ابوالقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان و رستماوغلی، زهرا. (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(2)، 6-21.
احمدزاده، مژده؛ یوسفی، فریده و شیخ الاسلامی، راضیه. (1391). بررسی رابطه بین خودتنظیمی کوتاه مدت و بلندمدت، بهداشتروانی و مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
ارغوانی، مرضیه؛ قمرانی، امیر و جعفر طباطبایی، سمانه سادات. (1393). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تعلل دانشآموزان دختر مقطع متوسطه روستای دهک شهرستان نهبندان. فصلنامه مطالعات اجتماعی خراسان، 9 (1)، 26-7.
اشعری، نرگس؛ شفیع آبادی، عبداله و سودانی، منصور. (1388). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانشآموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز. یافتههاینودرروانشناسی، 5 (13)، 22-7.
افصحیفرد، ریحانه. (1395). تبیین مدل رابطه سبکهای یادگیری و راهبردهای خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان و دینپژوهان با نقش واسطهگری متغیر جنسیت. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان.
جوینده دل، میترا؛ اربابی سرجو، عزیزالله و یعقوبی، نورمحمد. (1392). رابطه چندگانه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سبکهای اسناد در عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر زاهدان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
حبیبیکلیبر، رامین؛ پیری، موسی و رحیمینیا، شببو. (1397). مدلیابی رابطه ساختاری حمایت اجتماعی ادراک شده و تعللورزی تحصیلی با واسطهگری شیوههای کمکخواهی تحصیلی. پژوهشهای نوین روانشناختی، 49، 100-73.
حسینیچاری، مسعود و دهقانی، یوسف. (1387). پیشبینی میزان اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری. پژوهش در نظامهای آموزشی، 2 (4)، 73-63.
رحیمی، فیروزه. (1394). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و آموزش صبر بر اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی.
رستم اوغلی، زهرا؛ موسی زاده، توکل؛ رضازاده، بابک و رستم اوغلی، سهیلا (1392). نقش تعللورزی، خودتنظیمگری و باورهای فراشناختی در پیشبینی ناگویی خلقی دانشآموزان دختر دورهی متوسطه. مجلهی روانشناسی مدرسه،2(3)، 96-76.
سواری، کریم. (1390). ساخت و اعتباریابی آزمون تعللورزی تحصیلی. اندازهگیریهایتربیتی. 5، 110- 97.
سیف، علی اکبر. (1386). روانشناسی پرورشی نوین)روان شناسی یادگیری و آموزش(، تهران: انتشارات دوران.
سیمیاریان، کوثر. (1388). تأثیر آموزش خودکنترلی بر اهمالکاری و خودتنظیمی تحصیلی نوجوانان دختر شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته تکنولوژی آموزشی. دانشکده روان شناسی، دانشگاه علّامه طباطبایی.
شریفینیا، غلامرضا. (1391). شناسایی تأثیر آموزش خودتنظیمی گامبهگام بر بهبود کنترل رفتار مطالعه، نگرش به مطالعه و یادگیری کلاسی. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد همدان.
شیخالاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز؛ دلاور، علی؛ ابراهیمیقوام، صغری. (1393). تأثیر آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر تعللورزی دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 34.
صمدی، معصومه. (1383). بررسی خودتنظیمی یادگیری دانشآموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 34 (1)، 175-157.
فرمهینی فراهانی، محسن؛ عبدالملکی، جمال؛ رشیدی، زهرا. (1387). بررسی رابطه هوش هیجانی،یادگیری خودتنظیمی و ساختار هدف در کلاس با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان. مجله دانشور رفتار، 9، 75-30.
کجباف، محمدباقر؛ عاشوری، جمال؛ عاشوری، محمد. (1392). بررسی راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و خلاقیت با پیشرفت ریاضی در دانشآموزان تیزهوش اصفهان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 1، 85 - 65.
کجباف، محمدباقر؛ مولوی، حسین و شیرازی تهرانی، علیرضا. (1382). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. تازههای علوم شناختی، 1 (5)، 33-27.
کدیور، پروین. (1388). روانشناسی یادگیری، تهران: سمت.
کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش دانشآموزان به منظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
گزیدری، ابراهیم؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و اژهای، جواد. (1394). رابطة هویت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانشآموزان، مجلهروانشناسی، 19 (4)، 362-346.
مطیعی، حورا؛ حیدری، محمود و صادقی، منصوره السادات. (1391). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس مؤلفههای خودتنظیمی در دانشآموزان پایة اول دبیرستانهای شهر تهران، فصلنامةروانشناسی تربیتی، 24 (8).
میزانی، شهرزاد. (1393). رابطه نیازهای روانشناختی و خودتنظیمی یادگیری با اهمالکاری تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
نیکپی، ایرج؛ فرحبخش، سعید و یوسفوند، لیلا.(1396).تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر تفکر انتقادی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 6 (3)، 134- 115.
Abolghasemi, A. Barzegar, S., & Rostamoghli, Z. (2015). The effectiveness of self-regulation learning training on academic motivation and self-efficacy of students with mathematics disorder. Journal of Learning Disabilities, 4(2), 6-21. (Persian)
Balkis, A., & Duru, S. (2009). Prevalence of academic procrastination and individual preference. Journal of Theory and procrastination in Education, 5, 18-32.
