باقری، فریبرز و یوسفی، حسنیه. (1388). سخت رویی، باورهای خودکارآمدی و راهبردهای خودتنظیمیعاطفی در دانش آموزان دختر. فصلنامه اندیشه و رفتار، 4(14)، 35-46.
بشارت، محمدعلی؛ فرهاد، مهران؛ گیلانی، بیژن. (1385). بررسی رابطه ی سبک های دلبستگی و احساس غربت. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 1(2)، 47.
تقی یاره، فاطمه؛ مظاهری، علی و آزادفلاح، پرویز. (1384). بررسی ارتباط سطح تحول من، دلبستگی به خدا و جهتگیری مذهبی در دانشجویان. مجله روانشناسی، 9(1 /33)، 3-21.
حبیبی کلیبر، رامین؛ فرید، ابوالفضل و عبدالملکی، سالار. (1393). بررسی رابطه تنظیم هیجانی با گرایش به اعتیاد در شهروندان. اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. تهران.
خدمتی، نسرین. (1398). رابطه دلبستگیبهخدا و ابرازگری هیجانی با اعتیاد به شبکه های اجتماعی نوجوانان. سومین همایش ملی روانشناسی. تعلیم و تربیت و سبک زندگی. قزوین.
خزاعی، طیبه؛ سعادتجو، علیرضا؛ درمحمدی، سمانه؛ سلیمانی، منصوره؛ طوسی نیا، مرضیه و ملاحسن زاده، فاطمه. (1391). شیوع وابستگی به تلفن همراه و پرخاشگری نوجوانان شهر بیرجند سال 1390. مجله علمی پزشکی دانشگاه بیرجند، 19(4). 430-438.
دهقان، محمود. (1382). بررسی رابطه سبک های دلبستگی، اعتیاد و نیمرخ روانی افراد معتاد در مقایسه با افراد غیر معتاد در استان بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
رحمتی، فاطمه و صابر، سوسن. (1396). مقایسه تنظیم شناختی هیجان و تابآوری در دانش آموزان معتاد به اینترنت و دانش آموزان عادی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(44)، 576-596.
رضائی نیا، زهرا و سوخته زاده، معصومه. (1395). رابطه احساس تنهایی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اهواز. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 1(1)، 22-31.
سواری، کریم. (1393). ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 5(31)، 125-142.
شهبازی، مسعود؛ رجبی، غلامرضا؛ مقامی، ابراهیم؛ جلوداری، آرش. (1394). ساختار عامل تاییدی نسخه فارسی مقیاس درجه بندی تجدیدنظر شده شفقت خود در گروهی از زندانیان. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 6(۱۹)، ۳۱-۴۶.
شهابی زاده، فاطمه. (1383). بررسی ارتباط بین سبکهای دلبستگی نسبت به والد و سبک دلبستگی بزرگسال با سبک دلبستگیبهخدا در دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی.
صالحی مورکانی، بتول. (1385). بررسی و مقایسه راهبردهای خودتنظیمیعاطفی در بین دانشجویان مبتلا به اختلالات اضطرابی و افسردگی با دانشجویان عادی شهر اصفهان. پایاننامه چاپنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهراء (س).
عطادخت، اکبر؛ حمیدیفر، ویدا و محمدی، عیسی. (1393). استفاده آسیبزا و نوع کاربری تلفن همراه در دانش آموزان دبیرستانی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت. روانشناسی مدرسه، 3(2)، 122-136.
فتاحی، الهه، ترکان، هاجر. (1396). پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر پایه نگرش مذهبی و دلبستگیبهخدا. پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی. آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران. تهران.
قدم پور، عزتالله. مهدیانی، زینب. پادروند، حافظ. امرایی، بهزاد. سوری، حسین. (1398). پیشبینی اعتیاد به فضای مجازی و گرایش به رفتارهای پرخطر بر اساس خودتنظیمیعاطفی در دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر تهران.
فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(53)، 93-98. Doi:
10.22054/JEP.2020.35879.2406
نریمانی، محمد؛ عینی، ساناز و تقوی، رامین. (1397). بیین فرسودگی تحصیلی دانشآموزان بر اساس خوددلسوزی و حس انسجام. فصلنامه سلامت روان کودک، 5(1)، 36-47.
نصیری، بهاره و بختیاری، آمنه. (1394). آسیبشناسی تلفن همراه بر خانواده. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 5(2)، 89-118.
نظرپور صمصامی، پروانه؛ قاسمزاده، مهدی و پناهی، منیره. (1397). مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و خود- تنظیمی عاطفی در دانش آموزان ۱۶-۱۲ سال پسر با و بدون والدین معتاد شهرستان مسجدسلیمان.
فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، ۱۵ (۳)، ۱۱۳-۱۲۶.
http://qjfr.ir/article-1-777-en.html
نعمتی، شهروز و اسداللهی، مریم. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر نگرش نسبت به مدرسه در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 8(3)، 7-25.
10.22098/JLD.2019.786
نوروزی پرشکوه، نسترن؛ میرهادیان، لیلا؛ امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ کاظم نژاد، احسان و حسن دوست، فاطمه. (1395). نقش استفاده از تلفن همراه در اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دبیرستانهای شهر رشت. همایش کشوری سبک زندگی سالم. رشت.
Arslan, A. & Ünal, A. T. (2013). Examination of cell phone usage habits and purposes of education faculty students. International Journal of Human Sciences, 10(1), 182-201.
Atadokht, A., Hamidifar, V., & Mohammadi, I. (2014). Harmful use and type of mobile phone use in high school students and its relationship with academic performance and achievement motivation. School Psychology. 3 (2). 122-136. (Persian)
Barnard, L. K., & Curry, J. F. (2011). Self-compassion: Conceptualizations, correlates, & interventions.
Review of General Psychology, 15(4), 289.
https://doi.org/10.1037/a0025754
Belavich, T. G., & Pargament, K. I. (2002). The role of attachment in predicting spiritual coping with a loved one in surgery. Journal of Adult Development, 9(1), 13-29.
Bradshaw, M. Ellison, C. G., & Marcum, J. P. (2010). Attachment to god, images of god, and psychological distress in a nationwide Sample of presbyterians.
The International Journal for the Psychology of Religion. 20(2), 130–147. https://doi.org/10.1080/10508611003608049
Casey, B. M. (2012). Linking psychological attributes to smart phone addiction, face-to-face communication, present absence and social capital. Graduation Project, Graduate School of the Chinese University of Hong Kong.
Dayapoglu, N., Kavurmaci, M., & Karaman, S. (2016). The relationship between the problematic mobile phone use and life satisfaction, loneliness, and academic performance in nursing students. International Journal of Caring Sciences, 9(2), 647-652.
Dehghan, M. (2003). Investigating the relationship between attachment styles, addiction and psychological profile of addicted people in comparison with non-addicted people in Bushehr province. Master Thesis in Psychology. Tehran University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences. (Persian)
De-Sola, J., Talledo, H., De Fonseca, F. R., & Rubio, G. (2017). Prevalence of problematic cell phone use in an adult population in spain as assessed by the mobile phone problem use scale (MPPUS). plos One, 12(8), 1-17.
Desrosiers, A., Vine, V., Curtiss, J., & Klemanski,D. H. (2014). Observing nonreactivel aconditional process model linking mindfulness facets, cognitive emotion regulation strategies, and depression and anxiety symptoms
. Journal of Affective Disorders, 165, 31-37. DOI:
10.1016/j.jad.2014.04.024
Dong, M., & Zheng, J. (2020). Letter to the editor: Headline stress disorder caused by netnews during the outbreak of COVID‐19.
