ایروانی، محمود (1383). روانشناسی آزمایشی (تجربی). تهران: انتشارات پیام آوران کلک آزاد.
پاشا، غلامرضا و اخوان، گیتی (1389). تاثیر موسیقی فعال بر حافظه و توجه بیماران اسکیزوفرن مرد و زن مرکز شفاء دزفول. یافتههای نو در روانشناسی، 4(11)، 46-35.
خرازی، بهارک و پولادی ری شهری، علی (1393). اختلال کم توجهی بیشفعالی بر اساس DSM5. تهران: نشر ساوالان.
خوشابی، کتایون و پور اعتماد، حمید (1381). بررسی میزان شیوع اختلال بیش فعالی- نقص توجه و اختلالات همراه آن در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. انتشارات معاونت پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
عابدی، احمد؛ جمالی، سمیه؛ فرامرزی، سالار؛ آقایی، الهام و بهروز، منیر(1391). فراتحلیل جامع مداخلات رایج در مورد اختلال نقص توجه و بیشفعالی. روانشناسی معاصر، 7(1)،34-17.
عابدی، احمد؛ پیروزیجردی، معصومه؛ یارمحمدیان، احمد (1391). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 106-92.
ﻋﻠﻴﺰاده حمید (۱۳۸۴). ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻧﻈﺮی اﺧﺘﻼل ﻧﺎرﺳﺎﻳﻲ ﺗﻮﺟﻪ/ ﺑﻴﺶﻓﻌﺎﻟﻲ: اﻟﮕﻮی ﺑﺎزداری رﻓﺘﺎری و ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺧﻮدﻛﻨﺘﺮﻟﻲ. ﭘﮋوﻫﺶ درﺣﻴﻄﻪ ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎﻳﻲ، 5(3)، 348-322.
غفاریان شایستگی، مینا و علیزاده، حمید (1393). اثربخشی تمرینهای ادراکی - دیداری بر بهبود توجه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی. مجله مطالعات ناتوانی، 4(9)، 59-53.
سارلی، عافیه؛ شهبازی، مهدی و باقرزاده، فضل اله (1393). تأثیر یک دوره تمرینات ادراکی حرکتی - منتخب بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به کمبود توجه همراه با بیشفعالی. مجله رفتار حرکتی، 6(15)، 60-47.
فراستیگ، ماریان؛ ولتی لف اور و جان ویتلسی (1384). آزمون پیشرفته ادراکی- بینایی. ترجمه مصطفی تبریزی، معصومه موسوی. چاپ سوم، تهران: فراوان.
کسائیان، کوثر؛ کیامنش، علیرضا و بهرامی، هادی (1393). مقایسهی عملکرد حافظهی فعال و نگهداری توجه دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 123-112.
کیانی، بهناز و هادیان فرد، حبیب (1395). تأثیر درمان مبتنی بر آموزش مراقبه ذهن آگاهی بر بی نظمی هیجانی در نوجوانان ADHD غیر بالینی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5(1)، 138-118.
گرمابی، مهدی؛ ادیب سرشکی، نرگس؛ طاهری، محمد؛ مولّلی، گیتا؛ سیدنوری، سیده زهرا (1395). تأثیر آموزش مهارتهای ادراک دیداری بر حافظه دیداری کوتاهمدت کودکان با آسیب شنوایی. فصلنامه سلامت روانی کودک، 3(1)، 80-71.
گنجی، حمزه (1392). آزمونهای روانی (مبانی نظری و علمی). تهران، انتشارات ساوالان.
موحدی، یزدان؛ علیزاده گورادل، جابر و محمودعلیلو، مجید (1392). مقایسه ی بی حوصلگی در افراد مبتلا به اختلال ریاضی، اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 3(2)، 90-73.
مارنات (1390). راهنمای سنجش روان. ترجمهی پاشا شریفی، حسن و نیک خو، محمدرضا. تهران: انتشارات سخن.
نریمانی، محمد؛ شاهعلی، اعظم و کیامرثی، آذر (1393). اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی/کم توجهی . مجله ی ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 128-142.
نریمانی، محمد؛ سلیمانی، اسماعیل و تبریزچی، نرگس (1394). بررسی تاثیر توانبخشی بر بهبود توجه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 4 (2)، 134-118.
وطن دوست، نفیسه؛ عابدی، احمد؛ یارمحمدیان، احمد و رضاپور، ابراهیم (1392). مقایسهی اثربخشی آموزش ادراک دیداری و شنیداری بر توانایی خواندن کودکان نارساخوان. فصلنامه کودکان استثنایی، 13(4)، 34-43.
Abedi, A., Jamali, S., Faramarzi, S., Aghaie, E., & Behruz, M. (2012). A comprehensive meta-analysis of the common interventions in ADHD. Contemporary Psychology, 7(1), 17-34. )Persian(.
Abedi, A., Pirooz Zijerdi, M. & Yarmohammadian, A. (2012). The effectivness of training attention on mathematical performance of students with mathematics learning disability. Journal of Learning Disabilities, 2(1), 92-106. (Persian).
Abikoff, H., Nissley-Tsiopinis, J., Gallagher, R., Zambenedetti, M., Sevffert, M., Boorady, R. & McCarthy, J. (2009). Effects of MPHOROS on the organizational, time management, and planning behaviors children with ADHD. Journal of the American Academy of child & Adolescent Psychiatry, 48(2), 166-175.
Alizadeh, H. (2005). Theoretical explanation of attention deficit disorder/ hyperactivity disorder: behavioral inhibition pattern and self-control nature. Research on Exceptional Children, 17(3), 323-348.
Alizadeh, H. (2006). Pattern of behavioral inhibition and self-control .nature Exceptional Children, 3(5), 323-48. (Persian).
