امیری مجد، مجتبی؛ حسینی، سیده فاطمه و جعفری، اصغر(1393). مقایسهی کیفیت زندگی و صمیمیت زناشویی والدین کودکان دارای سندرم داون، والدین کودکان دارای ناتوانی یادگیری و والدین کودکان عادی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 4(1)، 55-38.
احمدوند، زهرا؛ حیدری نسب، لیلا و شعیری، محمدرضا.(1391). تبیین بهزیستی روانشناختی براساس مؤلفههای ذهن آگاهی ، فصلنامه روانشناسی سلامت، (2)2، 70-60.
بساک نژاد، سودابه؛ آقاجانی افجدی، اعظم و زرگر، یداله.(1390). بررسی اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی زمینهای بر کیفیت خواب و کیفیت زندگی دانشجویان دختر، مجله دستاوردهای روانشناختی، 4 (2)، 198-181.
پرنده،اکرم؛سیرتینیر،مسعود؛خاقانیزاده،مرتضی وکریمیزارچی ، علیاکبر.(1386) مقایسه تأثیر دو روش حل تعارض و آرام سازی بر کیفیت زندگی همسران جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه همراه با اختلال افسردگی اساسی ، فصلنامهاصولبهداشتروانی،33 (2) ، 78-67.
شهریاری احمدی، منصوره؛ افروز، غلامعلی؛ پاشاشریفی، حسن و دوایی، مهدی.(1391). مقایسه خلاقیت و سلامت روانی دانشآموزان تیزهوش و عادی، مجله تحقیقات روانشناختی، 4 (15)، 35-23.
صبری نظرزاده، راشین؛ معمار باشی اول، مژگان و احتشام زاده، پروین.(1391). رابطه سیستمهای مغزی بازداری و فعالساز رفتاری، خود تنظیمی با تعلل دانشجویان، 8( 25)، 84-71.
کاویانی، حسین؛ حاتمی، ندا و شفیع آبادی، عبداله.(1387). اثر بخشی درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی افراد افسرده (غیر بالینی)، تازه های علوم شناختی، 4 (2)، 35-23.
مشهدی، علی؛ رسول زاده طباطبایی، کاظم؛ آزاد فلاح،پرویز وسلطانی فر، عاطفه (1388).مقایسهبازداریپاسخ وکنترلتداخلدرکودکانمبتلابهنارساییتوجه/فزون کنشوکودکانبهنجار؛ مجلهروانشناسیبالینی، 1 (2)، 50-37.
نجات، سحرناز. (1387). کیفیت زندگی و اندازهگیری آن. مجله تخصصی اپیدمیولوژی ایران، 4 (2)، 10-1.
نریمانی، محمد؛ زاهد، عادل و گل پرور، رضا. (1391). رابطه ذهن آگاهی، سبکهای مقابلهای و هوش هیجانی با سلامت روانی در دانشجویان. فصلنامه علوم تربیتی، 5 (19)، 109-105.
نریمانی، محمد؛ یوسفی، فاطمه و کاظمی، رضا (1393). نقش سبکهای دلبستگی و کیفیت زندگی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 142-124.
نریمانی، محمد و غفاری، مظفر(1394). نقش هوش اخلاقی و اجتماعی در پیش بینی تابآوری و کیفیت زندگی والدین کودکان دارای ناتوانی یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 5(2)، 128-106.
نجاتی، وحید؛ امینی، رضا؛ ذبیح زاده، عباس؛ معصومی، مهدی؛ ملکی، قیصر و شعاعی، فاطمه.(1390). ذهن آگاهی زمینهای شاخصی موثر در کیفیت زندگی جانبازان نابینا، مجله طب جانباز، 3 (13) ، 7-1.
Adam. K, Robert J. Coplan. M, Weeks . L & Rose.K.(2013). Covering all the BAS’s: A closer look at the links between BIS, BAS, and socio-emotional functioning in childhood, jurnal of Personality and Individual Differences , (55) 521–526.
Bear, Ruth, smith, Gregory, T., Allen, Kristin, B. (2004), Assessmant of mindfulness by self-Report the Kentucky in venfory of mindfulness skills, Assessment. 11(3), 191-206.