Health Expectations: An International Journal of Public Participation in Health Care and Health Policy, 23(2), 259. doi:
10.1111/hex.13055
Fattahi, E., & Turkan, H. (1396). Predicting internet addiction based on religious attitude and attachment to god. Fifth Scientific Conference on Educational Sciences and Psychology. Social and cultural harms of Iran. Tehran. (Persian)
Foerster, M., Roser, K., Schoeni, A., & Röösli, M. (2015). Problematic mobile phone use in adolescents: Derivation of a short scale MPPUS-10.
International Journal of Public Health, 60(2), 277-286. DOI:
10.1007/s00038-015-0660-4
Gilbert, P. (Ed). (2005). Compassion: Conceptualisations, research and use in psychotherapy. New York: Routledge.
HabibiKalibar, R., Farid, A., & AbdulMaleki, S. (2014). Investigating the relationship between emotional regulation and addiction tendency in citizens. First National Conference on Sustainable Development in Educational Sciences and Psychology, Social and Cultural Studies. Tehran. (Persian)
https://civilica.com/doc/320683/
Hofmann, S. G. (2014). Interpersonal emotionregulation model of mood and anxiety disorders. Cognitive Therapy and Research, 38(5), 483-492.
Iskandar,M., & AKIN,A. (2011). Self-compassion and internet addiction.
The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3).
https://eric.ed.gov/?id=EJ944970
Jiang, Z., & Zhao, X. (2016). Self-control and problematic mobile phone use in chinese college students: The mediating role of mobile phone use patterns.
BMC Psychiatry, 16(1), 416. DOI:
10.1186/s12888-016-1131-z
Jones, T. (2014). Students’ cell phone addiction and their opinions. Elon J Undergrad Res Commun, 5, 74-80.
Khazaei, T., Saadatjoo, A., DorMohammadi, S., Soleimani, M., Tousinia, M., & MollahHassanzadeh, F. (2012). Prevalence of cell phone dependence and adolescent aggression in Birjand in 2011.
Journal of Birjand Univ Med Sci. 19 (4). 430-438. (Persian)
http://journal.bums.ac.ir/article-1-1075-en.html
Khedmati, N. (2019). The relationship between attachment to god and emotional expression with adolescents' social media addiction. Third National Conference on Psychology. Education and lifestyle. Qazvin. (Persian)
Kirkpatrick, L. A. (2005). Attachment, evolution, and psychology of religion. New York: Guilford Press.
Knabb, J. J., & Pelletier, J. (2014). The relationship between problematic internet use, god attachment, and psychological functioning among adults at a christian university.
Mental Health, Religion & Culture, 17(3), 239-251.
https://doi.org/10.1080/13674676.2013.787977
Lin, C., HuaWang, C., & HueiWu, C. (2005). The influence of attachment style and internet interpersonal interactions on internet addiction.
Chinese Psychological Association, 47 (3), 309-324. DOI:
10.6129/CJP.2005.4703.06
Narimani, M., Einy, S., & Tagavy, R. (2018) Explaining students' academic burnout based on self-compassion and sense of Coherence . Journal of Child Mental Health, 5 (1), 36-47. (Persian)
NazarpourSamsami, P., Qasemzadeh, M., & Panahi, M. (2018). Comparison of emotion regulation and emotional self-regulation strategies in 12-16 year old male students with and without addicted parents in Masjed Soleiman.
Journal of Family and Research. 15 (3): 113-126. (Persian)
http://qjfr.ir/article-1-777-en.html
Neff, K. D., & Germer, C. K. (2013). A pilot study and randomized controlled trial of the mindful self‐compassion program.
Journal of Clinical Psychology,
69(1), 28-44. DOI:
10.1002/jclp.21923
Nemati, SH., & Asadollahi, M. (2019). The effectiveness of self-regulation strategies program on attitudes toward school and peers interaction in students with specific learning disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 8(3), 7-25. (Persian)
10.22098/JLD.2019.786
Nowruziporshoko, N., Mirhadian, L., ImamiSigarudi, A., KazemNejadleili, E., & HassanDoost, F. (2016). The role of mobile phone use in internet addiction in high school students in Rasht. National Conference on Healthy Lifestyle. Rasht. (Persian)
Oztunç, M. (2013). Analysis of problematic mobile phone use, feelings of shyness and loneliness in accordance with several variables.
