بیکزاده، جعفر؛ فردی آذر، علی و فتحی بنابی، رقیه (1389). بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر یادگیری سازمانی منطقه 8عملیات انتقال گاز، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4 (12)، 64-33.
جمال زاده، محمد؛ غلامی، یونس، و سیف، محمدحسن (1388). بررسی رابطه هوش سازمانی و یادگیری سازمانی در بین کارکنان و اعضای هیات علمی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی و ارایه الگویی جهت ارتقا یادگیری سازمانی، رهبری و مدیریت آموزشی، تابستان، 3 (2)، 86 - 63 .
حجازی، یوسف و ویسی، عادل (1386). تبیین مؤلفههای یادگیری سازمانی در موسسات آموزش عالی کشاورزی، مجله پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 4 (46)، 65-45.
رضائیان، علی (1371). فرآیند معرفتپذیری، دانش مدیریت، 17 (2)، 65-56.
صادقی، فتحاله؛ حسینی، سیدمحمود؛ رضوانفر، احمد؛ شریفزاده، ابوالقاسم و مریدالسادات، پگاه (1388). واکاوی سازههای تأثیرگذار بر توسعه حرفهای اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران(علوم کشاورزی ایران)، 2،40 ( 4)، 77-69.
طاهری، مرتضی؛ عارفی، محبوبه؛ پرداختچی، محمدحسن و قهرمانی، محمد (1392). کاوش فرایند توسعة حرفهای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریة داده بنیاد، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 45 (12)، 175-149.
طبرسا، غلامعلی و اورمزدی، نوشین (1387). تبیین و سنجش عوامل زمینه ای برای استقرار مدیریت دانش: مطالعه موردی در شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی (پیام مدیریت)، 26 (1)، 69-39.
عباس زادگان، سید محمد و ترک زاده، جعفر (1388). نیازسنجی آموزشی در سازمانها، تهران: نشر شرکت سهامی.
میرزائی دریانی، شهرام؛ ستاری، فرزاد؛ شارقی، بهمن (1390). طراحی الگوی ایجاد سازمان یادگیرنده (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل)، مجله فراسوی مدیریت، 5 ( 19)، 150-127.
Abbaszadegan, S.M & Torkzadeh, J. (2009). Educational Assessment in organizations, Tehran: Corporation Publishing. (Persian)
Ackfelt, A. L. & Coote, L. V. (2005). A study of organizational citizenship behaviorsin retail setting. Journal of Business Research, 58(6), 24-34.
Armstrong, A. & Foley, P. (2003). Foundations for a learning organization: organization learning mechanisms, The Learning Organization, 10(2), 74- 82.
Argyris, C & Schon, D.A. (1978). Organizational learning, in D.S. Pugh(ed), Organization Theory , New York, Penguin Books.
Antoniou, P. & Kyriakides, L. (2013). A Dynamic Integrated Approach to teacher professional development: Impact and sustainability of the effects on improving teacher behavior and student outcomes . Teaching and Teacher Education , 29(1), 1-12.
Beik Zadeh, J., Fardi Azar, A. & Fathi Bonabi, R. (2010). Factors affecting organizational learning 8 gas transfer operation, Journal of Management and human resources in the Oil industry, 4 (12), 64-33. (Persian)
Dever, J. (1997). Reconciling Educational Leadership and the learning organization, Community Cohhege Review, 25(2), 57-63.
Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F., & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers, American educational research journal, 38(4), 915-945.
Hejazi, Y. & Veisy, A. (2007). Agricultural component of organizational learning in higher education institutions, Journal of Research and Planning in Higher Education, 4 (46), 65-45. (Persian)
Jamalzadeh, M., Gholami, Y., & Saif, M. (2009). Examine the relationship between organizational intelligence and organizational learning among staff and faculty members of the university area and provide a model to promote organizational learning, leadership and educational management, summer, 3 (2), 86-63. (Persian)
Lee, H. & Harvel, C. (2009). Teacher Education Program Innovation based on Pre-service Teachers Disposition Analysis, Society for Information Technology & Teacher Education, Charleston, SC, 961-973.
Librera, L.W., Eyck, T.R., Doolan, J. & Brady. J. (2004). New Jersey professional standards for teacher school leaders. Retrieved December 24, 2006, from (http://www.state.nj.us/education/profdev/profstand/standards.pdf)
Mirzaei Daryanis, SH., Sattari, F. & Shareghi, B. (2011). Design a model for creating learning organizations (the case of the Islamic Azad University of Ardabil), Journal of beyond the Management, 5 (19), 127-150. (Persian)
Mitkovska, S. J. (2010). The need of continuous professional teacher development. Procedia Social and Behavioral Sciences Journal, 2(2), 2921-2926.
Morales L.Y. (2011). Inputs for the incorporation of the UNESCO guidelines on ICT competency standards for teachers: The training of teachers of mathematics in Central America. ICE. Universidad de Oviedo. 39(1), 3-12.
Neefe. D. O. (2001). Neefe DO. Comparing levels of organizational learning maturity of colleges and universities participating in traditional and nontraditional (Academic Quality Improvement project) accreditation process [M.S. Dissertation]. Menomonie: University of Wisconsin-Stout.
Nihal, B. & Ozgul, Y. (2002). Professional development strategies for in-service teachers and principals. http:www.educationalJournals/2002 acts/s1_buldu_yilmaz .rtf .
Potoleaa, D. & Toma, S. (2015). The Dynamic and Multidimensional Structure of the Teachers Professional Development, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180, 113 – 118.
Rezaeian, A. (1992). The process of knowledge . management knowledge, 17 (2), 65-56. (Persian)
Sadeghi, F., Hosseini, S. M., Rezvanfar, A., Sharif-Zadeh, A. & Moridolsadat, P. (2009). Structural analysis of the impact on the professional development of faculty members of the Faculty of Agriculture, Journal of Agricultural Economics and Development Research(Iranian Journal of Agriculture Science), 2,40 (4), 69-77.
Schechter, C. (2008). Organizational Learning Mechanisms: The Meaning, Measure, and Implications for School Improvement, Educational Administration Quarterly, 44 (2), 155-186.
Schechter, C. & Mowafaq, Q. (2013). From illusion to reality: schools as learning organizations, International Journal of Educational Management, 27 (5), 505 – 516.
Schechter, C. & Atarchi, L. (2014). The Meaning and Measure of Organizational Learning Mechanisms in Secondary Schools, Educational Administration Quarterly, 50(4), 577-609.
Stewart, D (2001). Reinterpreting The Learning Organization, The Learning Organization, 8(4), 141-152.
Tabarsa, G. A., & Ormazdi, N. (2008). Explain and assess the underlying factors for knowledge management (case study in the broadcast of the National Iranian Oil Products), Joural of Business Managment Perspective (MANAGEMENT PERSPECTIVE), 26 (1), 39-69. (Persian)
Taheri, M., Arefi, M., Pardakhtchi, M. H. & Gahremai, M. (2013). Explore the professional development of teachers at teacher training centers: Grounded Theory, Quarterly Journal of Educational Innovations, 45 (12), 149-175. (Persian)