American Psychiatric Association. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. 5th ed. (2013).Washington DC: USA.
Beaulieu, D. (2003). Eye Movement Integration Therapy: The comprehensive clinical guide. UK: Crown House Publishing.
Biederman, J., & Fraone, S. V. (2005). Attention-deficit hyperactivity disorder Lancet; 1, 48-59.
Bussing, R., Mason, D. M., Bell, L., Porter, PH. & Garvan, C. (2010). Adolescent outcomes of childhood attention-deficit/hyperactivity disorder in a diverse community sample. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 49, 565-605.
Chang, SH., & Yu, N. (2017). Visual and Haptic Perception Training to Improve Handwriting Skills in Children with Dysgraphia. American Journal of Occupational Therapy, 71(2), 1-10.
Dadsetan P. (2013). Assessment and Treatment. 8th ed .Tehran: SAMT; pp: 248-266. (Persian)
Delaware, A. (2006). Theoretical and practical foundations of research in humanities and social sciences. Tehran: kalak azad. (Persian).
Ghaffarian, Shayestegi1, M., & Alizadeh, H. (2014). Effectiveness of Visual-Perceptual Exercises in Improving Attention in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (A Case Study). MEJDS, 4(9), 53-59.
Ganji, H. (2015). Psychological tests (theoretical and practical basics). Tehran: Savalan. (Persian).
Garmabi, M., Adib Sereshki, N., Taheri, M., Movallali, G., & Seyyed Noori, Z. (2016). The Effectiveness of Visual Perception Skills Training on Short –Term Visual Memory of Children with Hearing Impairment. Quarterly Journal of Child Mental Health, 3(1), 71-80. (Persian).
Hossein Khanzadeh, A., Azadimanesh, P., Mohammadi, H., Ahmadi, S., & Sadeghi, S. (2016). The Efficacy of Working Memory and Visual Perception Improvement Programs on the Improvement of Reading among Students with Dyslexia. Psychological Studies, 12(2), 50-66. (Persian).
Glass, A. L., & Holyoak K. J. (1986). Cognition. USA: McGraw-Hill.
Irvani, M. (2005). Experimental Psychology (Empirical). Tehran: kalak azad
Kakavand A. Attention deficit hyperactivity disorder: Theory and Treatment, 2th ed (2006). Karaj: Sarafraz: P.14-146. (Persian).
Kasaeian, K., Kiamanesh, A., & Bahrami, H. (2014). A comparison of active memory performance and sustained attention among students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3(3), 112-118. (Persian).
Kiani, B. & Hadian Fard, H (2016). The Effect of Meditation Education Based on Mental Awareness on Emotional Disorders in Non-Clinical ADHD Adolescents. Journal of Learning Disabilities, 5 (1), 138-118. (Persian)
Kharazi, B., Puladi reeshahri, A. (2014). Attention deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) BasedonDSM-5.Tehran: Savalan. (Persian).
Khoushabi, K. (2003). Investigating The Prevalence of attention deficit/ hyperactivity disorder and its associated disorders in elementary school students in Tehran: publications of the research deputy of the University of Welfare and Rehabilitation Sciences. (Persian).
Kurtulmuş, Z., & Temel, F. (2013). The examination of the effects of a visual perception training program on visual perception and drawing skills. European Journal of Research on Education, 43-50.
Movahedi, Y., Alizadeh Goradel, J. & Mahmoud Allilo, M (2015). A comparison of boredom in people with maldical dysfunction, attention deficit disorder / hyperactivity disorder and normal people. Journal of Learning Disabilities, 3 (2), 90-73. (Persian).
Moore, D, T. (2000). Eye exercises to increase attention and reduce impulsivity. Retrieved from the World Wide Web [Internet]. [Cited 2015 Jan 11].
Naderi, A., Saif Naraghi, M. (2008). Sensation and Perception From the psychological perspective. Tehran: University of Tehran: (Persian).
Narimani, M., Shahali, A. & Kiamrasi, A (2014). The Effectiveness of Parent Management Training on Educational Motivation of Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Journal of Learning Disabilities, 3 (4), 142-128. (Persian)
Narimani, M., Soleymani, E., & Tabrizchi, N. (2015).The effect of cognitive rehabilitation on attention maintenance and math achievement in ADHD students. Journal of school Psychology, 4(2), 135-142. (Persian).
Rabipour. S., & Raz, A. (2012). Training the brain: Fact and fad in cognitive and behavioral remediation. Brain and Cognition, 79, 159- 179. ([Persian)
Poon, K. W., Li-Tsang, C. W. P., Weiss, T. P. L. & Rosenblum, S. (2010). The effect of a computerized visual perception and visual-motor integration training program on improving Chinese handwriting of children with handwriting difficulties. Research in Developmental Disabilities 31, 1552–1560.
Pasha, G., & Akhavan, G. (2009). The effect of active music on memory and the attention of schizophrenia patient shafa center- dezful. Journal of social psychology (new findings in psychology), 3(11), 35-46. (Persian).
Sarli, A., Shahbazi, M., & Bagherzadeh, F. (2013). Investigate effectiveness of perceptual-motor tasks on visual and auditory attention of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Motor Behavior, 1(5), 48-60. (Persian).
Vatandoost, N., Abedi, A., YarMohammadian, A., & Rezapour, E. (2013). The Comparison between the Effectiveness of Audio-Visual Perception on Reading ability of Dyslexic Children. Quarterly Journal of Exceptional Children 13(4), 34-43. (Persian).
Wana,Y., Chianga, CH., Chenb, SH., & Wuanga, Y. (2017). The effectiveness of the computerized visual perceptual training program on individuals with Down syndrome: An fMRI study. Research in Developmental Disabilities, 66, 1-15.