Social and Behavioral Sciences. 106. 456-466.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.051
Qadampur, E., Mehdiani, Z., Padarvand, H., Amrayi, B., & Suri, H. (2019). Predicting cyberspace addiction and tendency to high-risk behaviors based on emotional self-regulation in high school students in Tehran.
Quarterly Journal of Educational Psychology. 15 (53). 93-98. (Persian) Doi:
10.22054/JEP.2020.35879.2406
Raes, F., Pommier, E., Neff, K. D., & Van, G. D. (2011). Construction and factorial validation of a short form of the self- compassion scale.
Clin Psychol Psychother, 18, 250-255. DOI:
10.1002/cpp.702
Rahmati, F., & Saber, S. (2018). Comparison of cognitive regulation of emotion and resilience in internet addicted students and normal students.
Journal of Applied Psychology. 4 (44). 576-596. (Persian)
https://apsy.sbu.ac.ir/article_96976.html?lang=en
Rezaeinia, Z., & Sokhtehzadeh, M. (2016). The relationship between loneliness and internet addiction in students of payame noor university of ahvaz.
Recent Advances in Behavioral Sciences. 1 (1). 22-31. (Persian)
http://ijndibs.com/article-۱-۲۶-fa.html
SalehiMorkani, B. (2006). Evaluation and comparison of emotional self-regulation strategies among students with anxiety disorders and depression with normal students in Isfahan (Persian)]. Unpublished master's thesis. Al-Zahra University.
Hernandez, G. Salerno, J. M., & Bottoms, B. L. (2010). Attachment to god. Spiritual coping and Alcohl use.
International Journal for the Psychology of Religion, 20(2), 97-108.
https://doi.org/10.1080/10508611003607983
SayahBargard, M., Olipour, A., HosseiniAhangari, S. A., Maashi, S. F., & Heydari, A. (2016). Investigating the relationship between mobile phone use and mental health and academic achievement in medical students.
Development of Jundishapur Education, 7 (1), 57-63. (Persian)
https://edj.ajums.ac.ir/article_89511.html
Shahabizadeh, F. (2004). Investigating the relationship between parenting attachment styles and adult attachment style with God attachment style in students. Master Thesis. Faculty of Educational Sciences and Psychology, Shahid Beheshti University. (Persian)
Shahbazi, M. Rajabi, G., Maqami, I., & Jelodari, A. (2015). Confirmatory factor structure of the persian version of the revised compassionate rating scale in a group of prisoners.
Quarterly Journal of Psychological Methods and Models, 6 (19). 31-46. (Persian)
http://jpmm.miau.ac.ir/article_849.html
Sternberg, L., Monaham, K. C., & Kathryn, C. (2007). Age differences in resistance to peer influence.
Developmental Psychology, 43(6). doi:
10.1037/0012-1649.43.6.1531
Takao, M. Takahashi, S., & Kitamura, M. (2009). Addictive personality and problematic mobile phone use.
Cyberpsychology & Behavior, 12(5), 501-507. DOI:
10.1089/cpb.2009.0022
TaqiYareh, F., Mazaheri, A., & Azadfallah, P. (2011). Investigating the relationship between my level of development, attachment to god, and religious orientation in students.
Journal of Psychology, 9 (1/33), 3-21. (Persian)
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14857
Tung, E. S., & Ruffing, E. G., Paine, D. R., Jankowski, P. J., & Sandage, S. J. (2018). Attachment to god as mediator of the relationship between god representations and mental health.
Journal of Spirituality in Mental Health, 20(2), 95-113. https://doi.org/10.1080/19349637.2017.1396197
Van Deursen, A. J., Bolle, C. L., Hegner, S. M., & Kommers, P. A. (2015). Modeling habitual and addictive smartphone behavior: The role of smartphone usage types, emotional intelligence, social stress, self-regulation, age, and gender.
Computers in Human Behavior, 45, 411-420.
https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.12.039