احمدپور، زهرا و عباس تبار، مایده. (۱۳۹۶). نقش گرایش به خشونت و همدلی در پیشبینی قلدری سایبری نوجوانان.
چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، تهران. https://civilica.com/doc/670383/
امیر بگلوی داریانی، مهسا؛ شعبانی، سمیه؛ نعیمی جو، پرستو؛ بهرام پور، سارا و سیف زر گرنایج، امین حسام. (1394). بلوغ عاطفی و سبک های هویت در دانشجویان.
کنگره انجمن روانشناسی ایران، 10(ویژه نامه)، 161-158.
https://www.sid.ir/FileServer/SF/3421394h0544.pdf
ایمانی، رویا و محب، نعیمه. (1388). رابطه بین بلوغ عاطفی مادران با اختلالات رفتاری فرزندانشان. زن و مطالعات خانواده. 2(6)، 49-29.
بیرامی، منصور؛ هاشمی، تورج؛ فتحی آذر، اسکندر و علائی، پروانه. (۱۳۹۱). قلدری سنتی و سایبری در نوجوانان دختر مدارس راهنمایی: نقش کیفیت ارتباط معلم- دانشآموز.
فصلنامهی روانشناسی تربیتی، ۸(۲۶)، 175-152.
https://jep.atu.ac.ir/article_2464.html
پورطالب، نرگس و میرنسب، میرمحمود. (۱۳۹۵). مقایسه سبکهای هویت دانشآموزان با رفتارهای قلدری، قربانی و دانشآموزان عادی.
نشریه علمی- پژوهشی آموزش و ارزشیابی، ۹(۳۶)، ۱۴۵-۱۳۱.
http://jinev.iaut.ac.ir/article_527355.html
حافظ آبادی، فهیمه و بافتی، فاطمه. (1386). تفاوت بلوغ عاطفی دانشجویان خانم 30-18 ساله. پایان نامه کارشناسی روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان.
عزتیبابی، مریم و آقاجانی، سیفاله. (1401). مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(1)، 62-72.
10.22098/JLD.2022.7793.1837
عزتیبابی، مریم و میکائیلی، نیلوفر. (1400). مقایسه شایستگی اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 11(2)، 91-103.
10.22098/JLD.2022.7142.1762
غفارزاده، صدیقه و ابوالقاسمی، عباس. (1397). مقایسه مشکلات هیجانی، سبکهای هویتی و رفتارهای ایمنی در دانشآموزان زورگو و عادی.
مجله روان شناسی مدرسه، 7(4)، 117-103.
http://jsp.uma.ac.ir/article_750.html
کرامتی، هادی؛ حسنی، جعفر و محکی، زینب. (۱۳۹۵). بررسی رضایت از زندگی، همدلی و سبکهای هویت در دانشآموزان قلدر و عادی.
سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران. تهران- ۲۷ و28 اردیبهشت.
https://www.sid.ir/image/pdf-v.gif
مهرابی کوشکی، راضیه؛ امام جمعه زاده، جواد؛ مسعودنیا، حسین و ربانی خوراسگانی، علی. (۱۳۹۵). نقش سبکهای هویتی در تبیین هویت ملی(مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان).
جامعه شناسی کاربردی، ۲۷(۲)، 43-60.
https://doi.org/10.22108/jas.2016.20490
ویسکرمی، حسنعلی؛ عبدالهی، مریم و مرادی زاده، سیروس. (۱۳۹۸). مقایسه بلوغ عاطفی و اجتماعی و هیجان خواهی در نوجوانان پسر بزهکار و عادی شهر خرم آباد. رویش روانشناسی، ۸(۱)، ۱۱۶-۱۰۹.
هاشمی، تورج؛ بدری گرگری، رحیم و اسماعیل پور، فاروق. (۱۳۹۷). نقش سبکهای فرزند پروری ادراک شده و اختلال شخصیت مرزی در قلدری سایبری: نقش میانجی همدلی.
مجله روانشناسی و روان پزشکی شناخت، ۵(۲)، ۹۲-۸۱.
http://dx.doi.org/10.29252/shenakht.5.2.81
Adiyanti, M. G., Nugraheni, A. A., Yuliawanti, R., Ragasukmasuci, L. B., & Maharani, M. (2020). Emotion regulation and empathy as mediators of self-esteem and friendship quality in predicting cyberbullying tendency in Javanese-Indonesian adolescents.
International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 251-263.
https://doi.org/10.1080/02673843.2019.1614079
Ahmadpour, Z., & Abbas Tabar, M. (2017). The role of propensity violence and empathy in predicting adolescent cyber bullying
. Fourth International Conference on Recent Innovation in Psychology, Counseling and Behavioral Sciences, Tehran. )Persian)
https://civilica.com/doc/670383/
Amirbagloie Daryani, M., Shabani, S., Naeimijoo, P., Bahrampour, S., & Seif Zargar Nayej, A. H. (2015). emotional maturity and identity styles in students
. Contemporary of the Iranian psychology Association, 10(Special Letters),158-161.)Persian)
https://www.sid.ir/FileServer/SF/3421394h0544.pdf
Asnaashari, N., Shikholislami, R. (2015). The mediating role of emotional maturity in the relationship between self-esteem and social anxiety among females adolescence.
