باغبان وحیدی، منصوره. حسین خانزاده، عباسعلی. ندائی، ناهید. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای برقراری ارتباط مؤثر به مادران کودکان مبتلا به اتیسم بر بهبود مهارتهای اجتماعی این کودکان. مجله مطالعات ناتوانی، (7) ، 7-1.
حیدریان سامانی، اندیشه. سجادیان، ایلناز. حیدری شادهی، سمیه. (1396). اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ذهن آگاهی و پذیرش مادران دارای کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم. مجله مطالعات ناتوانی، (7)، 9-1.
دیوان بیگی، اشکان و دیوان بیگی،آرش. (1393). مروری اجمالی بر علل اختلال طیف اتیسم. مجله شفای خاتم، دوره سوم، 3 (1)، 157-166.
صابری، جواد. بهرامی پور، منصوره و قمرانی، امیر. (1393). اثربخشی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت بر کاهش استرس والدگری مادران دارای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم. مجله دانش و پژوهش در روا نشناسی کاربردی، سال پانزدهم، 15( 56)، 77-69
شهیم، سیما. (1381). بررسی مهارت اجتمـاعی در گروهـی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمـان. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. 32 (1)، 121-139.
شهیم، سیما. (1384). هنجاریابی مقیاس روش درجهبندی مهارتهای اجتماعی برای کودکان پیشدبستانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 11(2) ،186-176.
رضایی، سعید. (1396). تدوین برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر کفایت اجتماعی کودکان با اختلال یادگیری غیرکلامی و اختلال اتیسم عملکرد بالا.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(4)، 67-82.
https://doi.org/10.22098/jld.2017.557
ریاحی، فروغ. خواجه الدین، نیلوفر و ایزدی مزیدی، سکینه. (1392). بررسی تأثیر آموزش مدیریت خلق منفی بر سلامت روان و افسردگی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال اتیسم. مجله علوم پزشکی جندیشاپور اهواز، 4 (2)، 99-91
ریاحی، فروغ. خواجه الدین، نیلوفر. ایزدی مزیدی، سکینه . عشرتی، طیبه و نقدی نسب، لیلا. (1390). تأثیر درمان حمایتی و شناختی رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیرمنطقی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم. مجله علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 10 (6). 645-637.
قمی تفرشی، فرزانه. محمدی، محمدی. شریفی ساکی، شیدا. احمدی، هادی. کریمی، رضا و آخته، مریم. (1395). اثربخشی آموزش تحلیل رفتار کاربردی به والدین برافزایش خودیاری کودکان مبتلا به اختلال اتیسم. فصلنامه سلامت روانی کودک، 3 (1)، 18-9.
کارگر، مونا. اصغری ابراهیم آباد، محمدجواد. (1394). مقایسه سبک حل مسأله و سازگاری زناشویی در مادران کودک استثنایی و عادی. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی. 15 (2): 37-44.
مامی، شهرام. امیریان، کامران. (1394).تأثیر درمان گروهی شناختی-رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیرمنطقی مادران دارای فرزند مبتلا به اتیسم. مجله زن و مطالعات خانواده، 8 (30)، 82-69.
Aydın A.(2015). Acomparison of the alexithymia, self-compassion and humor characteristics of the parents with mentally disabled and autistic children.
Procedia - Social and Behavioral Sciences. 174:720–9. doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.607 (persian)
https://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2565-en.html
Bader, S. H., Barry, T. D. & Hann, J. H. (2014). The Relation between Parental Expressed Emotion and Externalizing Behaviors in Children and Adolescents with an Autism Spectrum Disorder.
Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 44 (11).
[Doi:10.1177/1088357614523065]
Baghban Vahidi M, Hossein Khanzadeh A A, Nedaee N. (2017). The Impact of Training Mothers of Autistic Children for Effective Communication Skills on Social Skills Improvement in Autistic Children. mejds.
Middle Eastern Journal of Disability Studies 7 :1-7 (Persian)
http://jdisabilstud.org/article-1-627-en.html
Benson R. Coping. (2010). distress, and well-being in mothers of children with autism.
Research in Autism Spectrum Disorders, 4(2): 217-28.
