رضایی، سعید؛ خزاری، سیدکمال، حجازی، الهه و افروز، غلامعلی.(1386). بررسی تحلیل تأثیر ابعاد اجتماعی، خانوادگی ، ویژگیهای شخصی ،شناختی در بوجود آمدن بزهکاری. روان شناسی کاربردی، 1(3)، 14-7.
ساعتچی، محمود. (1393). روانشناسی در کار، سازمان و مدیریت، چاپ دهم، تهران: نشر ویرایش.
شمسالدینی، لطیفه؛ منصوری، زهرا و باقری، مسعود. (1395). رابطه ی تابآوری و پیشرفت تحصیلی با نگرش به بزهکاری. همایش بین المللی کودک و نوجوان.
علیوردی نیا، اکبر و ستاره، سیمین (1392). بررسی نقش خانواده، مدرسه، و گروه همسالان در بزهکاری دانشآموزان. جامعه پژوهی فرهنگی. 4(4)، 103-79.
فتحی اقدم، قربان؛ سنگگ، پیمان (1389). بررسی رابطه اختلالات یادگیری با بزهکاری در نوجوانان در بزهکاران مستقر در کانون اصلاح تربیت تهران. فصلنامه علوم رفتاری. 2(3)، 153-139.
قریشی، سید ابوالفضل؛ کلهر، لیلا؛ مظلوم زاده، سعیده؛ حسین طهرانی، محمدرضا و اسکندری، فاطمه. (1396). بررسی ارتباط اختلالات روانشناختی و عوامل اجتماعی-اقتصادی با بزهکاری نوجوانان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 35(418)، 83-77.
کریمی، فاطمه؛ نیکوی کوپس، الیاس؛ نیک خواه فشکچه، زهرا و بابائی خوبده، مریم. (1395). رابطه باورهای غیرمنطقی، منبع مهارگری با نگرش به بزهکاری در دانشآموزان دبیرستانی. پژوهش نامه حقوق کیفری، 7(2)، 243-223.
کشفی، سعید و اصالنو، علی. (1390). پیشگیری انتظامی از بزهکاری اطفال و نوجوانان. نشریه پلیس زن. 15(5)، 128-112.
مختاری، بهرام. (1391). علت یابی بزهکاری اطفال و نوجوانان. اصلاح و تربیت. 126؛ 19-15.
مشکاتی، محمد؛ موسی زاده، حسن و کریمی راد، صنمبر. (1396). مقایسه ی تحلیلی ظرفیت هوش کلی، کلامی، عملکردی، خرده مقیاس های آن و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان بزهکار و غیر بزهکار. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 19(78)، 152-147.
هاشمی، سیده زهرا. (1388). ضرورت لحاظ اختلالات روانی در پیشگیری از بزهکاری اطفال. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری.
Aliverdinia, A., & Setareh, S. (2014). The Roles of Family, School, and Peer Group in Students Delinquency; a Study. Quarterly Journal of Cultural Sociology, 4(4): 79-103. (Persian)
Buckner, K. J. (2009). Dimensions of Adolescen Maltreatment and Self-Reported Delinquency: The Mediating Roles of Attachment to Parents and Attachment to School’, Thesis for the degree of Doctor of Philosophy, Case Western Reserve University.
Carswell, K., Maughan, B., Davis, H., Davenport, F., & Goddard, N. (2004). The psychosocial needs of young offenders and adolescents from an inner city area. Journal Adolesc, 27(4): 415-428.
Ebru Albayrak, O. A. & Ozcan, E. (2015). The Effects of Irrational Beliefs on Academic Motivation and Academic Self-Efficacy of Candidate Teachers of Computerand Instructional Technologies Education Department". Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 1287 – 1292.
Elicia, L., Mitchell, A. N. & Johnston, B. (2016). Manikin Simulation in Mental Health Nursing Education: An Integrative Review. Clinical Simulation in Nursing, 12(11), 484-495.
