افشاری، علی. (1401). اثر بخشی روش آموزش ایفای نقش بر خودکارآمدی تحصیلی، سازگاری اجتماعی و انگیزه تحصیلی در دانشآموزان با اختلال یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 11(3)، 15-29.
[Doi:10.22098/jld.2022.8276.1871]
پروین، نصیبه، زارعی، حیدرعلی و تکلوی، سمیه. (1401). تأثیر مداخله تنظیم هیجان مدل گراس بر سازگاری آموزشی و اضطراب سلامت نوجوانان دارای خانواده مبتلا به کووید-19. مجله سلامت و مراقبت، 24(1)، 75-64.
جوانمرد، جواد، رجایی، علیرضا و خسروپور، فرشید. (1398). اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر به شیوه گروهی بر سازگاری اجتماعی، عاطفی و آموزشی دانشآموزان پسر ناسازگار متوسطه اول. فصلنامه روان شناسی کاربردی، 13(2)، 227-2097.[DOI: 10.29252/apsy.13.2.209]
صدیقی ارفعی، فریبرز، تمنایی فر، محمدرضا و منصوری نیک اعظم. (1390). ارتباط میان تصویر بدن، میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. مجله نوآوری های آموزشی، 10 (38)، 66-51.
فارسی جانی، نیلوفر، بشارت، محمد علی و مقدم زاده، علی. (1400). پیش بینی سازگاری اجتماعی بر اساس استحکام من و تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان.
مجله رویش روانشناسی ، 10(7)، 66-55.
http://frooyesh.ir/article-1-2924-fa.html
سلطانی، متین؛ نریمانی، محمد و موسیزاده، توکل. (1401). بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(2)، 34-45.
[Doi:10.22098/jld.2023.12017.2055]
فارسی جانی، نیلوفر، بشارت، محمدعلی و مقدم زاده، علی. (1401). پیش بینی سازگاری اجتماعی براساس سبک های دلبستگی و راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان.
فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۲۱ (۱۰۹)، ۸۸-۷۱.
[Doi:10.52547/JPS.21.109.71]
قدرتی میرکوهی، مهدی، بامدادی سیبنی، محمد، و شیرمحمدی، فاطمه. (1395). مقایسهی تصویر بدن و عزتنفس دانشآموزانِ دارای پذیرش اجتماعی بالا و پایین. مجله یژوهشهای روان شناسی اجتماعی، 6 (22)، 46-31.
عینی، ساناز؛ نظر، سمیرا، عبادی، متینه و زینالزاده، مهتاب. (1401). تدوین معادلات ساختاری سازگاری اجتماعی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه بر اساس ناگویی هیجانی و باورهای فراشناختی و با میانجیگری حمایت اجتماعی ادراکشده.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 11(4)، 62-77.
[Doi:10.22098/jld.2022.8168.1865]
کرد، بهمن و کریمی، صبری. (1396). پیش بینی تنظیم هیجانی بر اساس شفقت ورزی به خود و تن انگاره دانشجویان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 14(28)، 207-230.[Doi: 10.22111/jeps.2017.3601]
کرمی، امیر، ذبیحی، زهرا، راسخی رشخوار، محسن و طبسی، معصومه. (1400). بررسی نقش تنظیم هیجان و تابآوری در سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی دانشآموزان در دوران همهگیری کووید- 19. مجله
پژوهش در نظام های آموزش، 15(55)، 142-133. [Doi:20.1001.1.23831324.1400.15.55.11.9]
موسوی، سید ولی اله، رضائی، سجاد، قربانپور لفمجانی، امیر و هاشمی، سیده محبوبه. (1400). تأثیر نوع پوشش (حجاب کامل، حجاب متعارف و حجاب نامتعارف) بر اضطراب اجتماعی، نگرانی و نارضایتی از تصویر بدنی دختران دانشجو.
پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، ۶ (۵۴) :۱۳۵-۱۱۰.
http://ijndibs.com/article-۱-۵۷۲-fa.html
نورعلی، همت، حاجی یخچالی، علی رضا ، شهنی ییلاق، منیجه و مکتبی، غلامحسین. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر سازگاری، بهزیستی مدرسه و تنظیم هیجان در دانشآموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان.
مجله دست آوردهای روان شناختی، 25(2)، 110-91.