Basharpoor, S., & Ahmadi, SH. (2020). Predicting the tendency towards high-risk behaviors based on moral disengagement with the mediating role of difficulties in emotion regulation: A Structural Equation Modeling. Journal of Research in Psychopathology, 1(1), 32-39.
Blouin-Hudon, E. C., & Pychyl, T. A. (2015). Experiencing the temporally extended self: Initial support for the role of affective states, vivid mental imagery, and future self-continuity in the prediction of academic procrastination. Personality and Individual Differences, 86, 50-56.
Bodrova, E. & Loeng, D. (2005). Promoting srudent self- regulation in learning. Educational Diges, 71(2), 54-57.
Brooks, D. W. (1997).web Teaching.http: // www.dwb. uni.Edulkivinen, K. (2000). M. SLQ. Motivatead strategies for learning question.
Dietz, F., Hofer, M., & Fries, S. (2007). Individual values, learning routines and academic procrastination. British Journal of Educational Psychology, 77(4), 893-906.
Dunn, K. (2014). Why wait? The influence of academic self-regulation, intrinsic motivation, and statistics anxiety on procrastination in online statistics. Innovative High Education, 39, 33–44.
Ellis, A., & Knaus, W. J. (2002). Overcoming procrastination. New York: New American Libarary
Ferrari, J. R. (1991). Compulsive procrastination: some self reported characteristics. Psychopathological Reports, 68,445–455.
Ferrari, J. R., O’Callaghan, J., & Newbegin, I. (2005). Prevalence of procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: Arousal and avoidance delays among adults. North American Journal of Psychology,7, 1–6.
Ferrari, J.R. (2001). Procrastination as self regulation failure of perfprmances: Effects of cognitive load, self awareness, and time limits on working best under pressure.European Journal of Personality,15, 391-406
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K.B., & Fries, S. (2018). I’ll stop procrastinating now! Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 46(2), 143–157.
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., & Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. Learning and Individual Differences, 49, 162–170.
Hill, M., Hill, D., Chabot, A., & Barrall, J. (1978). A survey of college faculty and student. Journal of College Students Development, 37, 29- 47.
Kandemir, M. (2014). Reasons of academic procrastination: self- regulation, academic self efficacy, life satisfaction and demographics variables. Social and Behavioral Sciences, 152, 188 – 193.
Lent, W. Taveira, M. Sheu, H. Singley, D. (2009). Social cognitive predictors of academic adjustment and life satisfaction in Portuguese college students: A longitudinal analysis. Journal of Vocational Behavior, 74(2), 190-198.
Milgram, N., (1991). Correlates of academic procrastination. Journal of School of active procrastination behavior on attitudes and performance. Journal of Social Psychology, 145, 245-264.
Motie, H., Heidari, M. & Sadeghi, M. (2013). Development of a self –regulation package For academic procrastination and evaluation of its effectiveness. The European Journal of Social & Behavioural Sciences, 889-896.
Olubasayo, M., & Otedola, M. (2010). Academic procrastination in mathematics: Causes dangers and implications of counselling for effective learning, orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43,167-178.
Park, S.W., & Sperling, R. A. (2012). Academic procrastinators and their self-regulation. Journal of Psychology, 3(1), 12-23.
Pintrich, P. R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self regulated learning in college students. Educational Psychology Review, 16, 385-409.
Pintrich, P. R., & De Groot, E. (1990). Motivational and self regulated components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40
Sarafino, E. P. (2012). Applied behavior analysis: Principles and procedures for modifying behavior. NY: Wiley.
Sharifiniya, G.H., & Rashid, K.H. (2014). The effects of step-by-step self-regulation on controlling study Behavior, attitude to study and academic achievement. Current Research Journal of Biological Sciences, 6(1), 7-12.
Sirois, F., & Pychyl, T. (2013). Procrastination and the priority of short-term mood regulation: conse-quences for future self. Social and Personality Psychology Compass, 7, 115-127.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta analytic and theoretical review of quintessential self regulatory. Psychological Bulletin, 133, 65-94.
Strand, K.H. (2009). The behavioral effects of consideration of future consequences and time perspective on self-regulation and procrastination in mastery college students. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor of philosophy in the college of education at the university of Kentucky.
Tabachnic, B. G & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th edn), Boston: Pearson Education.
Wilson, B. A., & Nguyen, T. D. (2012). Belonging to tomorrow: An overview of procrastination. International Journal of Psychological Studies, 4, 211–217.
Wolters, CH. A., Sungjun, W., & Hussain, M. (2017). Examining the relations of time management and procrastination within a model of self-regulated learning. Metacognition Learning, 12, 381–399.
Yamada, M., Goda, Y., Matsuda, T., Saito, Y., Kato, H., & Miyagawa, H. (2016). How does self-regulated learning relate to active procrastination and other learning behaviors? Journal of Comput High Education, 28, 326–343.
Zimmerman, B. & Schunk, D. (2001). Self-regulated learning and academic achievement: theoretical perspectives (2nd ed.). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B. J. (2001). Theories of self-regulated learning and academic achievement: An overview and analysis. Theoretic Perspectives (pp. 1 – 37). Mahwah NJ: Erlbaum