Brown, K,8Rayan,R,(2003) the benefits of being present:mindfulness and its role in psychology, Journal of personality and social psychology, 89(9):822-848.
Carmody, J., Reed, G., Kristeller, J & Merriam, P.(2008). Mindfulness, spirituality, and health relatedsymptoms, Journal of Psycho somatic Research, 64, 4, 393-403.
Corr P J, Pickering AD & Gray JA.( 1995).Personality and reinforcement in associative and instrumental learning. journal of Pers Individ Dif; 19: 47-71.
Goyal, M., Singh, S., Sibinga, E.M., et al. (2014). Meditation programs for psychological stress and well-being: a systematic review and meta-analysis. JAMA Intern. Med.
Gray JA & McNaughton N. (2000). The neuropsychology of anxiety: An enquiry into the functions of the septohippocampal system. New York: Oxford University; 53-98
Gray, J. A. (1995). A model of the limbic system and basal ganglia: Applications to anxiety and schizophrenia. In M. Gazzaniga (Ed.), The cognitive neuroscience. Cambridge: MIT Press, (pp. 1165 –1176(.
Heponiemi. T, Keltiangas.J L, Puttonen .S & Ravaja. N.(2003). BIS/BAS sensitivity and self- rated affects during experimentally induced stress. . jurnal of Pers Individ Dif; 34: 943-57.
Hewig. J, Hageman. D, Seifert. J, Naumann .E & Bartussek. D.(2006). The relation of cortical activity and BIS/BAS on the trait level. . jurnal of Biol Psychol; 71: 42-53.
Howell, Andrew, J., Digdon, Nancy, L., Buro, Karen and Sheptycki, Amanda, R. (2008), Relations among mindfulness, well-being, and sleep, Personality and Individual Differences, Volume 45, Issue 8, Pages 773-777Greef AP. Charactersiecs of families that function well. J Fam Issu.; 21(8): 948-963.
Kanyazev .GG, Slobodskoj-Plusnin .JYU.( 2007).Behavioral approach system as a moderator of emotional arousal elicited by reward and punishment cues. journal of Pers Individ Dif; 42: 49-59.
Kristeller, J. L.; Baer, R. A. & Wolver, R. Q. (2014), Mindfulness-based approaches to eating disorders In Baer, R. (Ed.) Mindfulness and acceptance-based interventions: Conceptualization, application, and empirical support, San Diego, CA: Elsevier.
Milanifar B. (2004). Psychology of exceptional children and adolescents. Tehran:Ghomes Publication.
Mitmansgruber, Horst, Beck, N., Thomas, Höfer, Stefan & Schubler, Gerhard .(2009). When you don’t like what you feel: Experiential avoidance, mindfulness and meta-emotion in emotion regulation, Personality and Individual Differences, 46, 4, 448-453.
Narimani, M. & Ghaffari, M. (2016). The role of moral and social intelligence in predicting resiliency and quality of life in parents of children with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5 (2), 106-128. (Persian).
Narimani,M., Yosefi., F & Kazemi, R.(2013). The role of attachment styles and quality of life in predicting psychological well-being in adolescents with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3 (4), 124-142. (Persian).
Schuhfried.G.(2005). Raven´s Coloured Progressive Matrices (CPM).Vienna Test System. Online.
Singh, N., Nirbhay- Lancioni, E., Giulio, Winton, S., V., Alan, Curtis, W., John, Wahler, G., Robert, Sabaavi, Mohamed, Singh, Judy & Kristen, Ma Aleavey .(2005).Mindful Staff increase Learinig reduce aggression in adults With developmental disabilities, Research in developmental Disabilities, 23, 18-28.
Stephen. Erdle & J. Philippe .R.(2010). The General Factor of Personality, BIS–BAS, expectancies of reward and punishment, self-esteem, and positive and negative affect, journal of Personality and Individual Differences , (48) 762–766.
Wells, A.(2002).GAD, metacognition and mindfulness: an information processing analysis, Clinical psychology: science and practice, Issue 9, Pages 95-100.
WHO, World Health Report (2016).Reducing Risk, Promoting Healthy Life. Geneva: World Health Organization.