[Doi:20.1001.1.22286144.1397.25.2.6.6]
نریمانی، محمد، عباسی، مسلم، ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول. (1392). مقایسه ی اثر بخشی آموزش پذیرش تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 2(4)، 154-176. [DOI: JLD-2-4-92-5-9]
هاشمیان، مائده، افلاک سیر، عبدالعزیز، گودرزی، محمد علی و رحیمی، چنگیز. (1400). رابطۀ سبک دلبستگی با نگرش به تصویر بدنی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه: نقش واسطهای نگرش فرهنگیاجتماعی به ظاهر و پذیرش خود. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 11(2), 1-26.[Doi:10.22108/cbs.2022.131524.1598]
یوسفی، فریده (1385). بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانشآموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان.
پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6( 4)892-871.
http://joec.ir/article-1-393-fa.html
Afshari, A. (2022). The effectiveness of role-playing training on academic self-efficacy, social adjustment and academic motivation in elementary school students.
Journal of Learning Disabilities, 11(3),15-29. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2022.8276.1871]
Ansari, I., & Kazemi Khooban, S. Z. (2022). Predicting Students' Academic Adjustment Based on Emotional Regulation in Students in Karaj City, Iran [Original Research Article].
Middle Eastern Journal of Disability Studies,
12(0), 70-70. (Persian).
http://jdisabilstud.org/article-1-2437-en.html
Arfai, F. S., Tamannaifar, M. R., & Nik, A. M. (2011). A study on the relationship among body image, adjustment and academic achievement of high school students.
Quarterly Journal of Educational Innovations, 10(38), 51-66. (Persian)
https://www.magiran.com/paper/941907
Babaei, S., & Alizadeh, L. (2020). Relationship between cognitive emotion regulation strategies and body image with eating disorder symptoms in secondary school students. Journal of Research in Applied and Basic Medical Sciences, 6(2), 115-122.
Bai, C., Srivastava, Prem Shankar. (2022). Adjustment Ability: Its Parameters and Definition. The International Journal of Analytical and Experimental Modal Analysis, 14(2), 88-94. [DOI:18.0002.IJAEMA.2022.V14I02.200001.0156859609]
Brockmeyer, T., Anderle, A., Schmidt, H., Febry, S., Wünsch-Leiteritz, W., Leiteritz, A., & Friederich, H.-C. (2018). Body image related negative interpretation bias in anorexia nervosa.
Behaviour Research and Therapy, 104, 69-73.
[Doi:10.1016/j.brat.2018.03.003]
Burychka, D., Miragall, M., & Baños, R. M. (2021). Towards a comprehensive understanding of body image: Integrating positive body image, embodiment and self-compassion.
Psychologica Belgica, 61(1), 248.
[Doi:10.5334/pb.1057]
Cao, L. (2022). The relationship between adjustment and mental health of Chinese freshmen: The Mediating Effect of Security and the Moderating Effect of Gender.
Frontiers in Public Health, 10.
[Doi:10.3389/fpubh.2022.916329]
Darling, S., Uytman, C., Allen, R. J., Havelka, J., & Pearson, D. G. (2015). Body image, visual working memory and visual mental imagery. PeerJ, 3, e775.
[Doi:10.7717/peerj.775]
Diengdoh, I., & Ali, A. (2022). Body image and its association with depression, anxiety, and self-esteem among college going students: A study from Northeast India.
Indian Journal of Community Medicine, 47(2), 218-222.
[Doi:10.4103/ijcm.ijcm_881_21]
Domaradzka, E., & Fajkowska, M. (2018). Cognitive emotion regulation strategies in anxiety and depression understood as types of personality.
Frontiers in Psychology, 9, 856.
[Doi:10.3389/fpsyg.2018.00856]
Eyni, S., Nazar, S., Ebadi, M., & Zeynalzadeh, M. (2022). Development of structural equations of social adjustment of students with Specific Learning Disorder based on alexithymia and metacognition beliefs and mediated by perceived social support. J
ournal of Learning Disabilities, 11(4), 62-77. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2022.8168.1865]
Farsijani, N., Besharat, M., & Moghadamzadeh, A. (2022). Predicting social adjustment based on attachment styles and cognitive emotion regulation strategies in adolescents.
Journal of Psychological Sciences, 21(109), 71-87 (persian)
https://www.magiran.com/paper/2403944
Farsijani, N., Besharat, M. A., & Moghadamzadeh, A. (2021). Predicting Social Adjustment based on Ego Strength and Cognitive Emotion Regulation [Research]. Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ), 10(7), 55-66. (persian)
http://frooyesh.ir/article-1-2924-en.html
Fayyaz, H. N., & Hashmi, K. (2022). Adolescence and Academic Well-being: Parents, Teachers and Students’ Perceptions.
Journal of Education and Educational Development, 9(1).
