امامی پور، س وزان ( 1382 ). بررسی تحولی سبکهای تفکر در دانش آموزان و دانشجویان و رابطة آنها با خلاقیت
.35-56 ،(3) و پیشرفت تحصیلی. فصلنامه نوآور یهای آموزش، 2
پزشکی، بهناز ( 1384 ). بررسی مقایسه هوش هیجانی در دختران کم بینا و نابینا مقطع دبیرستان شهر تهرا . ن
پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
تجدیدی، م جید ( 1378 ). مقایسه میزان افسردگی در نابینایان نوجوان در دو سیستم آموزشی تلفیقی و ویژ .ه
پایان نامه کارشناسی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اصفهان.
مقایسه ابعاد درونی و بیرونی سبک های تفکر دانش آموزان نابینا و بینا
118
خسروی، زهر ا و مهدی فر، زاهد ( 1376 ). بررسی و مقایسه سبک اسناد دانش آموزان دختر مضطرب (حالت و
.25-36 ،(2) صفت اضطراب) و عادی شهر تهران. مجله حقوقی و قضایی دادگستری، 22
دلاور، علی ( 1381 ). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی . چاپ ششم . تهران. انتشارات
رشد.
16 ساله شهر تهران بر - عباسی تهرانی، ف ریبا ( 1381 ). بررسی میزان افسردگی و اضطراب در معلولین بینای ی 50
حسب س ن، جنس، میزان معلولیت، وضعیت تاهل و وضعیت اشتغال آنه .ا پایان نامه کارشناسی ارشد .
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
محمودی، س یدعلی اکبر ( 1385 ). بررسی رابطه منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی و برخی متغیرهای جمعیت
شناختی در دان شآموزان نابینا و بین ا. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،
دانشگاه شیراز.
Baird, s. m, P.Mayfield, &. P, Barker. (1997). ”mother’ interpretation of the Behvior of
their infants with visual and other impairment during interaction” journal of visual
impairment and blindness, 91(5), 484-93.
Borromeo. F. R.(2003). Mathematical thinking styles- an empirical study. Development of
Education, University of hamburg.
Cruickshank, W. M.(1971). Psychology of Exceptional children and youth. prentice – hall
inc. Englewood Cliffs, New Jersey 07632.
Garcia, Francisco. Cano & Hughes, Elaine. Hewitt. (2000). Learning and Thinking Styles:
an analysis of their interrelationship and influence on academic achivment. Educational
psychology, 20(5), 413-430.
Grigorenko, Elena. L & Sternberg, Robert. J. (1997). Styles of thinking, Abilities and
academic performance. Exceptional Children, 63(7), 295- 312.
Jylha. P & Isometsa. E (2006). The relationship of neuroticism and extraversion to
symptoms of anxiety and depression in the general population. Depression & Anxiety,
23(5), 281–289.
Narimani. M., Soleymani. E & Ahadi. B(2010). comparing the attributive styles of blind
and seeing boy students. Tarkia journal of sciences, 8(3), 61-64.
Riding, R. J & Cheama, I. (1991). Cognitive styles- An over view and integration.
Educational psychology, 17(5), 193- 215.
Zhang Li- Fang(2002a). The Role of thinking styles in social Development. Journal of
genetic psychology, 136(1), 34-48.
Zhang Li- Fang(2002b). Thinking styles and Modes of Thinking: Implication for education
and research. Journal of genetic psychology, 136(3), 254-263.
Zhang Li- Fang(2002c). Thinking styles and cognitive development. The Journal of genetic
psychology, 163(2), 157-71.