بدری گرگری، رحیم؛ نعمتی، شهروز و خانی صلوات، زهرا. (1399). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر ظرفیت حافظهکاری دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 10(1)، 32-47.
پارسیان، منیره؛ هاشمیان، کیانوش؛ ابوالمعالی، خدیجه و میرهاشمی، مالک(2015). پیشبینی نگرش به مصرف مواد مخدر در نوجوانان بر اساس عوامل خطرساز تربیتی خانوادگی به منظور سلامت روانی نوجوانان در جامعه: طراحی مدلی برای پیشگیری از اعتیاد. دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 15(2)، 198-206.
ﭘﻨﺎﻏﻲ، ﻟﻴﻠﻲ؛ اﺣﻤﺪآﺑﺎدی، زﻫﺮه؛ زادهمحمدی، علی و پشتمشهدی، مرجان(1389). ساخت و اﻋﺘﺒﺎرﻳﺎﺑﻲ پرسشنامه ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺪرﺳﻪ. مجله رواﻧﭙﺰﺷﻜﻲ و روانشناسی بالینی ایران، 16(1)، 46- 55.
تقوایی، داود. (1396). اثربخشی آموزش تکنیکهای ذهنآگاهی بر سلامت عمومی دختران مقطع راهنمایی شهر اراک. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 7(1)، 76-67.
حقدوست، علیاکبر؛ امامی، مژگان؛ اسماعیلی، مریم؛ صابرینیا، امین؛ نژادقادری، محسن و مهرالحسنی، محمدحسین(1393). بررسی وضعیت و علل مصرف مشروبات الکلی: مطالعه موردی همهگیری مسمومیت مصرف الکل در رفسنجان: سال ۱۳۹۲. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۳(۱۰)، ۹۹۱-۱۰۰۶.
طوفانی، فاطمه؛ هاشمی، تورج و واحدی، شهرام(1395). اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر کاهش اضطراب دانشآموزان دختر مدارس شبانهروزی. کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علومتربیتی و رفتاری، 1.
کریمزاده، منصوره(1393). تأثیر آموزش مهارتهای هیجانی- اجتماعی در بهبود سامت روان معلمان مقطع ابتدایی. فصلنامة علمی ـ پژوهشی رفاه اجتماعی، 14(53)، 131-149.
گلپور چمرکوهی، رضا و محمدامینی، زرار(1391). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر بهبود ذهنآگاهی و افزایش ابراز وجود در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان. مجله روان شناسی مدرسه، 3 ،82- 100.
مهرایی، محمدحسن(1394). اثربخشی آموزش روشهای ذهنآگاهی بر بهبود کارکردهای توجه، ذهنآگاهی و کاهش اضطراب امتحان در دانشآموزان پسر تیزهوش دبیرستان شهرستان ارومیه. پایاننامه جهت دریافت درجه دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه.
نریمانی، محمد؛ پرزور، پرویز و بشرپور، سجاد. (1394). مقایسهی حساسیت بین فردی و تعادل عاطفی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(1)، 125-141.
وکیلی، محمود؛ شفیعی، محمد؛ بهاریه، امیرحسین و میرزایی، محسن(1395). بررسی وضعیت سوءمصرف مواد در دانشآموزان شهر یزد. مجله تحقیقات سلامت، ۵ (۴)، ۲۳۴-۲۳۹.
BadriGargari, R., Nemati, SH., & Khani Salavat, Z. (2020). The effectiveness of mindfulness training on span of working memoryin children with specific learning disability. Journal of Learning Disabilitis, 10(1), 32-47. (Persian)
Blackburn, K. F. (2015). The effects of classroom-based mindfulness meditation on MBA student mindfulness. Boston College.
Çelik, I. (2015). Social emotional learning skills and educational stress. Educational Research and Reviews,10(7), 799- 803.
Elias, M. J. (2006). The connection between academic and social-emotional learning. The Educator’s Guide to Emotional Intelligence and Academic Achievement, 1, 4-14.
Elias,M. J. Zins, J. E. Weissberg, R. P. Frey, K. S. Greenberg, M. T. Haynes, N. M. Kessler, R. Schwab-Stone, M. E. & Shriver, T. P. (2003). Promoting Social and Emotional Learning:Guidelines for educators. Ascd.
Felver, J. C. Doerner, E. Jones, J. Kaye, N. C. & Merrell, K. W. (2013). Mindfulness in school psychology: applications for intervention and professional practice. Psychology in the Schools, 50 (6), 531–547.
