پرستار، علی. (1388). مقیاس رشد اجتماعی واینلند. تهران: شرکت هوش آزمای نوید
جعفری ، علیرضا. ( 1393 ). تأثیر بازی های آموزشی بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 23(9)، 32-22.
رضایی ، اکبر؛ خداخواه، شبنم. (1388). رابطهی بین سبکهای فرزند پروری و باورهای معرفت شناختی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه. فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور.
رضایی، آتنا؛ آخوندزاده، گلبهار و حجتی، حمید. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی شهرستان شاهرود. دو ماهنامه علمی پژوهشی علوم توانبخشی، 13(6)، 333-326.
رجایی، علی و کریمیان، سیدجواد. (1394). بررسی رشد هیجانی کارکردی کودکان دارای نشانه های ADHD و مقایسه آن با کودکان عادی. مقاله ارائه شده در همایش ملی آموزش ابتدای.
صفری ،
سجاد. (1394). تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی.
فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11(37).
طهماسبی، سیامک؛ ذکایی فر، آرزو؛ بانشی، علیرضا؛ بابایی، رضا؛ موسی زاده، زهره. (1395). تدوین ابزارهای استاندارد سنجش سلامت و کفایت مربیان مهدهای کودک.
عینی، ساناز؛ نظر، سمیرا؛ عبادی، متینه و زینال زاده، مهتاب. (1401). تدوین معادلات ساختاری سازگاری اجتماعی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه بر اساس ناگویی هیجانی و باورهای فراشناختی و با میانجیگری حمایت اجتماعی ادراکشده.
ناتوانیهای یادگیری،11(4)، 62-77.
https://doi.org/10.22098/jld.2022.8168.1865
زادشیر، فرزانه. (1387). مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان هـای تحـت تعلـیم آموزش قرآن به روش حفظ با معانی و سایر مدارس غیرانتفاعی. پایان نامـه کارشناسـی ارشـد روان- شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
مامازندی، زهرا. (1397). مقایسه مهارتهای اجتماعی کودکان با توجه به حضور و عدم حضور آنها در مهدکودک. اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان.
Barnett, S. (2008). Preschool Education and Its Lasting Effects Research and Policy Implications. Rutgers, The State University of New Jersey.
Darling-Churchill, K. E., & Lippman, L. (2016). Early childhood social and emotional development: Advancing the field of measurement. Journal of Applied Developmental Psychology, 45, 1-7.
Early Child Development in Developing Countries (2011). Published: September 24.
Engle, P. (2011) Strategies for reducing inequalities and improving developmental outcomes for young children in low-income and middle-income countries.
378(9799), 1339-1353.
Eyni, S., Nazar, S., Ebadi, M., & Zeynalzadeh, M. (2022). Development of structural equations of social adjustment of students with Specific Learning Disorder based on alexithymia and metacognition beliefs and mediated by perceived social support. Learning Disabilities, 11(4), 67-77. https://doi.org/10.22098/jld.2022.8168.1865
Hamre, B. K., Partee, A., & Mulcahy, C. (2017). Enhancing the impact of professional development in the context of preschool expansion. AERA Open, 3(4), 2332858417733686.
Hemmeter, M. L., & Conroy, M. A. (2018). Advancement of evidence-based programs for young children with social and emotional learning difficulties.
DOI:10.1007/s12310-018-9275-2 - Bing
Jeffrey, T.S. (2014) . Early Childhood Development: A Multicultural Perspective.
Kayon, T., & Dunri, M. (2018). Handbook Elementary Schools Student and Parent.
Loeb, S. (2007). The influence of preschool centers on children’s social and cognitive development. Economics of Education Review, 26, 52–66.
Pem, D. (2015). Factors Affecting Early Childhood Growth and Development: Golden 1000 Days.
Adv Practice Nursing, 1(101), 2573-0347.
DOI: 10.4172/2573-0347.1000101
Roeser, R. W., & Eccles, J. S. (2014). Schooling and the mental health of children and adolescents in the United States. In Handbook of developmental psychopathology (pp. 163-184). Springer, Boston, MA.
Spencer. M. (2008).Competence at Work: Models for Superior Performance 1st Edition, Kindle Edition .
Shonkoff, J. P., & Phillips, D. A. (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. National Academy Press, 2101 Constitution Avenue, NW, Lockbox 285, Washington, DC.
Shala, M. (2013). The impact of preschool social-emotional Development on academic success of Elementary School Students Psychology Department, FAMA College, Pristine, Kosovo. DOI:
10.4236/psych.2013.411112
Trawick, S. (2014). Early childhood development: A Multicultural Perspective .
Wolf, S., Aeffrey Trawick-Smithber, J. L., Behrman, J. R., & Tsinigo, E. (2019). Experimental impacts of the “Quality preschool for Ghana” interventions on teacher professional well-being, classroom quality, and children’s school readiness. Journal of Research on Educational Effectiveness, 12(1), 10-37.
Yoshikawa, H., Weiland, C., Brooks-Gunn, J., Burchinal, M. R., Espinosa, L. M., Gormley, W. T., ... & Zaslow, M. J. (2013). Investing in our future: The evidence base on preschool education.