ابوالقاسمی، عباس(1382). اضطراب امتحان، اردبیل: انتشارات نیک آموز.
ابراهیمیقوام، صغری(1370). بررسی ضریب اعتبار به مفهوم کنترل عزت نفس وحمایت اجتماعی. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران.
ابوالقاسمی، عباس؛ اسدی مقدم، عزیزه؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین (1375). ساخت واعتباریابی برای سنجش اضطراب امتحان در دانشآموزان پایه سوم راهنمایی اهواز. فصلنامه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز، 3(3و4)، 76-61.
احدی، حسن و بنی جمالی، شکوه السادات(1372). مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک. چاپ ششم، تهران: انتشارات بنیاد.
آناستازی،آ (1991). روان آزمایی،ترجمهی محمدتقی براهنی (1371). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ثامنی،ناهید(1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش حمایت اجتماعی ورابطه آن با فشارزاهای دانشجویی، عملکرد تحصیلی، تیپ الف، افسردگیو اضطراب در دانشجویان دانشگاه شهیدچمران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
حاتمی، زهرا و اردلان، مارلین (1388). بررسی ومقایسه سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکدههای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ارتباط آن با برخی مشخصات دموکراتیک در سال تحصیلی 87-1386. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 4(1)، 105-99.
خدایاری، رقیه (1384). مقایسه اضطراب امتحان و موفقیت تحصیلی در دانشجویان با منبع کنترل درونی و بیرونی. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شهیدبهشتی.
دودانگه، محمد (1376). بررسی رابطه بین اضطراب، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر شهرستان قزوین. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
سپهریان، فیروزه (1391). بررسی اثربخشی شناخت درمانی، حساسیتزدایی تدریجی و روش ای آموزش مطالعه بر کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان دختر. فصلنامهی پژوهشهای نوین روانشناختی، 6(23)، 99-80.
سپهریان، فیروزه و رضایی، زمانه (1389). بررسی میزان شیوع اضطراب امتحان و تاثیر مقابله درمانگری بر کاهش میزان آن و افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانی. فصلنامه دانش و پژوهش در علوم تربیتی،7(25)، 80-65.
شیربیم، زهرا؛ سودانی، منصور و شفیعآبادی، عبداله (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت استرس بر افزایش سلامت روان دانشجویان. مجله اندیشه ورفتار،2(8)،17-7.
صبوریمقدم، حسن و براهنی، محمدنقی (1376). تأثیر منبع کنترل و امکان مهار استرس بر عملکرد یادگیری فرد. مجله پژوهشهای روانشناختی، 4 (3 و 4)،36-18.
قنبری، علی؛ قنبری، محمد؛ باقریانسرارودی، رضا و نادریلردجانی، مریم (1393). مقایسهی منبع کنترل، خودآگاهیشناختی و ترس از شکست در دانشآموزان مقطع ابتدایی استان آذربایجانشرقی. ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 59-44.
کاظمیان مقدم،کبری و مهرابیزاده، مهناز(1389). اضطراب امتحان و شیوههای مقابله با آن. تهران: انتشارات آراد کتاب.
گنجی، حمزه (1390). بهداشت روانی. تهران: انتشارات ارسباران.
مهرابیزادههنرمند، مهناز؛ ابوالقاسمی، عباس؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسن (1379). بررسی میزان همهگیرشناسی اضطراب امتحان بر رابطه خودکارآمدی و جایگاه مهار آن باتوجه به متغیرهوش. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز، 3(1 و2)، 75-55.
مهرابیزادههنرمند، مهناز؛ بساکنژاد، سودابه؛ شهنیییلاق، منیجه؛ شکرکن، حسین و حقیقی، جمال (1384). بررسی روابط ساده و چندگانه ترس از موفقیت، عزت نفس، کمال گرایی و ترس از ارزیابی منفی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز. دوره سومریا، 12(3)، 24-1.
میرسمیعی، مرضیه و ابراهیمیقوام، صغری (1387). بررسی رابطه بین خودکار آمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبائی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 91-73.
Carden, R., Bryant, C., & Moss, R. (2004). Locus of control, test anxiety, academic procrastination, and achievement among college students. Psychological Reports, 95, 581-582.
Delonge, A; Takis, T; Kompler, m; Houtman, I. (2004) longitudinal research and the demand control- support model. Journal of occupational Health psychology. 18, 282- 305.
Feather, N. T. & volkmer, R. R. (1990). Task preference in relation to achievement striving and impatienc-irritability components of type a behavior. Australian Journal of Psychology. (In press).
Ghasemzadeh, A. &Saadat, M. (2011).Locus of control in Iranian university student and it׳s relationship with academic achievement. Social and Bahavioral, 30(5) , 2491-2496.
Hahn, S. E. (2000). The effects of locus of control on daily Exposure. Coping and reactivity to work interpersonal stressors: A Diary study. Journal of Personality and Individual Differences, 29, 729-748.
Keogh, E. Band, F. W. & Flaxman, P.E. (2005).imporoving academic performance and mental health through a stress management inter vention: outcomes and mediators of change. Behavior Research and Therapy. 44: 339- 357.
Kim, G Wang suk. Shin, mi- k young. (2004). Stress, social support, and health among manufacturing women workers. Journal of Personality and Social Psychology. 65, 256 – 278.
Lu , L .(1994).univecity transition : major and minor life stressors , personality character ristics and mental health . Psychological Medicin, 24:81-7.
Lunsky, yona. Bramston, P.A. (2006). Apremilinary study of perceived stress in adults with intellectual disabilities, Journal of Applied Research Intellectual Disabilities. 50 (2), 151- 153.
Landeman-peters , karlien M .C .etal ., (2005).Gender differences in the relation between social support , problems in parent offspring communication , and depression and anxiety , Social Sciences & Medicine , 60 , pp2549-59.
Moor, M. M, (2006). Variations in Test Anxiety and locus of control orientation in Achieving and Underachieving Gofted and Nongifted Middle School Students. University of Connectict.
Qing ye X, Qing Chen W, Lin X, Ping Wang R, Huizhang Z, Yang X, Qing ye X. (2008). Effect of social support symptoms in patients receiving peritoneal dialysis. Journal of Psychosomatic Research. 65 (2), 157- 164.
Rambod,M ;Rafii ,F.(2010).Perceived social support and quality of life in iranian hemodialysis patints.Journal Nurs Scholar,42(3),242-9.
Rotter, J. B. (1966). Generalized expectancies for the internal versus external control of reinforcement. Journal ofPsychological Monographs, 90 (1), 1-28.
Sarason, Irwin. G. (2006). Test anxiety, stress, and social support. Journal of Personality, Volume 49, lssue 1. Page 101- 114.
Sinead C, Brain M. (2010). Test anxiety and sensitivity to social support among college students ;effect,ts on salivary cortisoal, Cognitive, Crier ,Comportament, national university of Ireland ,Galway ,Ireland.
Stober, J. (2004). Demensions of test anxiety: relations to ways of coping with pre-exam, anxiety and uncertionty. Anxiety, Stress, Coping, 17, 213-226.
Sieber, J. E. (2004).Defining test anxiety:Problems and Approaches .In I. G.
Sarason (Eds.), test anxiety: Theory, Research and Applications(3-14) new jersey, Lawrence Erlbaum.
Taylor, S. E. (2007).cultural differences in the impact of social Support on psychological and biological stress responses. Psychological Science, 18, 800-839.