اکبرپور زنگلانی، محمدباقر؛ زارع، حسین؛ اکرامی، محمود و ملکی، حمید (1395). ارتباط ساختار اجتماعی آموزش، وضعیت اقتصادی- اجتماعی و سرمایه فرهنگی خانواده با درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش از دور و حضوری. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(40)، 104-69.
دلاور، علی؛ اسماعیلی، نیلوفر؛ حسنوندی، صبا و حسنوند، باقر (1394). بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و انواع جهتگیری هدف با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11(36)، 74-58.
زوار، تقی؛ مصرآبادی، جواد و امیریان، لیلا (1395). اثربخشی ترسیم نقشههای مفهومی گروهی بر شاخصهای شناختی- عاطفی درس شیمی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(41)، 78-59.
علایی خرایم، رقیه؛ نریمانی، محمد و علایی خرایم، سارا (1391). مقایسهی باورهای خودکارآمدی و انگیزهی پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 91-78.
طهماسیان، کارینه و غلامرضایی، مریم. (1388). بررسی رابطهی خود اثرمندی و طرد همسالان در نوجوانان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 4(14), 123-107.
طهماسیان، کارینه؛ جزایری، علیرضا؛ مح مدخانی، پروانه و قاضیطباطبایی، محمود (1386). مدلیابی خوداثرمندی جسمانی در افسردگی نوجوانان بر مبنای مدل عاملیتی بندورا از افسردگی، فصلنامه توانبخشی، 8()، 39-34.
طهماسیان، کارینه (1384). مدلیابی خوداثرمندی در افسردگی نوجوانان ایرانی بر مبنای مدل عاملیتی بندورا از افسردگی. رساله دکتری روانشناسی بالینی: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره (1392). مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 1(3)، 104-85.
Akbarpour Zangalani, M., Zare, H., Ekrami, M., Maleki, H. (2016). The Relationship between Educational Social Structures, Socio-Economic Status and Cultural Capital of Family with Academic Engagement and Academic Achievement of Traditional and Distance Education Students. Educational Psychology, 12(40), 69-104. (Persian)
Alaei Kharaim, R., Narimani, M. & Alaei Kharaim, S (2010). Comparison of self-efficacy beliefs and the motivation for progress among students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3 (1), 91-78. (Persian).
Bandura, A. (1999). Social cognitive theory of personality. Handbook of personality, 2nd ed.(Eds L Pervin, O John), 154-196.
Bandura, A. (2006). Adolescent development from an agentic perspective. Self-efficacy beliefs of adolescents, 5, 1-43.
Britner, S. L., & pajares, F. (2006). Source of science selfe-Efficacy beliefs of middle school student. Journal of Research in Science Teacching,43(5),485-499.
Celikalet, O. Gaandoghu, M. and Kranesen, B. (2006). Questonnaire for measuring Self- efficacy in youth and reliability study of Turkish form Egiiyim Arastirmalari, 25, say.
Doctorial Dissertation Awards .
Delavar, A., Esmaeili, N., Hasanvandi, S., Hasanvand, B. (2015). Relationship between Types of Goal Orientation and Self-regulated Learning Strategies with Academic Achievement. Educational Psychology, 11(36), 59-78. (Persian)
Horn, J. L., (1965). A rationale and test for the number of factors in factor analysis. Psychometrika, 30, 179-85.
Lakaye, T., Marqalitm, Ziman, T.(2006). Comparisons of Self-Efficacy,Mood, efford and hope between students with LD and their non- LD matched peers. Learning Disabilities Reserch and Practice, 21, 111-121.
Maddux, J. E (1991). Self –efficacy. In snyder and forsyth(eds). Hand book of social and clinical psychology: the Health perspective, 7-78.
Maugh, A., & Debus, R. (1998). Self-efficacy and adjustment in the social context: A close look at childhood adjustment to chronic illness. Paper presented at the Annual Meeting of the Australian Association for Research in Education, Adelaide, Australia.
Medina , F.J. (2001) . Self efficacy and conflict behavior effectiveness. at Doctorial %20 Dissertation . him .
Meyer A. & ONeill, L. (2000). Tools and materials that support the learning brain. Exceptional parent. 30(5), 60-6.
Muris P, Schmidt H, Lambrichs R, Meesters C(2001). Protective and Vulnerability Factors of Depression in Normal Adolescents. Behavior Research and Therapy; 39: 555, 565.
Narimani, M. & Vahidi, V (2012). Comparison of emotional deficits, self-efficacy beliefs and self-esteem among students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 1 (3), 104-85. (Persian).
Nolen-Hoeksema, S., & Girgus, J. S. (1994). The emergence of gender differences in depression during adolescence. Psychological bulletin, 115(3), 424.
Richardson E. D.( 1999) Adventure Based Therapy and self Efficacy Theory: test of a Treatment model for late Adolescents with Depressive symptomology. Dissertation of Virginia polytechnic Institute and State University.
Tahmasian, K., Gholamrezaee, M. (2009). The Relationship between Self-efficacy and Peer Rejection. Journal of Modern Psychological Researches, 4(14), 107-123. (Persian).
Tahmasian, karineh.(2007). Modeling of Self-Efficacy in Adolescence Depression: Bandura's Agentic Model of Depression. Thesis PH.D in Clinical Psychology: University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences. (Persian)
Tahmasian C, Jazayeri A R, Mohammadkhani P, Ghazi-Tabatabaie M. (2007). Modeling of Physical Self-Efficacy in Adolescence Depression: Bandura's Agentic Model of Depression. jrehab. 8 :34-39. (Persian)
Zavvar, T., Mesrabadi, J., Amirian, L. (2016). Effectiveness of Group Conceptual Mapping on Cognitive - Emotional Indicators of Chemistry Courses. Educational Psychology, 12(41), 59-78. (Persian)