[Doi:10.3390/bs11010011]
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2002). Manual for the use of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Leiderdorp, The Netherlands: DATEC, 23(3), 141-149.
[Doi:10.1027/1015-5759.23.3.141]
Gilboa‐Schechtman, E., Avnon, L., Zubery, E., & Jeczmien, P. (2006). Emotional processing in eating disorders: specific impairment or general distress related deficiency?
Depression and Anxiety, 23(6), 331-339.
[Doi:10.1002/da.20163]
Goldfield, G. S., & Woodside, D. B. (2009). Body image, disordered eating, and anabolic steroids in male bodybuilders: current versus former users.
The Physician and Sportsmedicine, 37(1), 111-114.
[Doi:10.3810/PSM.2009.04.1690]
Gross, J. J. (2014). Emotion regulation: conceptual and empirical foundations.
Hao, M., Fang, Y., Yan, W., Gu, J., Hao, Y., & Wu, C. (2022). Relationship between body dissatisfaction, insufficient physical activity, and disordered eating behaviors among university students in southern China.
BMC Public Health, 22(1), 1-7.
[Doi:10.1186/s12889-022-14515-9]
Hashemian, M., Aflakseir, A., Goudarzi, M., & Rahimi, C. (2021). The Relationship between Attachment Styles and Attitudes toward body image in High School Girl Students: The Mediating Role of Socio-cultural attitudes toward appearance and Self-acceptance. Research in Cognitive and Behavioral Sciences, 11(2), 1-26. (persian)
[Doi:10.22108/cbs.2022.131524.1598]
javanmard, j., rajaei, a., & khosropour, f. (2019). Effectiveness of Group positive psychotherapy on social, emotional and educational adaptability of jun.
Journal of Applied Psychology, 13(2), 209-227. (persian)
[Doi:10.29252/apsy.13.2.209]
Jiménez-Rodríguez, T., De la Barrera, U., Schoeps, K., Valero-Moreno, S., & Montoya-Castilla, I. (2022). Longitudinal analysis of Adolescent Adjustment: The role of Attachment and Emotional Competence. Children, 9(11), 1711.
[Doi:10.3390/children9111711]
Kitahara, Y., Mearns, J., & Shimoyama, H. (2020). Emotion regulation and middle school adjustment in Japanese girls: Mediation by perceived social support.
Japanese Psychological Research, 62(2), 138-150.
[Doi:10.1111/jpr.12280]
kord, B., & karimi, s. (2017). The prediction of emotional regulation based on the students' Self-Compassion and body image. Journal of Educational Psychology Studies, 14(28), 207-230. (persian)
[Doi:10.22111/jeps.2017.3601]
Kumar, K. S., & Akoijam, B. S. (2017). Depression, anxiety and stress among higher secondary school students of Imphal, Manipur.
Indian journal of community medicine: official publication of Indian Association of Preventive & Social Medicine, 42(2), 94.
[Doi:10.4103/ijcm.IJCM_266_15]
Livazović, G. (2022). Problems in Adolescents: What Are the Psychological, Social and Financial Consequences? In (Vol. 12, pp. 44): MDPI.
[Doi:10.3390/soc12020044]
Mirkoohim., G., Sibnim., B., & Mohamadi, S. (2017). Comparison of Body Image and Self-esteem of Students with High and Low Social Acceptance.
Social Psychology Research, 6(22), 31-. (persian)
https://www.magiran.com/paper/1657493
Moore, I. M. K. (2003). Behavioral adjustment of children and adolescents with cancer: teacher, parent, and self-report. Number 5/2003, 30(5), E84-E91. [Doi: 10.1188/03.ONF.E84-E91]
Moss, T. P. (2005). The relationships between objective and subjective ratings of disfigurement severity, and psychological adjustment. Body Image, 2(2), 151-159.
Mousavi, S. V. R., Ghorbanpour Lafamjani, A. Hashemi, S. M. (2021). The effect of the type of covering (full hijab, conventional hijab and non-conventional hijab) on social anxiety, worry and dissatisfaction with the body image of female students [Applicable]. The Journal Of New Advances In Behavioral Sciences, 6(54), 110-135. (persian)
http://ijndibs.com/article-1-572-fa.html
Nakai, D. (2016). Trust in friends and school adjustment of junior high school students. Japanese journal of personality, 25(1), 10-25.
[Doi:10.2132/personality.25.10]
Narimani, M., Abbasi, M., Abolghasemi, A., & Ahadi, B. (2013). A study comparing the effectiveness of acceptance/ commitment by emotional regulation training on adjustment in students with dyscalculia.
