-amylase, heart rate variability, and subjective responses to social evaluative threat in women. Psychoneuro–endocrinology, 42: 49–58.
[Doi:10.1016%2Fj.psyneuen.2013.12.018]
Bennett-Goleman, T. (2001). Emotional alchemy: How the mind can heal the heart. New York: Three Rivers Press.
Bluth K, Eisenlohr-Moul TA.(2017). Response to a mindful self-compassion intervention in teens: A within-person association of mindfulness, self-compassion, and emotional well-being outcomes. Journal of Adolescence. 1;57:108-18.
[Doi:10.1016/j.adolescence.2017.04.001]
Brenner, E., & Salovey, P. (1997). Emotion regulation during childhood: Developmental, interpersonal, and individual considerations. In P. Salovey & D. Sluyter (Eds.), Emotional literacy and emotional development (pp. 168–192). New York: Basic Books.
Brown, L., Bryant,C., Brown, V M., Judd, K. (2017)Self-compassion weakens the association between hot flushes and night sweats and daily life functioning and depression,Journal of Maturitas.78:298-303.
Chang, C. Y. (2003). A study of the relationship between college students academic performance and cognitive style, metacognition, motivational and self-regulation factors. Educational psychology, 24, 145- 161.
Choi,Y. M. ,Lee, D & Lee, H.K. (2014).The Effect of Self-compassion on Emotions when Experiencing a Sense of Inferiority Across Comparison Situations.Procedia - Social and Behavioral Sciences,114: 949–953.42.
[Doi:10.1016/j.sbspro.2013.12.813]
Crowe, L. M., Beauchamp, M. H., Catroppa, C., & Anderson, V. (2011). Social function assessment tools for children and adolescents: A systematic review from 1988 to 2010. Clinical Psychology Review, 31(5), 767–85.
[Doi:10.1016/j.cpr.2011.03.008]
Diefendorff JM, Richard EM, Yang J. Linking emotion regulation strategies to affective events and negative emotions at work. Journal of Vocational Behavior. 2008; 73(20): 498–508.
[Doi:10.1016/j.jvb.2008.09.006]
Dignath C, Buettner G, Langfeldt HP. How can primary school students learn self-regulated learning strategies most effectively?: A meta-analysis on self-regulation training programmes. Educational Research Review. 2008; 3(2): 101-129.
[Doi:10.1016/j.edurev.2008.02.003]
Ezzatibabi, M., & Aghajani, S. (2022). Comparison of social anxiety with bullying – victim behavior in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 12(1), 62-72. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2022.7793.1837]
Fredrickson B.L. (2001). The role of positive emotions in positive Psychology : The broaden and Build theory of positive emotions. American psychologist, 56, 218-226.
[Doi:10.1037/0003-066X.56.3.218]
Germer C, & Neff K. (2019). Teaching the mindful self-compassion program: A guide for professionals. Guilford Publications.
Gilbert, P. (2017). Exploring Compassion Focused Therapy in forensic settings: An evolutionary and social-contextual approach. In Individual Psychological Therapies in Forensic Setting. 73-98. Rutledge.
Gross JJ. Handbook of Emotion Regulation. New York: Guilford Publications. 2015
Isra A, Haseena B, Reem A, Reem A. (2009).Cognitive emotions: Depression and anxiety in medical students and staff. J critical care;, 24: 1-18.
[Doi:10.1016/j.jcrc.2009.06.003]
John OP, Gross JJ. Healthy and unhealthy emotion regulation: personality processes, individual differences, and life span development. 2004; 72(6):1301–33.
[Doi:10.1111/j.1467-6494.2004.00298.x]
Kendeli Roselyne : (2016) lhaching life skills, curriculum in primary schools in LURAMBI Divisiion KAKAMEGA COUNTY KENYA.
Kim, S. R., & Lee, S. M.(2017). Resilient college students in schoolto- work transition. International Journal of Stress Management, 51(2), 214-227.
[Doi:10.1037/STR0000060]
Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Allen, A. B., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant self-relevant events: The implications of treating oneself kindly. Journal of Personality and Social Psychology, 92, 887–904.
McLean, L., Steindl, S. R., & Bambling, M. (2018). Compassion-Focused Therapy as an intervention for adult survivors of sexual abuse. Journal of child sexual abuse, 27(2), 161-175.
[Doi:10.1080/10538712.2017.1390718]
Mikaeili, M., Salmani, A., & Sharei, A. (2023). The effect of communication skills training on family adaptability / cohesion and coping strategies in parents of female students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 13(1), 42-56. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2023.13976.2126]
Min, J.A., Yu, J.J., Lee, C.U & Chae, J.H. (2013). Cognitive emotion regulation strategies contributing to resilience in patients with depression and/or anxiety disorders. Journal of Comprehensive Psychiatry 54(8), 1190–1197.
