ابراهیمی قوام آبادی، صغری ( 1377 ). اثربخشی سه روش راهبرد یادگیری ( آموزش دوجانبه، توضیح
مستقیم و چرخه افکار) بر درک مطلب، حل مسئله، دانش فراشناخت، خودپنداره تحصیلی و سرعت
یادگیری در دان شآموزان دختر دو مراهنمایی معدل پایی نتر از 15 شهر تهران. پایان نامه دکتری
روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
حسینی نسب ، سید داود و میکائیل ی منیع، فرزانه ( 1377 ). ادراک دانش آموزان از محیط روانشناختی کلاس
و رابطه آ ن با پیشرفت تحصیلی ، انگیز ش درونی و اضطراب آنان . مجله علو م تربیت ی و روانشناسی،
.55-72 ،(5) دانشگاه شهید چمران اهواز، 3
خجستهمهر، غلامرضا ( 1373 ) مقایسه ویژگی های شخصیتی نوجوانان بینا و نابینا. مجله علوم تربیتی و
.90-105 ،(1) روانشناسی، 3
رشیدی، مهرداد ( 1387 ). بررسی برخی متغیرهای شناختی و غیر شناختی به عنوان پیش بی نهای موفقیت و
عدم موفقیت تحصیلی دانشآموزان پسر سال اول دبیرستا نهای شهرستان رامهرم . ز پایان نامه کارشناسی
ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
سیف، علی اکبر ( 1384 ). روانشناسی پرورشی (روانشناسی برای یادگیری وآموزش). تهران: انتشارات آگاه.
Brigman, G. & Campbell, C. (2003). Helping students improve academic achievement and
school success behavior. Professional School Counseling, 7, 91-99.
DeEadra A. N.. (2005). Teacher’, Parents’, and Students’ perception of effectiveness
school characteristics of two Texas urban exemplary open –enrolment charter schools.
A Dissertation Submitted to the Office of Graduate Studies of Texas A&M University.
Gerler, E. R. & Anderson, R. F. (1986). The effects of classroom guidance on children’s
success in school. Journal of Counseling & Development, 65, 78-81.
Gerler, E. R. & Drew, N. S. (1990). Succeeding in middle school: A multimodal approach.
Elementary School Guidance & Counseling, 24, 263-272.
Gerler, E. R. & Herndon, E. Y. (1993). Learning how to succeed academically in middle
school. Elementary School Guidance & Counseling, 27, 186-198.
Gerler, E. R. (2001). Succeeding in School. Retrieved April 23, 2006, from http://
genesislight.com/web%20files/index.htm.
Lee, R. S. (1993). Effects of classroom guidance on student achievement. Elementary
School Guidance & Counseling, 27, 163-172.
Moyer, V. S. (2008). The role of user motivations in moderating the relationship between
video games playing and children’s adjustment. Dissertation submitted to the Graduate
College of Bowling Green State University.
Pentelichuk,. M. W. (1989). A Study of the School Attitudes of Grades 4-6 Indian Students
in the Schools Northwestern Saskatchewan. A thesis submitted to The Faculty of
Graduate Studies and Research, University of Saskatchewan.
Ruben, A. M. (1989). Preventing school dropouts through classroom guidance. Elementary
School Guidance and Counseling, 24, 21-29.
Zyromski, B. E. D. (2007). Succeeding in School: A Qualitative Analysis. A dissertation
submitted to the Graduate Faculty of North Carolina State University.