[Doi:10.1016/j.rasd.2009.09.008]
Bristol M, Gallager J, Holt K.(2014). Maternal depressive symptoms in autism: R response to psychoeducational intervention.
Journal of Rehabilitation Psychology, 38(1): 3-10.
[Doi:10.1037/H0080290]
Divanbeigi A, Divanbeigi A. (2015)A Brief Review on the Causes of Autism Spectrum Disorder.
Shefaye Khatam Journal. 3 (1) :157-166. (Persian)
[Doi:10.18869/acadpub.shefa.3.1.157]
Elliott, T., Berry, J. W., & Grant, J. S. (2009). Problem-solving training for family caregivers of women with disabilities: A randomized clinical trial. Behaviour Research and therapy, 47, 548-558.
Fami Tafreshi. F, Mohammadi M R, Sharifi Saki S, Ahmadi H, Karimi R, Aakhte M. (2016). Effectiveness of Training Applied Behavior Analysis to Parents on Increasing Self-help of Children with Autism.
Journal of Child Mental Health; 3 (1) :9-18. (Persian)
http://childmentalhealth.ir/article-1-109-en.html
Heidarian A, Sajjadian I, Heidari S.(2017) Effectiveness of group-base acceptance and commitment therapy on mindfulness and acceptance in mothers of children with autism spectrum disorders. mejds. Middle Eastern
Journal of Disability Studies 7: 1-9 (Persian)
http://jdisabilstud.org/article-1-718-en.html
Keen D, Couzens A, Muspratt S, Rodger S. (2010). The effects of a parent-focused intervention for children with a recent diagnosis of autism spectrum disorder on parenting stress and competence.
Research in Autism Spectrum Disorders, 4(2): 29-41.
[Doi:10.1016/j.rasd.2009.09.009]
Kowalkowski J. (2012). The impact of a group-based acceptance and commitment therapy intervention on parents of children diagnosed with an autism spectrum disorder. pp: 6-25.
https://commons.emich.edu/theses/512/
M, Shahram. Amirian, K. (2015). The effect of cognitive-behavioral group therapy on the mental health and irrational beliefs of mothers of children with autism.
Journal of Woman and Family Studies, 8 (30), 69-82. (Persian)
https://www.sid.ir/en/Journal/ViewPaper.aspx?ID=532772
Price-Bonham, S., & Addison, S. (1978). Families and mentally retarded children: Emphasis on the father.
The Family Coordinator, 27(3), 221–230.
[Doi:10.2307/582583]
Rezayie, S. (2017). Designing the social skills training program and investigating its effectiveness on social competence of children with High function autistic (HFA) and non-verbal learning disorder (NLD).
Journal of Learning Disabilities, 6(4), 67-82. (Persian)
https://doi.org/10.22098/jld.2017.557
Riahi F, Khajeeddin N, Ezidi Mazidi S. (2013). The effect of negative mood management training on mental health and depression in mothers of children with autism disorder,
Ahvaz Jentashapir Journal, 4(2) 91-99. (Persian).
https://brieflands.com/articles/jjcmb-78692.html
Riyhi, F. Khawajadin, N. Izadi mazidi, S. Eshrat, T, and Naghdi nasab, L.(2011), The effect of supportive and cognitive behavioral therapy on the mental health and irrational beliefs of mothers of children with autism disorder.
Ahvaz Jentashapir Journal ,10(6) 637-645. (Persian).
https://jsmj.ajums.ac.ir/article_55124.html
Saberi J,Bahranipor M, Ghmarane A.(2014) The Effectiveness of Group Positive Parenting Program on Parental Stress of Mothers of Children with Autism Disorder.
Journal Knowledge and Research in Applied Psychology 15(56), 69-77. (Persian).
https://jsr-p.isfahan.iau.ir/article_533919.html?lang=en
Shahim S.(2005). Standardization of Social Skills Rating System for Preschool Children.
Iranian Journal of Psychiatry & Clinical Psychology (IJPCP) .2005; 11 (2) :176-186. (Persian).
https://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-70-en.html
Sharpe D L, Baker D L. (2011). The Financial Side of Autism: Private and Public Costs.
[Doi:10.5772/18588]
Turnball AP, Turnball HR. (2014). Families, professional and exceptionality: A special partnership. Columbus: Merrill.
https://b2n.ir/x79337