آتش روز، بهروز؛ پاکدامن، شهلا و عسکری، علی. (1387). پیش بینی میزان پیشرفت تحصیلی از طریق میزان دلبستگی. فصلنامه خانواده پژوهی، 4 (14)، 193-253.
احمدی، زینب. (۱۳۹۰). نقش جهت گیری هدف و باورهای انگیزشی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی ۱۳۸۹-۹۰. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان.
تمدنی، مجتبی؛ حاتمی، محمد و هاشمی رزینی، هادی. (۱۳۹۰). خودکارآمدی عمومی، اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، ۶ (۱۷)، 65-85.
تویسرکانی، فاطمه. (۱۳۹۰). الگوی ساختاری متغیرهای محیط کلاس، اهداف پیشرفت، تفکر تأملی و عملکرد دانشآموزان در درس ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
پورعبدل، سعید؛ صبحیقراملکی، ناصر و عباسی، مسلم. (1394). مقایسهی اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 22-38.
جوکار، بهرام و آقادلاورپور، محمد. (۱۳۸۶). رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، ۳ (۳ و ۴)، 61-80.
حبیبیکلیبر، رامین. (۱۳۹۱). اثربخشی آموزش راهبرد خودتنظیمی کمک خواهی بر مؤلفههای حل مسئله ریاضی دانشآموزان با توجه به اثرات جنسیت و اهداف پیشرفت. رساله دکتری، دانشگاه تبریز.
حجازی، الهه؛ نقش، زهرا و سنگری، علی اکبر. (۱۳۸۸). ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهای متغیرهای انگیزشی و شناختی. مطالعات روان شناختی، ۵ (۴)، 47-65.
خادمی، محسن و نوشادی، ناصر (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین جهتگیری هدف با خودتنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دوره پیش دانشگاهی شهر شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، ۲۵ (۴)، 63-78.
رهنما، اکبر و عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد. فصلنامه اندیشههای نوین، 5 (2)، 55-78.
سواری، کریم. (۱۳۹۲). رابطه ساده و چندگانه تبحرگرایی و رویکرد گرایی با اهمالکاری تحصیلی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، ۲ (۳)، 45-53.
شریفی اردانی، علی رضا؛ خیر، محمد؛ حیاتی، داوود؛ شریفی اردانی، احمد؛ رئیسی، جعفر و روحی، علی رضا. (۱۳۹۲). پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی عزم با توجه به نقش میانجیگری جهتگیری هدف در میان دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز. توسعه آموزش جندی شاپور، ۴ (۱)، 53-63.
شمس الاحراری، مینا؛ صفاری نیا، مجید و زارع، حسین (۱۳۹۰). تأثیر آموزش مهارتهای غلبه بر سهل انگاری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، ۶ (۱۷)، 107-117.
شمس، فاطمه و تابع بردبار، فریبا. (۱۳۹۰). نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی در رابطه جهتگیری هدف و عملکرد ریاضی. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، ۱ (۳)، 81-94.
عطایی فر، ربابه و شقاقی، فرهاد. (۱۳۸۹). رابطه جهتگیری هدف، یادگیری خودتنظیم با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سال سوم رشتههای ریاضی- فیزیک و علوم انسانی. فصلنامه تعلیم و تربیت، ۱۰۶، 49-65.
قاسمی، محمد (۱۳۸۹). آزمون مدل علی ارتباط اهداف پیشرفت، فراشناخت و راهبردهای مطالعه با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی منطقه ۵ شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
کارشکی، حسین؛ بهمن آبادی، سمیه و بلوچزاده، فاطمه. (۱۳۹۲). تعیین نقش اهداف پیشرفت در میانجیگری رابطه ساختار ارزشیابی کلاسی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. آموزش در علوم پزشکی، 13(۲)، 123-133.
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی الله و دستا، مهدی. (۱۳۹۱). بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مسأله ریاضی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، ۸ (۲۳)، 95-115.
کرد، بهمن؛ پاشا شریفی، حسن و میرهاشمی، مالک. (۱۳۹۲). نقش جهتگیری اهداف پیشرفت و خودتنظیمگری در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۳(۱۰)،820-829.
