انصاری، سجاد ( 1389 ). تأثیر آموزش مهار تهای اجتماعی بر انگیزش پیشرفت و خودکارآمدی تحصیل . ی
پایان نامه ی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشکده ی روان شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران.
بیدگلی مشهدی، جمشید و پدرام، احمد ( 1382 ). استفاده از ادبیات (شعر ) در حفظ و ارتقای بهداشت و
سلامت روان. نهمین همایش سراسری تازه های پزشکی و پیراپزشکی اصفهان. 27 الی 29 خرداد.
بیابانگرد، اسماعیل و حاتمی، محمد ( 1374 ). بررسی آثار اشتغال مادران بر رشد شناختی و پیشرفت
تحصیلی کودکان . تهران؛ نهاد ریاست جمهوری، دفتر امور زنان . سایت اطلاعات علمی ایران
.(www.irandoc.ac.ir)
حجازی، بنفشه ( 1381 ). ادبیات ک ودکان ونوجوانان؛ ویژگ یها و جنب هه.ا تهران: انتشارات روشن فکران و
مطالعات زنان.
رجبی، غلامرضا ( 1387 ). هنجاریابی آزمون ماتریس های پیشرونده ریون رنگی کودکان در دانش آموز ان
.23-32 ،(1) شهر اهواز. روان شناسی معاصر، 3
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ( 1384 ). ادبیات کودکان و نوجوانان . تهران، وزارت علوم، تحقیقات
و فناوری، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران.
قاسم زاده، فاطمه ( 1385 ). ضرورت آشنایی با روان شناسی رشد در ادبیات کودکان دختر سوم . تهران :
روشنان.
کرک، ساموئل و جانسون، جی اورویل ( 2004 ). آموزش و پرورش کودکان ع قب مانده ذهنی . ترجمه
مجید مهدیزاده ( 1376 ). مشهد: آستان قدس رضوی.
محمدی، محمد هادی و قائینی، زهره ( 1381 ). تاریخ ادبیات کودکان ایران، ادبیات کودکان پس از اسلا . م
جلد دوم؛ تهران: نشر چیستا.
Ali S., & Frederickson, N. (2006). Investigating the evidence base of social stories.
Educational Psychology in Practice, 22(4), 355–77.
Anderman, L. H., & Kaplan, A. (2008). The role of interpersonal relationships in student
motivation: Introduction to the special issue. Journal of Experimental Education, 76(2),
115-119.
Cohen, L, Manion, L. & Morrison (2007) Research Methods in Education, Rutledge
Flamer.ISBN: 0415368782, 9780415368780
Raven, J. C. (2000). The Raven, s Progressive Matrices: Change and stability over cutler
and time. Cognitive Psychology, 41, 1-48.
Schlichter, C.L. & Burke, M (1994). Using books to nature the social and emotional
development of gifted students. Roeper Review, 16, 280-283.
Sung, Y. J. Y. (2009). The Effect of Social Skills on Academic Achievement of
Linguistically Diverse lementary Students: Concurrent and Longitudinal Analysis.
Doctor of Philosophy In Educational Research and Evaluation, Blacksburg, Virginia.
Trentacosta, C. J., & Izard, C. E. (2007). Kindergarten Children's Emotion Competence as a
Predictor of Their Academic Competence in First Grade. Emotion, 7(1), 77- 88.
Walker, D., & Hopes, J. (2003). Maston evaluation of social skills with youngsters,
McGrow-Hill.