احدی، حسن و جمهری، فرهاد. (1391). روانشناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری). تهران: آینده درخشان.
برزگر، کاظم و خضری، حسن. (1392). بررسی میزان شیوع انواع زورگویی در مدارس راهنمایی شهرستان یزد از دیدگاه دبیران. تعلیم و تربیت استثنایی، 13 (7)، 27-15.
دلاور، علی (1391). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
رایس، فیلیپ. (2001). رشدانسان (روانشناسیرشدازتولدتامرگ) (ویراستچهارم).ترجمه مهشید فروغان (2001). تهران: انتشارات ارجمند.
طبائیان، راضیه؛ امیری، شعله و مولوی، حسین (1390). بررسی ساختار عاملی، پایایی، روایی و روایی تشخیصی مقیاس سنجش روابط همگنان (PQR). فصلنامهآموزشویادگیریدانشگاهشیراز، 3(2)، 83-63.
کمیجانی، مهرناز (1388). مقایسة سبک دلبستگی در نوجوانان عادی و نوجوانان دارای کم توانی ذهنی آموزش پذیر، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 41، 91-69.
نریمانی، محمد؛ یوسفی، فاطمه و کاظمی، رضا (1393). نقش سبکهای دلبستگی و کیفیت زندگی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 142-124.
هومن، حیدرعلی (1390). تحلیل داده های چند متغیری در پژوهش رفتاری. ویرایش اول، چاپ سوم، تهران: نشر پیک فرهنگ.
Ahadi, H.,& Jomhari, F. (2012). Growth psychology: adolescence, adulthood (youth, middle age and old). Tehran: Bright future. (Persian)
Barzegar, K., & Khazri, H. (2013). Survey of prevalence of bullying in Yazd secondary schools from the viewpoint of teachers. Exceptional Education, 13 (7), 15-27. (Persian)
Berguno, G. Leroux, P. McAinsh, K. & Shaikh, S. (2004). Children’s experience of loneliness at school and its relation to bullying and the quality of teacher interventions. The Qualitative Report, 9(3): 483-499.
Delaware, A. (2012). Theoretical and Practical Principles of Research in Humanities and Social Sciences, Tehran: Growth. (Persian)
Estevez, E. Murgui, S. & Musitu, G. (2009). Psychological adjustment in bullies and victims of school violence. European Journal of Psychology of Education, 24 (4): 473-483.
Fleming, L. C. & Jakobsen, K. H. (2009). Bullying and symptoms of depression in children. Online Journal of Public Health Information, 79(3): 123-35.
Georgiou, S. N & Stavrinides, P. (2008). Bullies, victims and bully-victims: Psychological profiles and attribution styles. School Psychology International, 29 (5), 574-589.
Hooman, H. A. (2011). Analysis of Multivariate Data in Behavioral Research. First Edition, Third Edition, Tehran: Peak Culture Publishing.(Persian)
Ireland, J. & Power, Ch. (2004). Attachment, emotional loneliness and bullying behavior: A study of adult and young offenders. Aggressive Behavior, 30(4): 298-312.
Komijani, M. (2009). Comparison of attachment style in normal adolescents and educable mentally retarded teens. Knowledge and Research in Applied Psychology, 41, 69-91. (Persian)
Narimani, M., Yosefi, F., & Kazemi, R. (2014). The role of attachment styles and quality of life in predicting psychological well-being in adolescents with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3(4), 124-142. (Persian)
Rayner, Ch. (1998). The incidence of Workplace bullying. Journal of Community & Applied Social Psychology,7(3): 199-208.
Rice, Ph. (2001). Human Growth (The Psychology of Growth from Birth to Death) (Fourth Edition). Translated by Mahshid Foroughan (2001). Tehran: Arjmand Publications. (Persian)
Schafer, M. Korn, S. Smith, P. Hunter, S. Mora-Merchan, J. Singer, M. M. & Van Der Meulen, K. (2004). Lonely in the crowd: Recollections of bullying. British Journal of Developmental Psychology, 22(3): 379-394.
Sharp, S. & Smith, P. (2002). School Bullying: Insights and Perspectives. Routledge press. Available at: http://books.google.com/books?id=xbWHAgAAQBAJ&source=gbs_navlinks_s
Tabaeian, R., Amiri, Sh., & Molavi, H. (2011). Investigation of factor structure, reliability, validity and diagnostic validity of the peer relationship rating scale (PQR). Journal of Teaching and Learning Shiraz University, 3 (2), 63-83. (Persian)
Undheim, A. M., & Sund, A.M. (2010). Prevalence of bullying and aggressive behavior and their relationship to mental health problems among 12- to 15-year-old Norwegian adolescents. European Child & Adolescent Psychiatry, 19, 803–811.
Woods, S., Done, J., & Kalsi, H. (2009). Peer victimisation and internalising difficulties: the moderating role of friendship quality. Journal of Adolescence, 32 (2), 293-308.
Zimmer-Gembeck, M. J., Trevaskis, S., Nesdale, D., & Downey, G. A. (2014). Relational victimization, loneliness and depressive symptoms: indirect associations via self and peer report of rejection sensitivity. Journal of Youth Adolescents, 43(3), 22-42.