محبی نورالدین وند، محمد حسین؛ شهنی ییلاق، منیجه و پاشا شریفی، حسن. (۱۳۹۳). رابطه سرمایه روان شناختی (امید، خوش بینی، تابآوری و خودکارآمدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول. پژوهش در برنامه ریزی درسی، ۲(۱۳)، 61-79.
محسن پور، مریم؛ حجازی، الهه و کیامنش، علی رضا. (۱۳۸۶). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ۵ (۱۶)، 9-35.
Ahmadi, Z. (2010). The role of goal orientation, motivational beliefs and procrastination in third year high school students in Tabriz 2010-2011. Ministry of Science, Teacher Training University – Tabriz. (Persian)
Akinsola, M. k., Tella, A., & Tella, A. (2007). Correlates of academic procrastination and mathematics achievement of university undergraduate students. Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3 (4), 363-370.
Ames, C. (1992). Classrooms: goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.
Ames, C. (1994). Achievement attributions and self-instructions under competitive and individualistic goal structure. Journal of Educational psychology, 76, 478-481.
Ames, C., & archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: students’ learning strategies and motivation processes. Journal of Educational psychology, 80, 260-267.
Ataiifar, R., & Shaghaghi, F. (2011). The relationship between goal orientation, learning self-regulation and academic achievement in third year female students in mathematics-physics and humanities. Education, 106, 49-65. (Persian)
Atash Roz, B., Pak Daman, Sh., & Asgari, A. (2008). Predicting academic achievement through attachment. Family Studies Quarterly, 4 (14), 193-203. (Persian)
Bassant, K. C. (1995). Factors associated with types of mathematics anxiety in college students. Journal of Research in Mathematics Education, 26, 327-345.
Beck, A. T. (1979). Cognitive therapy and emotional disorders, new york: international university press.
Braten, I., & Stromso, H. (2004). Epistemological belief and implicit theories of intelligence as predictors of achievement goals. Contemporary Educational Psychology, 29, 374-388.
Brothen, T., & Wambach, C. (2001). Procrastination and personality, performance, and mood. Personality and Individual Differences, 30, 95–106.
Brownlow. S., & Reasinger. R. (2000). Putting off until tomorrow what is better done today: academic procrastination as a function of motivation toward college work. Curent Issues And New Directions, 15- 34.
Chu, A. H. C., & Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: positive effects of ‘‘active’’ procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145, 245–264.
Church, M. A., Elliot, A. J., & Gable, S. L. (2001). Perceptions of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes. Journal of Educational Psychology, 93, 43–54.
Collins, K. M. T., Onwuegbuzie, A. J., & Jiao, Q. (2008). Reading ability as a predictor of academic procrastination among African American graduate student. Reading Psychology, 29, 493-507.
Connell, J. P. (1990). Context, self and action: amotivational analysis of self –system processes. In D. Cicchetti & M. Beghly (Eds). The self in transition: Infancy to childhood, University of Chicago press.
Dewitte, S., & Schouwenburg, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual, European Journal of Personality, 16, 469-489.
Dweck, C., & Legget, E. (1998). A social cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review. 95, 256-273.
Effert, B., & Ferrari, J. (1989). Decisional procrastination: examining personality correlates. Journal of Social Behavior and Personality, 56, 478– 484.
Elliot, A. J., & McGregor, H. A. (2001). 2*2 achievement goals framework, Journal of Personality and Social Psychology, 80 (3), 501- 519.
Farran, B. (2004). Predictors of academic procrastination in collegestudents. Journal Of Social Behavior and Personality, 7, 594- 602.
Ferrari, J. R. (1991). Compulsive procrastination: some self reported characteristics Psychopathological Reports, 68, 455–458.
Fritzsche, B. A., Young, B. R., & Hickson, K. C. (2003). Individual differences in academic procrastination tendency and writing success. Personality and Individual Differences, 35, 1549-1557.