Journal of Learning Disabilities, 2(4), 154-176. (persian)
[Doi:jld-2-4-92-5-9]
Nishina, A., Ammon, N. Y., Bellmore, A. D., & Graham, S. (2006). Body dissatisfaction and physical development among ethnic minority adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 35, 179-191.
nourali, H., Hajiyakhchali, A., shehniyailagh, M., & Maktabi, G. (2018). The Effects of Teaching Cognitive Regulation of Emotion Strategies on Social Adjustment and Well Being of Male Gifted Students. Psychological Achievements, 25(2), 91-110. (persian)
[Doi:10.22055/psy.2019.25669.2063]
Parvin, N., Zarei, H., & Taklavi, S. (2022). The Effect of Gross Model Emotion Regulation Intervention on Educational Adaptation and Health Anxiety of Adolescents with Families Affected by Covid-19 [quasi-experimental]. J
ournal of Health and Care, 24(1), 64-75. (persian)
[Doi:10.52547/jhc.24.1.64]
Pendley, J. S., Dahlquist, L. M., & Dreyer, Z. (1997). Body image and psychosocial adjustment in adolescent cancer survivors.
Journal of Pediatric Psychology, 22(1), 29-43.
[Doi:10.1093/jpepsy/22.1.29]
Riediger, M., Schmiedek, F., Wagner, G. G., & Lindenberger, U. (2009). Seeking pleasure and seeking pain: Differences in prohedonic and contra-hedonic motivation from adolescence to old age. Psychological Science, 20(12), 1529-1535.
[Doi:10.1111/j.1467-9280.2009.02473.x]
Séguin, D. G., & MacDonald, B. (2018). The role of emotion regulation and temperament in the prediction of the quality of social relationships in early childhood.
Early Child Development and Care, 188(8), 1147-1163.
[Doi:10.1080/03004430.2016.1251678]
Soltani, M., Narimani, M., & Mousazadeh, T. (2023). Effectiveness of Teaching Self-regulation Strategies on Social Adaptation and Visual-Motor Coordination of Students with Learning Disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 12(2),34-45. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2023.12017.2055]
Steward, T., Pico-Perez, M., Mata, F., Martinez-Zalacain, I., Cano, M., Contreras-Rodriguez, O., Fernandez-Aranda, F., Yucel, M., Soriano-Mas, C., & Verdejo-Garcia, A. (2016). Emotion regulation and excess weight: impaired affective processing characterized by dysfunctional insula activation and connectivity.
PLoS One, 11(3), e0152150.
[Doi:10.1371/journal.pone.0152150]
Sujana, S. A., Jaya, H. P., & Fiftinova, F. (2021). Social Adjustment and Academic Achievement of EFL students at Higher Education.
The Journal of English Literacy Education: The Teaching and Learning of English as a Foreign Language, 8(2), 138-149.
[Doi:10.36706/jele.v8i2.14328]
Tamannaeifar, M. R., Mansourinik, lrm, & Azam. (2012). The relationship between body image and adjustment in high school
students [Research]. Journal title, 5(2), 22-31. (persian)
http://rph.khu.ac.ir/article-1-10-en.html
Tull, M. T., Stipelman, B. A., Salters-Pedneault, K., & Gratz, K. L. (2009). An examination of recent non-clinical panic attacks, panic disorder, anxiety sensitivity, and emotion regulation difficulties in the prediction of generalized anxiety disorder in an analogue sample. Journal of Anxiety Disorders, 23(2)275-282.[Doi:10.1016/j.janxdis.2008.08.002]
Ursu, A., & Măirean, C. (2022). Cognitive Emotion Regulation Strategies as Mediators between Resilience and Stress during COVID-19 Pandemic.
International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(19), 12631.
[Doi:10.3390/ijerph191912631]
Vieira, B., Brandão, M., Warkentin, S., Henriques, A., Abelha, F., & Lucas, R. (2022). Body image dissatisfaction and experimental pressure pain sensitivity in a cohort of 13-year-old adolescents. Journal of Psychosomatic Research, 158, 110912. [Doi: 10.1016/j.jpsychores.2022.110912]
Virk, A., & Singh, P. (2020). A study on relationship between body-image and self-esteem among medical undergraduate students.
Int J Community Med Public Health, 7(2), 636-641.
[Doi:10.18203/2394-6040.ijcmph20200441]
Yousefi, F. (2007). The Relationship of Cognitive Emotion Regulation Strategies with depression and Anxiety in Students of Special Middle Schools for Talented Students in Shiraz [Applicable]. Journal of Exceptional Children, 6(4), 871-892. (persian)
http://joec.ir/article-1-393-en.html