Fathi Aghdam, GH. & Sangak, P. (2010). Investigating the relationship between learning disabilities and delinquency in adolescents in criminals based in Tehran's Rehabilitation Center. Journal of Behavioral Sciences, 2(3): 139-153. (Persian)
Ghoreishi, S. A, Kalhor, L., Mazloomzadeh, S., Hosseintehrani, M., & Eskandari, F. (2018). The Relationship of Psychological Disorders and Socioeconomic Factors with Juvenile Delinquency. Jornal of Isfahan Medical School, 35(418): 77-83. (Persian)
Gilbert, M. (2004). Achieving access to the general curriculum for students with mental retardation: A curriculum decision-making model. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities. 36(4), 327-342.
Hashemi, SZ. (2009).The Need for Mental Disorders in the Prevention of Juvenile Delinquency. Master's Thesis, Faculty of Judicial Sciences and Administrative Services. (Persian)
Karimi, F., Nikoy, E., Nikkhah, L., Asode, Z., & Babaei, M. (2016). The Relationship Between Irrational Beliefs, Controlling Source, and Attitude to Delinquency Among High School Students. Journal of Criminal Law. 7(2): 223-243. (Persin)
Keshfi, S., & Razalno, A. (2011). Law enforcement against delinquency of children and adolescents. Women's Police. 15(5): 112-128.
Maniadaki, K. & Kakouros, E. (2011). Attention problems and learning disabilities in young offenders in detention in Greece. Psychology, 2(1): 53-9.
Mash E, Wolfe D. (2012). Abnormal child psychology: Cengage Learning: 164-81.
Mokhtari, B. (2012). The Causes of Juvenile Delinquency. Correction and Upbringing, (120): 15-19. (Persian)
Moshkani, M., Mousazadeh, H., & Karimi-Rad, S. (2017). Comparison of the analytical capacity of general, verbal, performance intelligence and its subscales and academic achievement between criminal and non-criminal juveniles. Journal of Fundamentals of Mental Health. 19(78): 147-152. (Persian)
Mrug, S. & McCay, R. (2013). Parental and peer disapproval of alcohol use and its relationship to adolescent drinking: age, gender, and racial differences. Psychology of Addictive Behaviors, 27(3): 604-614.
Rezae, S., Kharazi, S. K., Hejazi, E., & Afroz, Gh. (2007) Investigating the analysis of the effect of social dimensions, family, personal and cognitive characteristics in the creation of delinquency. Journal of Applied Psychology, 1(3): 7-14. (Persian)
Saatchi, M. (2014). Psychology in Work, Organization and Management, Tenth Edition, Tehran: Publishing Edition. (Persian)
Sadock, B. J. Kaplan, H. Sadock, V. A. (2015). Synopsis of Psychiatry: Behavioral Science Clinical Psychiatry. Philadelphia: Lippincott, William and Wilkins, Virginia.
Seth, M and Asudani, V (2013), Parenting styles and their impact on educational performance of children at high Scholl level: review of literature. Indian Streams Research Journal, 3, 1- 6.
Shamseldini, L., Mansouri, Z. & Bagheri, M. (2016). Relation between Resilience and Academic Achievement and Attitudes to Delinquency. International Children and Youth Conference. (Persian)
Sharma, M. & Joshi, H. L. (2015). Role of Family Environment and Parenting Style in Adjustment among Male Adolescents. International Journal of CurrentResearch and Academic, 3, 252-263.
Shelley-Tremblay J, O'Brien N, Langhinrichsen-Rohling J. (2007). Reading disability in adjudicated youth: prevalence rates current models, traditional and innovative treatments. Aggress Viol Behav, 12(3), 376-92
Sukhodolsky, D. G. Kassinove, H. Gorman, B. S. (2004). Cognitive-Behavioral Therapy for Anger in Children and Adolescents: A Meta-Analysis. Aggressionand Violent Behavior, 9, 247-269.