برزگربفرویی، کاظم (1393). ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. مجله روانشناسی مدرسه، 2(3)، 20-6.
حسینی نژاد، سیدمحسن؛ ثناگو، اکرم؛ کلانتری، سهیلا؛ جویباری، لیلا و سعیدی، سمیرا (1394). اخلاق تحصیلی در محیط آموزشی: دیدگاه و تجربیات دانشجویان پزشکی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 43-34.
خامسان، احمد و امیری، محمدرضا (1390). بررسی تقلب تحصیلی در میان دانشجویان دختر و پسر. اخلاق در علوم و فناوری، 6(1)، 61-53.
خیرخواه، معصومه؛ سلطانی عربشاهی، سیدکامران و مشکوه، زهره (1395). بررسی ارتباط اخلاق حرفهای اساتید و خودکارآمدی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 11(2)، 173-161.
رازمند، نسیم و خلخالی، ولی (1394). بررسی ارتباط بین درگیری تحصیلی با خودکارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستانی، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، مؤسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، http://www.civilica.com/Paper-EPSCONF02-EPSCONF02_0840.html
رمضانی، زهرا (1389). الگوی پیش بینی تقلب تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و ابعاد درگیری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نورد شهرستان اسفراین. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند.
زرنگ، رمضانعلی (1391). رابطه سبک های یادگیری و درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
علیوردی نیا؛ اکبر؛ جانعلیزاده، حیدر و عمرانی دهکهان، سجاد (1394). بررسی نقش یادگیری اجتماعی در تقلب دانشگاهی. مسائل اجتماعی ایران، 6(2)، 103-71.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ آژهای، جواد و افشاری، محسن (1387). بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی، 13(3)، 305-289.
فراستخواه، مقصود (1385). اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی. اخلاق در علوم و فناوری، 1(1)، 27-13.
کریمزاده، منصوره و محسنی، نیکچهره (1385). بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایشهای علوم ریاضی و علوم انسانی). مجله مطالعات زنان، 2، 45-29.
گل پرور، محسن (1389). رابطه اخلاق و عدالت آموزشی با پرهیز از فریبکاری علمی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 5 (1 و 2)، 66-57.
گل پرور، محسن و سروره، خاکسار (1387). عوامل اخلاقی و ارزشی مرتبط با عملکرد تحصیلی دانشجویان. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 8، 90-73.
مهجوبی قراماخر، محمود؛ خضری مقدم، نوشیروان و فضیلت پور، مسعود (1394). رابطه هویت اخلاقی فردی با عدم صداقت تحصیلی. اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
نریمانی، محمد؛ خشنودنیای چماچائی؛ بهنام؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1392). نقش درک حمایت معلم در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 127-109.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره (1392). مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(2)، 91-78.
Akbulut, Y., Şendağ, S., Birinci, G., Kılıçer, K., Şahin, M. C., & Odabaşı, H. F. (2008) Exploring the Types and Reasons of Internet-Triggered Academic Dishonesty among Turkish Undergraduate Students: Development of Internet-Triggered Academic Dishonesty. Computers & Education, 5(1): 463-473.
Alleyne, P., & Phillips, K. (2011). Exploring academic dishonesty among university students in Barbados: An extension to the theory of planned behavior. Journal of Academic Ethics, 9(4), 323-338.
Andermen, E. M., & Midgley, C. (1997). Changes in achievement goal orientations and perceived classroom goal structures across the transition to middle level schools. ContemporaryEducational Psychology, 22, 269–298.
Appleton, J. J., Christenson, S. L., Kim, D., & Reschly, A. L. (2006). Measuring cognitive and psychological engagement: Validation of the Student Engagement Instrument. Journal of School Psychology, 44(5), 427-445.
Baldwin, D., Daugherty, S., Rowley, B., & Schwartz, M. (1996). Cheating in medical school: A survey of second-year students at 31 schools. Academic Medicine, 71(3), 267-273.
Bandura, A. (1977). self- efficacy: Toward a unifying Theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2),191-215
Bieschke, K. J. (2006). Research self-efficacy beliefs and research outcome expectations: Implications for developing scientifically minded psychologists. Journal of Career Assessment, 14(1), 77-91.
Bloodgood, J. M., Turnley, W. H., & Mudrack, P. E. (2010). Ethics instruction and the perceived acceptability of cheating. Journal of Business Ethics, 95(1), 23-37.
Bong, M. (2008). Effects of parent-child relationships and classroom goal structures on motivation, help-seeking avoidance, and cheating. The Journal of Experimental Education, 76(2), 191-217.
Borkowski, S.C., &Urgas, Y.J. (1998). Business students and ethics: a meta-analysis. Journal of Business Ethics, 17,1117-1127.
Casuso-Holgado, M.J., Cuesta-Vargas, A. I., Moreno- Morales, N., Labajos-Manzanares, M.T., Baon-Lopez, F.J., & Vega-Cuesta, M. (2013). The association between academic engagement and achievement in health sciences students. Bio Med Educational, 13:33.
Chudzicka-Czupała, A. (2014). Psychological and moral determinants in accepting cheating and plagiarism among university students in Poland. Polish Journal of Applied Psychology, 12(1), 75-98.
Chudzicka-Czupała, A., Lupina-Wegener, A., Borter, S., & Hapon, N. (2013). Students’ attitude toward cheating in Switzerland, Ukraine and Poland. The New Educational Review, 32(2), 66-76.
Davis, H. A., Shalter-Bruening, P., & Andrzejewski, C. E. (2008). Examining the efficacy of strategy intervention for ninth grade students: Are sefl-regulated learning strategies a form of social capital? Paper presented at the annual conference of the American Educational Research Association, New York, NY.