[Doi:10.1016/j.comppsych.2013.05.008]
Mousavi, S. F., Hosseini, N. S., & Akhavan Tafti, M. (2024). Challenges of Emotion Regulation and Its Outcomes in Interpersonal Relationships of Children with Learning Disabilities: A Qualitative Study. Journal of Learning Disabilities, 13(2),60-74. (Persian)
[Doi:10.22098/JLD.2024.14230.2136]
Neff, K. D. (2016). The self-compassion scale is a valid and theoretically coherent measure of self-compassion. Mindfulness, 7(1), 264-274.
[Doi:10.1007/s12671-016-0560-6]
Neff, K. D., & Beretvas, S. N. (2012).The role of self-compassion in romantic relation nships.Self and Identity.iFirst article.1-12.
Neff, K. D., & McGeehee, P. (2010). Self Compassion and psychological resilience among adolescents and young adults. Self and Identity, 9, 225-240.
[Doi:10.1080/15298860902979307]
Perez-Blasco, J., Sales, A., Meléndez, J. C., & Mayordomo, T. (2016). The effects of mindfulness and self-compassion on improving the capacity to adapt to stress situations in elderly people living in the community. Clinical Gerontologist, 39(2), 90-103.
[Doi:10.1080/07317115.2015.1120253]
Petersen, L.(2014). Self-compassion and self-protection strategies: The impact of self-compassion on the use of self-handicapping and sandbagging.Personality and Individual Differences, 56:133–138.
[Doi:10.1016/j.paid.2013.08.036]
Price, C. S., Spence, Sh., Sheffield, J., & Donovan, C. (2002). The development and psychometric properties of a measure of social and adaptive functioning for children and adolescents. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 31(1), 111-22.
[Doi:10.1207/s15374424jccp3101_13]
Rubin-Falcone, H., Weber, J., Kishon, R., Ochsner, K., Delaparte, L., Dore, B., Zanderigo, F., Oquendo, M.A., Mann, J.J., & Miller, J.m. (2018). Longitudinal effects of cognitive behavioral therapy for depression on the neural correlates of emotion regulation. Journal of Psychiatry Research, 271(4)82–90.
[Doi:10.1016/j.pscychresns.2017.11.002]
Saxena P, Dubey A, Pandey R. Role of Emotion Regulation Difficulties in Predicting Mental Health and Well-being. J Proj Psy & Ment Health. 2011; 18(2): 147- 54.
Schanche,E ., Stiles,T. C.,McCullough,L., Svartberg,M& Nielsen, G. H. (2011). The Relationship Between Activating Affects, Inhibitory Affects, and Self-Compassion in Patients With80 Cluste r.C. Personality Disorders Psychotherapy: Theory /Research/ Practice/ Training. 48(3): 293-303.
[Doi:10.1037/a0022012]
Soltani, M., Narimani, M., & Mousazadeh, T. (2023). Effectiveness of Teaching Self-regulation Strategies on Social Adaptation and Visual-Motor Coordination of Students with Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 12(2),34-45. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2023.12017.2055]
Sparrow, S. S., Cicchetti, D. V., & Balla, D. A. (2005). Vineland adaptive behavior scales (2nd Ed.,1-16). New York: American Guidance Service.
Webb TL, Gallo I, Schweiger M, Eleanor G, Peter M, Sheeran P. Effective regulation of affect: An action control perspective on emotion regulation. EUROPEAN REVIEW OF SOCIAL PSYCHOLOGY. 2012; 23: 143–18.
[Doi:10.1080/10463283.2012.718134]
Wolters CA. Understanding procrastination from a self-regulated learning perspective. Journal of Educational Psychology.2003; 95(1): 179-187.
[Doi:10.1037/0022-0663.95.1.179]
Wolters GA. The relation between high school students, motivational and their use of learning strategies, effort, and classroom. Learning and Individual Differences.1999; 11(3): 281-299.
[Doi:10.1016/S1041-6080%2899%2980004-1]
Wren AA, Somers TJ, Wright MA, Goetz MC, Leary MR, Fras AM, Huh BK, Rogers LL, Keefe FJ. (2012). Self-compassion in patients with persistent musculoskeletal pain: relationship of self-compassion to adjustment to persistent pain. Journal of pain and symptom management. 2012 Apr 1;43(4):759-70.
[Doi:10.1016/j.jpainsymman.2011.04.014]
Wrener AA, Somers TJ, Wright MA, Goetz MC, Leary MR, Fras AM, etal. (2012). Self compassion in patients with persistent musculoskeletal pain: relationship of self-compassion to adjustment to persistent pain. J Pain Symptom Manage, 43(4): 759-70.
Yeates, K. O., Bigler, E., Dennis, M., Gerhardt, C., Rubin, K., Stancin, T., Taylor, H. G., & Vannatta, K. (2007). Social outcomes in childhood brain disorder: A heuristic integration of social neuroscience and developmental psychology. Psychological Bulletin, 133(3), 535−56.
[Doi:10.1037/0033-2909.133.3.535]