جواکینو، لئوناردو. (1990). تجزیه و تحلیل افزوده در تحقیقات پزشکی. ترجمهی حسن صانعی (1391)، چاپ اول، تهران، انتشارات اندیشمند.
حاجی سید جوادی، طاهره؛ برجعلی، محمود و برجعلی، احمد. (1392). اثربخشی آموزش رفتاری بارکلی به والدین کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی در کاهش علائم. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 6 (71)، 52- 47.
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد و قائمی، فاطمه. (1391). اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانههای ADHD. مجله روانشناسی مدرسه، 4(1)، 73- 56.
رعایی، فرزانه؛ دلاور، علی و فرخی، نورعلی. (1390). فراتحلیل تحقیقات انجام شده در حوزه اضطراب و افسردگی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی.
عابدی، احمد؛ عریضی، حمیدرضا و شریفی، مریم. (1394). فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی گروهی بر درمان اختلال افسردگی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. 19(5)، 61- 35.
کوری، ماریان اشنایدر و کوری، جرالد. (2001). گروه درمانی. ترجمهی سیف الله بهاری (1389)، چاپ دوم، تهران، نشر روان.
گنجی، مهدی. (1394). آسیب شناسی روانی DSM 5. چاپ دوم، تهران، نشر ساوالان.
قمری گیوی، حسین؛ نریمانی، محمد و محمودی، هیوا. (1391). اثر بخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکر دهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 115-98. jld-1-2-91-1-6
محمد حسنی، نسرین؛ فردانش، هاشم و حاتمی، جواد. (1395). ارتباط بین الگوی بصری و توجه در طراحی آموزشی با کمک کامپیوتر برای کودکان با اختلال ADHD. مجله روانشناسی مدرسه. 5(4)، 116- 101.
نوری زاده، نرگس؛ میکاییلی منیع، فرزانه و رستمی، رضا. (1394). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. مجله روانشناسی مدرسه. 4(3)، 136- 119.
[Doi: 10.22098/jsp.2015.359]
هویت، دنیس؛ وکرامر، دانکن. (2005). روشهای آماری در روانشناسی و سایر علوم رفتاری. ترجمهی حسن پاشاشریفی و همکاران (1388)، چاپ اول، تهران، انتشارات سخن.
Chacko, A., Wymbs, B. T.,Wymbs, F. A., Pelham, W. E., Gagne, S. S., Pirvics, L., Herbst, L., Guzzo, J., Philips, C. & Connor, B. O. (2009). Enhancing traditional behavioral parent training for single mothers of children with ADHD.
Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 38(2), 206- 218.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19283599
Deault, L. C. (2010). A systematic review of parenting in relation of the development of comorbidities and functional impairments in children with ADHD.
Child Psychiatry and Human Development, 41(3), 168- 192.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19768532
Eiraldi, R. B., Mautone, J. B., & Power,T. J. (2013). Strategies for implementing evidence- based psychological intervention for children with attention- deficit/ hyperactivity disorder.
Child and Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 21(1), 145- 159.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22137818
Fabiano, G. A. (2007). Father participation in behavioral parent training for ADHD: Review and recommendations for increasing inclusion and engagement. Journal of Family Psychology, 21(4), 683- 693.
https://psycnet.apa.org/record/2007-18728-014
Firozkhahi moghadam, M., Frouzan Nia, R., Rakhshani, T., Heidarpoor, A. M. & Taravatmanesh, S. (2016). The effectiveness of parant management training (PMT) in parents of children with ADHD.
Middle East Cure Psychiatry, 23(2): 63- 71.
https://brief.land/semj/articles/20484.html
Ganji, M. (2014). Mental Psychopathology based on DSM5. 2th ed. Tehran, Savalan Publication. https://www.adinehbook.com/gp/product/9647609791
Handen, B.L., Aman, M. G., Arnold, L. E., Hyman, S. L., Tumuluru, R. V., Lecavalier, L., Dick, P. C., Pan, P. X., Hollway, J. A., Page, K. A. B., Silverman, L. B., Brown, N. V., Rice, R. R., Hellings, J., Mruzek, D. W., Bellin, S. M., Hurt, E. A., Ryan, M. M., Levato, C. L. & Smith, T. (2015). Atomoxetine, parent training, and their combination in children with ADHD.