Davis, S.F., Grover, C.A., Becker, A.H., McGregor, L.N. (1992). Academic dishonesty: Prevalence, determinants, techniques, and punishments. Teachingof Psychology, 19, 16-20.
Dawid, G., Malherb, E., Henry, R. S., & Wilhelmina, H. (2003). The contpibution of self-efficacy and outcome expectation in the prediction of exercise adherence. Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 25(1), 71-82
DeAndrea, D.C., Carpenter. C., Shulman. H., & Levin. T. R. (2009). The relationship between cheating behavior and sensation making. Personality and Individual Differences, 47, 936-947.
Dupeyrat, C., & Mariné, C. (2005). Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement, and achievement: A test of Dweck’s model with returning to school adults. Contemporary Educational Psychology, 30 (1), 43-59.
Ellsworth, A. (2009). In retrospect: is youth grade retention associated with selfesteem and self-efficacy in early adulthood?International Journal of Adolescence and Youth,15,1-18.
Finn, J. D. (1993). School Engagement & Students at Risk.
Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109.
Greenhalgh, P. (2009). Emotional growth and learning. New York Routiedge.
Harding, T., Mayhew, M., Finelli, C., & Carpenter, D. (2007). The theory of planned behavior as a model of academic dishonesty in humanities and engineering undergraduates. Ethics and Behavior, 17(3), 255-279.
Jimerson, S. R., Campos, E., & Greif, J. L. (2003). Toward an understanding of definitions and measures of school engagement and related terms. The California School Psychologist, 8(1), 7-27.
Khodaiea, E., Moghadamzadeh, A., Salehia, K. (2011). Factors Affecting the Probability of Academic Cheating School Students in Tehran. Procedia - Social and Behavioral Sciences, (29), 1587-1595.
Klem, A. M., & Connell, J. P. (2004). Relationships matter: Linking teacher support to student engagement and achievement. Journal of School Health, 74 (7), 262-273.
Larkin, S. (2009). Metacognition in young children. First published by Routledge.
Lathrop, A., & Foss, K. (2005). Guiding Students from Cheating and Plagiarism to Honesty and Integrity: Strategies for Change, Libraries Unlimited.
Luthy, M. R., Padgett, B. L., & Toner, J. F. (2009). In the beginning: ethical perspectives of business and non-business college freshmen. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, 12(2), 85-101.
Marks, H. M. (2000). Student engagement in instructional activity: Patterns in the elementary, middle, and high school years. American Educational Research Journal, 37(1), 153-184.
Marsden, H., Carroll, M., & Neill, J. T. (2005). Who cheats at university? A self-report study of dishonest academic behaviors in a sample of Australian university students. Australian Journal of Psychology, 57(1), 1-10.
Martin, A. J., & Dowson, M. (2009). Interpersonal relationships, motivation, engagement, and achievement: Yields for theory, current issues, and educational practice. Review of Educational Research, 79(1), 327-365.
McCabe, D.L., Trevino, L.K., & Butterfield, K. D. (2001). Cheating in academic institutions: A decade of research. Ethics & Behavior, 11(3), 219-232.
Miller, A., Shoptaugh, C., & Wooldridge, J. (2011). Reasons not to cheat, academic-integrity responsibility, and frequency of cheating. The Journal of Experimental Education, 79, 169-184.
Murdock, T. B., & Anderman, E. M. (2006). Motivational perspectives on student cheating: Toward an integrated model of academic dishonesty. Educational Psychologist, 41(3), 129-145.
Narimani, M., Khoshnoodnia Chomachaei, B., Zahed, A., & Abolghasemi, A. (2013). The role of perceived teacher support in predicting academic self-efficacy in students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3(1), 109-127. (Persian)
Narimani, M.,& Vahidi, Z. (2014). A comparison of alexithymia, self-efficacy and self-esteem in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 3(2), 78-91. (Persian)
Nora, W. L. Y., & Zhang, C. (2010). Motives of cheating among secondary students: the role of self-efficacy and peer influence. Asian Pacific Educational Review, 11(4), 573-584.
Pintrich, P. R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31 (6), 459-470.
Reeve, J., Jang, H., Carrell, D., Jeon, S., & Barch, J. (2014). Enhancing students' engagement by increasing teachers' autonomy support. Motivation and Emotion, 28(2), 147-169
Rettinger, D., & Jordan, A. (2005). The relations among religion, motivation, and college cheating: A natural experiment. Journal of Ethics & Behavior, 15(2), 107 –129.
Rettinger, D.A., Kramer, Y. (2009). Situational and personal causes of student cheating. Research in Higher Education, 50, 293-313.
Run-Xian, Z., & Xiao-Pin, Z. (2007). On the cause of university students cheating phenomenon from the perspective of Albert Banduras reciprocal determinism. US-China Education Review, 4(5), 7-11.
Saddlemire, M. T. (2005). Faculty perceptions of undergraduate academic dishonesty. Doctoral Dissertation, Bowling Green State University.
Smith, T. R., Kudlac, C., & Fera, A. G. (2013). Deviant reactions to the college pressure cooker: A test of general strain theory on undergraduate students in the united states. International Journal of Criminal Justice Sciences, 8(2), 88-104.
Tas, Y., & Tekkaya, C. (2010). Personal and contextual factors associated with students’ cheating in science. The Journal of Experimental Education, 78(4), 440-463.
Ugwu, F.O., Onyishi, I.E., & Tyoyima, W.A. (2013). Exploring the relationships between academic burnout, self_efficacy and academic engagement among Nigerian college students. J Afr Educ Res Netw, 13(2), 37-46.
WhitIey, J. R., Bernard, E., Keith Spiegel, P. (2002). Academic Dishonesty An Educator's Guide, london: Lawrence Erlbaum Associates.