Ghasemi, M. (2010). Causal model test relationship between achievement goals, metacognition, and study strategies with academic performance of high school students in District 1 of Tehran, Ministry of Science, Allameh Tabataba'i University. (Persian)
Habibi Kleibar, R. (2009). Effectiveness of self-directed help-learning strategy training on students' mathematical problem solving components with regard to gender effects and achievement goals. Doctoral dissertation, Tabriz University. (Persian)
Harackiewicz, J. M., & Barron, K. E., & Pintrich, P. R, et al .(2002). Revision of achievement goal theory: Necessary and illuminating, Journal of Educational Psychology, 94(3), 638–645.
Harackiewicz, J. M., Barron, K. E., Carter, S. M., Lehto, A. T., & Elliot, A. J. (1997). Predictors and consequences of achievement goals in the college classroom: maintaining interest and making the grade. Journal of Personality and Social Psychology, 73, 1284-1295.
Haycock, L. A. (1993). The cognitive mediation of procrastination and The role of self-efficacy and anxiety. Journal of Counseling and Development, 76, 317-324.
Hejazi, E. Naghsh, Z. & Sangari, A. A. (2006). Perceptions of classroom structure and academic achievement: The mediating role of motivational and cognitive variables. Psychological Studies, 5 (1), 47-65. (Persian)
Hill, M., Hill, D., Chabot, A., & Barrall, J. (1978). A survey of college faculty and student procrastination. College Student Personnel Journal, 12, 256–262.
Howell, A. J. & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43, 167-178.
Jokar, B., & Agha Delavarpoor, M. (2007). Relationship of educational procrastination with achievement goals. Journal of Modern Educational Thoughts, 3 (3). 61-80. (Persian)
Kadivar, P., Farzad, V., & Dasta, M. (2012). Investigating the relationship between progress goals and self-regulation strategies with mathematical problem solving performance. Educational Psychology, 8 (23), 96-118. (Persian)
Kaplan. A., & Flum, H. (2010). Achievement goal orientations and identity formation styles. Educational Research Review, 5,50–67.
Karshaki, H., Bahman Abadi, B., & Baluchzadeh, F. (2013). Determining the role of achievement goals in mediating the relationship between classroom structure and academic achievement of students: A descriptive study. Journal of Medical Education, 13 (2), 123-133. (Persian)
Khademi, M., & Noshadi, N. (2006). The relationship between goal orientation and learning self-regulation and academic achievement in Shiraz Pre-University students. Journal of Social and Human Sciences Shiraz University, 49, 63-78. (Persian)
Kord, B., Pasha Sharifi, H., & Mir Hashemi, M. (2014). The role of achievement goals orientation and self-regulation on predicting college students' academic performance. Iranian Journal of Medical Education, 13 (10), 820-829. (Persian)
McWhaw, K., & Abrami, P. (2001). Student goal orientation and interest: Effects on students use of self-regulated learning strategies Contemporary Educational Psychology, 26: 311-329.
Midgley, C., & Urdan, T. (2001). Academic self handicapping and achievement goals: axfurther examination. Contemporary Educational Psychology, 26, 61-75.
Milgram, N. (1991). Procrastination. In R. Dulbecco (Ed). Encyclopedia of human biology 6, 149-155.
Milgram, N. (1991). Procrastination. In R. Dulbecco (Ed.), Encyclopedia of human biology (Vol. 6, pp. 149-155). New York: Academic Press.
Mohebi Noureddin Vand, M., Shehny Yeihagh, M., & Pasha Sharifi, H. (2014). The Relationship between psychological capital (hope, optimism, resilience, and self-efficacy) with goals and academic performance of first-year students. Curriculum in Research, 11(40), 61-79. (Persian)
Mohsenpour, M., Hejazi, E., & Kiamenesh, A. (2006). The role of self-efficacy, achievement goals, learning strategies and sustainability in academic achievement in third year high school students (Mathematics) in Tehran. Journal of Educational Innovation, 5(16), 9-35. (Persian)
Moon, S. M., & Illingworth, A. J. (2005). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination Personality and Individual Differences,38, 297–309.
Moreno, J. A., González-Cutre, D., Sicilia, Á., & Spray, C. M. (2010). Motivation in the exercise setting: Integrating constructs from the approach- avoidance achievement goal framework and self-determination theory. Psychology of Sport and Exercise, 11, 542-550.