JAM Acad Child Adolescent Psychiatry, 54(11): 905- 915.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26506581
Hovit, D., & Cramer, D. (2005). Statistical methods in psychology and behavioral sciences. Translated by Hasan PashaSharifi & eth (1388). First Edition, Tehran, Sokhan Publication.
https://www.fadakbook.ir/product/16996
Huang, H. L., Chao, C. C., Tu, C. C. & Yang, P. C. (2009). Behavioral parent training for parents of children with ADHD.
Psychiatry and Clinical Neurosciences, 57(9): 275- 281.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12753567
Huang, Y. H., Chung, C. Y., Ou, H. Y., Tzang, R. F., Huang, K. Y., Liu, H. C., Sun, F. J., Chen, S. C., Pan, Y. J. & Liu, S. I. (2015). Treatment effects of combining social skill training and parent training in Taiwanese children with ADHD.
Journal of the Formosan Medical Association, 1(14): 260- 267.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25777975
Jonsdottir, S., Bouma, A., Sergeant, J, A. & Scherder, E., J., A. (2006). Relationships between neuropsychological measures of executive function and behavioral measures of ADHD symptoms and comorbid behavior.
Archive of clinical neuropsychology, 21(3): 383- 394.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0887617706000564
Lee, P. C., Niew, W. I., Yang, H. J., Chen, V. C. H. & Lin, K. C. (2012). A meta- analysis of behavioral parent training for children with ADHD.
Research in Developmental Disabilities, 33(4): 2040- 2049.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22750360
Loren, R. E. A., Vaghn, A. J., Langberg, J. M., Cyran, J. E. M., Proano, T., Smolyansky, B. H., Tamm, L. & Epstein, J. N. (2016). Effects of an 8- session behavioral parent training group for parents of children with ADHD on child impairment and parenting confidence.
Journal Atten Disorder Author Manuscript, 19(2): 158- 166.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3923863
McDermut, W., Miller, I. W. & Brown, R. A. (2001). The efficacy of group psychotherapy for depression: A meta- analysis and review of the empirical research.
Clinical Psychology: Science and Practice, 8(1): 98- 116.
https://psycnet.apa.org/record/2001-16951-008
Mohamed, N. H. & Mohd Hussin, A. H. B. (2015). Behavioral parent training in treating noncompliance behavior among preschool children with ADHD.
Asia Pacific Journal of Contemporary Education and Communication Technology, 1(1): 92- 107.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31046533
Mohammad Hasani, N., Fardanesh, H. & Hatami, J. (2015). The relationship between visual models and attention in training design with computer for ADHD children. Journal of School Psychology, 5(4): 101- 116.
http://jsp.uma.ac.ir/article_514.html
Pisterman, Firestone, P., Mcgrath, P., Goodman, J. T., Webster, I. & Mallory, R. (2002). The role of parent training in treatment of preschoolers with ADHD.
American Journal of Orthopsychiatry, 62(9): 397- 408.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1497105
Rajabi, S., Abolghasemi, A., Narimani, M., & Ghaemi, F. (2013). The effectiveness of impulsivity control training on self- efficacy and itʾs dimensions in student with ADHD symptoms. Journal of School Psychology, 4(1): 56- 73.
Sergeant, J. A., Geurts, H., Huijbregts, S., Scheres, A. & Oosterlaar, J. (2003). The top and the bottom of ADHD: A neuropsychological perspective.
Neuroscience and Behavioral Review, 27(2):583- 592.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14624803
Storeb, O. J., Skoog, M., Rasmussen, P. D., Winkel, P., Gluud, C., Pedersen, J., Thomsen, P. H. & Simonsen, E. (2015). Attachment competences in children with ADHD during the social- skills training and attachment (SOSTRA) randomized clinical trial.
Journal of Attention Disorders, 19(10): 856- 871.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24532801
Yazaci, E., Yurumez, E., Yazaci, A. B., Gumus, Y. Y. & Erol, A. (2017). Affective temperaments in parents of children with attention deficit hyperactivity disorder.
Arch Neuropsychiatry, 54(7): 49- 54.
https://www.researchgate.net/publication/307182272