Golpour chamarkohi, R. & Mohammadamini, Z. (2012). The efficacy of mindfulness based stress reduction on mindfulness and assertiveness of students with test anxiety. Journal of School Psychology, 1(3), 82-100.(Persian)
Gravesteijn, C. Diekstra, R. & Petterson, D. C. (2013). The effects of a Social Emotional Learning Program on bullying and parents’ perspectives. The European Journal of Social & Behavioural Sciences, 75, 1005–1014.
Gueldner, B. A. & Feuerborn, L. L. (2016). Integrating mindfulness-based practices into social and emotional learning: a case application. Mindfulness, 7(1), 164–175.
Gueldner, B. A. (2007). The Effectiveness of a Social-emotional Learning Program with Middle School Students in a General Education Setting and the Impact of Consultation Support Using Performance Methods. University of Oregon.
Haghdoost A A, Emami M, Esmaili M, Soberinia A, Nezhad Ghaderi M, Mehrolhassani M H. (2015). Survey the Status and Causes of Alcohol Consumption: A Case Study of the Epidemic Alcohol Poisoning in Rafsanjan in 2013. JRUMS, 13 (10),991-1006.
karimzadeh M. (2014). The effect of social-emotional skills training to enhance general health in the teachers in Primary Schools. Social Welfare, 14(53), 131-149.(Persian)
Lantieri, L. & Zakrzewski, V. (2015). How SEL and mindfulness can work together. Greater Good Magazine Science-Based Insights for a Meaningful Life.
Lawlor, M. S. (2016). Mindfulness and social emotional learning (SEL): A conceptual framework. Handbook of mindfulness in education, 65–80.
Libbey, H. P. (2004). Measuring student relationships to school: Attachment, bonding, connectedness, and engagement. Journal of school health, 74(7), 274–283.
Mehraei, M. H. (2015). Effectiveness of mindfulness training on Improvement of attention functions, Mindfulness and reduction of students test anxietyin high school students of Urmia city.(Doctoral dissertation), Islamic Azad University of Urmia. (Persian)
Moy-Rome, E. (2015). Mindfulness and children. New York : Bank Street College of Education. Retrieved from https://educate.bankstreet.edu/independent-studies/38,1-108.
Narimani, M., Porzoor, P., & Basharpour, B. (2015). Comparison of interpersonal sensitivity and emotional balance in students with and without specific learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 5(1), 125-141. (Persian)
Panaghi, L. Ahmadabadi, Z. Zadeh Mohammadi, A. & Posht Mashhadi, M. (2010). Developing and Validation of School Connection Questionnaire. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 16(1), 46-55. (Persian)
Parsian, M. Hashemian, K. Abolmaali, K. & Mirhashemi, M. (2015). Prediction of drug attitude in adolescents based on family training risk factors for mental health in society: designing a model for prevention of addiction. Journal of Ardabil University of Medical Sciences, 15(2), 198-206. (Persian)
Pourabdol, S., Sobhi gharamaleki, N., Sajjadpour, S., & Farzaneh, S. (2021). The Study on Cognitive-Executive Functions of Frontal-pareital Lobes in Students with Specific Learning Disorder and Normal students. Journal of Research in Psychopathology, 1(2), 19-24.
Rogers, J. L. (2015). Social Emotional Learning and Mindfulness: Learning to be Human. The University of San Francisco, 1-50.
Sherretz, C. E. (2011). Mindfulness in education: Case studies of mindful teachers and their teaching practices. Journal of Thought, 46 (3/4), 79.
Stern, M. (2012). Review of research exploring school attitude and related constructs. Evaluating and Promoting Positive School Attitude in Adolescents, 19–28.
Taghvaei, D. (2017). The Effectiveness of Mindfulness Education on the General Health of Girls at the Guidance Schools of Arak. Journal of Research in Clinical Psychology and Counselings, 7(1), 67-76. (Persian)
Tofani, F. Vahedi, S. & Hashemi, T. (2016). The effectiveness of mindfulness- based stress reduction program in the reduction on anxiety of female students in boarding schools. International Conference on Psychology, Educational and Behavioral Sciences, 1. (Persian)
Varela, A. D. Kelcey, J. Reyes, J. Gould, M. & Sklar, J. (2013). Learning and resilience: The crucial role of social and emotional well-being in contexts of adversity (No. 83259, pp. 1-8). The World Bank.
Zeidan, F. Johnson, S. K. Diamond, B. J. David, Z. Goolkasian, P. (2010). Mindfulness meditation improves cognition: Evidence of brief mental training. Consciousness and Cognition,19(2), 597–605.
Zins, J. E., Weissberg, R. P., Wang, M. C., & Walberg, H. J. (Eds.). (2004). Building school success through social and emotional learning. New York: Teachers College Pres.