Morford, Z. H. (2008). Procrastination and goal- setting behaviors in the college population: an exploratory study. (BS Thesis). Georgia: Georgia Institute of technology.
Owens, A. M., & Newbegin, I. (2000). Academic procrastination of adolescents in english and mathematics: Gender and personality variations. Journal of Social Behavior & Personality, 5 (15), 111.
Pastor, A. D., Barron. E. K., Miller. B. J., & Davis, L. S. (2006). A latent profile analysis of college student’s achievement goal orientation. Contemporary Psychology, 32, 8-47.
Pintrich, P. R. (2000a). Multiple goals, multiple pathways: The role of goal orientation in learning and achievement. Journal of Educational Psychology, 92, 544–555.
Pintrich, P. R., & Garcia, T. (1991). Student goal orientation and self-regulation in the college classroom. In M.Meher & p. pintrich (Eds), Advances in motivation and achievement, 7. Grrenwich, CT:JAI.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation In Education: Theory, Research, & Applications. New Jersey: Johnston.
Pourabdol, S., Sobhi Gharamaleki, N., & Abbasi, M. (2015). A comparison of academic procrastination and academic vitality in students with and without specific learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 4(3), 22-38. (Persian)
Rahnama, R., & Abdul Maliki, J. (2009). Investigating the relationship between emotional intelligence and creativity with academic achievement in Shahed university students. The Scientific Journal of Modern Educational Thoughts, 5(2), 55-78. (Persian)
Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of Counseling Psychology, 33, 387-394.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2002). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. In E. L. Deci, & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self-determination research,3–33. Rochester, NY: The University of Rochester Press.
Saddler, C. D., & Buley, J. (1999). Predictors of academic procrastination in college students. Psychological Reports, 84, 686-688.
Savari, Karim. (2013). The simple and multiple relationship of skepticism and approachism with procrastination. Journal of Social Cognition, 2(3), 53-45. (Persian)
Schouwenburg, H. C. (1992). Procrastinators and fear of failure: An exploration of reasons for procrastination. European Journal of Person- Ality, 6, 225- 236.
Schraw, G., Wadkins, T., & Olafson, L. (2007). Doing the things we do: a grounded theory of procrastination. Journal of Educational Psychology, 99, 12-25.
Senécal, C. Koestner, R. & Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. The Journal of Social Psychology, 135(5), 607-619.
Shams al-Aharari, M., Saffari Nia, M., & Zare, H. (2010). The impact of negligence skills training on negligence and academic performance of elementary school students. Educational Psychology, 6(17), 107-117. (Persian)
Shams, F., &Tabe Bordbar, F. (2011). The mediating role of academic self-efficacy in the relationship between goal orientation and mathematical performance. Psychological Methods and Models of Marvdasht Azad University, 3, 83-96. (Persian)
Sharifi Ardani, A.,
Kheir, M.,
Hayati, D.,
Sharifi Ardani, A.,
Raisi, J., &
Rouhi, A. (2013). Predicting academic achievement based on the personality characteristics of intention given the mediating role of goal orientation among graduate students of shiraz university.
Development of Jundishapur Education, 4 (1), 53-63. (Persian)
Solomon L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503–509.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: a meta- analytic and theoretical review of quintessential self- regulatory failure. Psychological bulletin, 133, 1, 65-94.
Tamadani, M. Hatami, M. & Hashemi Resini, H. (2010). General self-efficacy, academic procrastination, and academic achievement of students. Educational Psychology, 17, 65-86. (Persian)
Tuyserkany, F. (2011). Structural pattern of classroom environment variables, achievement goals, reflective thinking, and student performance in mathematic. Ministry of Science, Teacher Training University – Tabriz.
Wolters, A. (2003). Understanding procrastination from a self-regulated learning perspective. Journal of Educational Psychology, 95 (1), 187- 179.
Wolters, J. (2004). Advancing achievement goal theory: Using goal structures and goal orientations to predict students’ motivation, cognition, and achievement. Journal of Educational Psychology, 96, 236–250.
Zieasat, H. A., Rosenthal, T., & White, G. (1978). Behavioral self-control in treating procrastination of studing. Psychological Reports, 42, 56–69.