Psychological Methods and Models, 6(22), 35-52.)Persian)
https://dorl.net/dor/20.1001.1.22285516.1394.6.22.3.4
Berzonsky, M. D., Macek, P., & Nurmi, J. E. (2003). Interrelationship among identity process, content, and structure: A cross-cultural investigation
. Journal of Adolescent Research, 18(2), 112-130.
https://doi.org/10.1177/0743558402250344
Berzonsky, M. D. (1997). Reliability data for the third revision of the Identity Style Inventory (ISI3). Unpublished raw data. javascript:void(0)
Beyrami, M., Hashemi, T., Fathi-Azar, I., & Alaie, P. (2012). Traditional and cyber bullying in middle school girl’s adolescents: The role of teacher-student communication quality.
Journal of Educational Psychology, 8(26), 152-175. )Persian)
https://jep.atu.ac.ir/article_2464.html
Ezzati Babi, M., & Mikaeili, N. (2022). Comparison of social competence with bullying – victim behavior in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 11(2), 91-103. (Persian)
10.22098/JLD.2022.7142.1762
Ezzati Babi, M., & Aghajani, S. (2022). Comparison of social anxiety with bullying – victim behavior in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 12(1), 62-72. (Persian)
10.22098/JLD.2022.7793.1837
Ghaffarzadeh, S., & Abolghasemi, A. (2018). Comparing emotional problems, identity styles and safe behaviors of normal and bullying students
. Journal of School Psychology. 7(4), 103-117. (Persian)
http://jsp.uma.ac.ir/article_750.html
Hafezabadi, F., & Bafti, F. (2007). Differences in emotional maturity of female students aged 18-30. Bachelor Thesis in Psychology, Sistan and Baluchestan University. (Persian)
https://library.tebyan.net/image/Pointer.png
Hashemi, T., Badri, R., & Esmaeilpour, F. (2018). The role of perceived parenting styles and borderline personality disorder in cyber bullying: role mediator of empathy.Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry. 5(2), 81-92. )Persian)
Imani, R., & Moheb, N. (2009). The relationship between Mothers' emotional maturity and their children's behavioral disorders
. Women and Family Studies, 2(6), 29-49. )Persian)
http://jwsf.iaut.ac.ir/article_519796.html
Keramati, H., Hassani, J., & Mahaki, Z. (2016). Survey of life satisfaction, empathy and identity styles in bullying and normal students. Third National Congress of Social Psychology of Iran. Tehran - 27 and 28 Ordibehesht. (Persian)
Luyckx, k., Soenens, B., Berzonsky, M. D., Smits, I., Goossens, L., & Vansteenkiste, M. (2007). Information-oriented identity Processing, identity coonsolidation, and well-being: The moderating role of autonomy, self-reflection, and self rumination.
Personality and Individual Differences, 43(5), 1099-1111.
https://doi.org/10.1016/j.paid.2007.03.003
Mehrabi-Kooshki, R., Emamjomehzadeh, J., Massoudnia, H., & Rabbani Khorasgani, A. (2016). Investigating the role of identity styles in explaining national identity (case study: students of the University of Isfahan).
Applied Sociology, 27(2), 43-60. (Persian)
https://doi.org/10.22108/jas.2016.20490
Modecki, K. L., Minchin, J., Harbaugh, A. G., Guerra, N. G., & Runions, K. C. (2014). Bullying prevalence across contexts: A meta-analysis measuring cyber and traditional bullying.
Journal of Adolescent Health, 55(5): 602–611.
https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2014.06.007
Pourtaleb, N., & Mirnasab, M. M. (2016). A Comparison of Identity Styles among Students with bully, victim and normal Behaviors.
Journal of Education and Evaluation, 9(36), 131-145. )Persian)
http://jinev.iaut.ac.ir/article_527355.html
Rice, E., Petering, R., Rhoades, H., Winetrobe, H., Goldbach, J., Plant, A., Montoya, J., & Kordic, T. (2015). Cyberbullying perpetration and victimization among middle-school students. Am J Public Health, 105(3), 66-72.
Saint-Eloi Cadely, H., Kerpelman, J. L., & Pittman, J. F. (2019). Connections among identity attachment and psychological dating aggression during adolescence: Correction. Identity
: An International Journal of Theory and Resarch, 19(1), 80-81.
https://psycnet.apa.org/record/2019-08601-001
Shalani, B., & Abbariki, A. (2016). The relationship between identity styles with emotional, social, and educational adjustment in high school students.
Rooyesh, 5(3), 51-66. (Persian)
http://frooyesh.ir/article-1-139-fa.html
Sharma, N., Sharma, S., & Kang, T. K. (2017). Assesment of social and emotional maturity in guvenile delinquents.
Indian Journal of Positive Psychology, 8(4), 645-647.
https://doi.org/10.15614/ijpp%2f2017%2fv8i4%2f165907
Viskarami, H. A., Abdollahi, M., & Moradizadeh, S. (2019). Compare emotional and social maturity and sensation seeking in adolescents and ordinary criminals Khorramabad.
Rooyesh, 8(1), 109-116. (Persian)
http://frooyesh.ir/article-1-571-fa.html