آقایی، حسن؛ آتش پور، محسن؛ رشیدی، سعید و عابدی، علی(1385). آموزش مهارتهای ارتقاء بهداشت روانی. اصفهان: نشر سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
خانی، سیمین دخت (1390). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنارآمدن دانشجویان با استرس. فصلنامه ی اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 6(2)، 21-12.
دانش، عصمت؛ سلیمی نیا، نرگس؛ فلاحتی، حوا؛ سابقی، لیلا و شمشیری، مینا (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله برسازگاری دختران نوجوان ناسازگار. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 8(2)، 40-23.
زیروح، تکتم (1390). اثربخشی آموزش حل مساله بر بهبود راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی نیشابور . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس آموزش نیمه حضوری.
عسگری، سعید، حسنی، زهرا (1389). مداخله در پرخاشگری کودکان و نوجوانان. فصلنامه تازه های روان درمانی. 16(56-55)، 75-67.
فتی، لادن؛ موتابی، فرشته؛ محمدخانی، شهرام و کاظم زاده عطوفی، مهرداد (1385). آموزش مهارتهای زندگی ویژه دانشجویان؛ کتاب راهنمای مدرس، تهران: نشر دانژه .
قوطاسلو، حوریه (1385). اثربخشی مهارتهای ارتباطی بر سلامت روان شناختی دانشآموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم تربیتی و روان شناسی. دانشگاه تبریز.
گلدفرید، هاروین آر و جرالد سی دیویسون (1992). رفتاردرمانی بالینی، ترجمه فرهاد ماهر (1370)، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
محمدی، نوراله (1385). بررسی مقدماتی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه پرخاشگری باس - پری. ویژه نامه علوم تربیتی، 4 (49)، 151-135.
وکیلی، پریوش(1386). ارزیابی تأثیر آموزش حل مساله در کنترل خشم نوجوانان پسر 12 تا 15 ساله، اندیشه و رفتار، 2(6)، 48-39.
یعقوبی، کژال؛ سهرابی، فرامرز و مفیدی، فرخنده (1390). بررسی و مقایسه میزان پرخاشگری کودکان طلاق و عادی. فصلنامه مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهراء. 7(1)، 25-1.
Buss, A.H., & Perry, M.(1992).The aggression questionnaire, Journal of personality and social Psychology. Vol 63,452-459.
Boyce, Wilhelm. K. Brown, Hills.(2009). The relationship between interpersonal sensivity, anxiety disorders and major depression school psychiatry, university of new south Wales, Sydney, Australia.). Affect Discord, 79(1-3). 33-91.
Boyce, P., & Parker, G.(1989). Development of a scale to measure interpersonal sensitivity. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 23, 341–351.
Dallnic, A., Smith .S .W. Brank .E .M., Penfileld .R .D. (2006). Classroom – based Cognitive – Behavioral in intervention to prevent aggression: Efficiency and Social Validity .Journal School Psychology, 44: 39 -123.
Fery, K.S.(2005).Effects of a school –based social emotional competence program: Linking childrens goals, attribution and behavior .Applied developmental psychology. Vol 26, 171-200.
Harb, G. C., Heimberg, R. G., Fresco, D. M., Schneier, F. R., & Liebowitz, M. R.(2002). The psychometric properties of InterPersonal Sensitivity Measure in social anxiety disorder. Behaviour Research and Therapy, 40, 961-979.
Jones, M. I. & Lavallee, D.(2009). Exploring the life skills needs of British adolescent athletes' .J. Psychology of sport and Exercise 10, pp, 159 – 167.
Kazemi, R. Momeni, S. & Abolghasemi, A.(2014). The effectiveness of life skill training on self-esteem and communication skills of students with dyscalculia. 4th World Conference on Psychology, Counselling and Guidance WCPCG-2013. Social and Behavioral Sciences. 114(2): 863 – 866.
McCabe, R. E., Blankstein, K. R. & Mills, J. S.(1999). Interpersonal sensitivity and social problem-solving: Relations with academic and social self esteem, depressive symptoms, and academic performance. Cognitive Therapy and Research, 23, 587-604.
Newton, M,(2011). Workplace aggression: An examination of three emotional intelligence factors as they relate to workplace aggression, Capella University, 116 pages; AAT 3443630.
Randi E. McCabe, Kirk R. Blankste in, and Jennife r S. Mills(1999).Interpersonal Sensitivity and Social Problem-Solving: Relations with Academic and Social Self-Esteem, Depressive Symptoms, and Academic Performance, Cognitive Therapy and Research, 23(6), 587-604.
Sadock, B.J. & Sadock, V.A. (2013).Synopsis of Psychoatry Behavioral Science(10thed). Lipphncott Williams &Wilkins.
Sato, T., Narita, T., Hirano, S., Kusunoki, K., Sakado, k, & Uehara, T.(2001). Is inter personal sensitivity specific to non-melancholic depression? Journal of Affective Disorders, 64, 133-144.
Smith, B. W., & Zautra, A. J.(2001). Interpersonal sensitivity and reactivity to spousal conflict in healthy older women. Personality and Individual Differences, 31, 915-923.
Yeo, S. L., Wong, M., Gerken, K., Ansley, T.,(2005).Children with sever emotional and / or Behavior disorder .Childcare Lec. 11. 7 – 22.
Wade, Sh. L., Walz, N.C., Carey, J., Mc Mullen, K. M., Cass, J., Mark, E., Yeates, K. O. (2010). Effect on behavior problem of teen online problem-solving for adolescent traumatic brain injury. Oct. Pediatrics .128(4):947-953.
Wilhelm, K, Boyce, P., & Brownhill, S.(2004). The relationship between interpersonal sensitivity, anxiety disorders and major depression. Journal of Affective Disorders, 79, 33-41.