افشاری، علی. (1401). اثر بخشی روش آموزش ایفای نقش بر خودکارآمدی تحصیلی، سازگاری اجتماعی و انگیزه تحصیلی در دانشآموزان با اختلال یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری،11(3)، 29-15.
اکبری، ب. (1386). روایی و اعتبار آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس بر روی دانشآموزان دوره متوسطه استان گیلان. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 16، 96-73.
https://www.sid.ir/paper/127508/fa
حسینی منش، ز.، امیدیان، م.، بفرویی، ک. (1396). نقش اهداف، باورهای معرفت شناختی و کیفیت تجارب یادگیری در اهمال کاری تحصیلی دانشجویان. فصلنامه علمی- پژوهشی اندیشه های نوین تربیتی، 13(2)، 70-53.[Doi:
10.22051/JONTOE.2017.1848]
حجازی، ا.، امانی، ح.، یزدانی، م. (1390). ارزیابی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه منزلتهای هویت تحصیلی در دانشآموزان ایرانی. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 2(5)، 15-1.
https://unitahlil.ir/product
شیخ الاسلامی، ر.، رضویه، ا. (1384). پیشبینی خلاقیت دانشجویان شیراز با توجه به متغیرهای انگیزش بیرونی، انگیزش درونی و جنسیت. مجله علوم انسانی دانشگاه شیراز، 22، 103-94.
https://www.sid.ir/paper/13370/fa
رحیمی، م.، فرهادی، س. (1396). نقش واسط گری انگیزش تحصیلی در رابطه بین هویت تحصیلی و ابعاد بهزیستی هیجانی. مجلهی مطالعات آموزش و یادگیری، 9، 36-20.
https://www.sid.ir/paper/357665/fa
فرامرزی، ح.، مکتبی، غ.، قاسمی خواه، س.، فرزادی، ف. (1395). رابطه بین جهتگیریهای انگیزشی و خودکارآمدی تحصیلی با هویت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز. فصلنامهی مرکز مطالعات و توسعهی آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 354-346.
https://www.google.com/search?q
علی بخشی، ز.، زارع، ح. (1389). اثربخشی آموزش خودتنظیمی یادگیری و مهارتهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(3)، 80-69.[Doi:
20.1001.1.20084331.1389.4.4.3.7]
کریم زاده، م. (1380). بررسی رابطه مفهوم خود (تحصیلی- غیرتحصیلی) و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
https://www.sid.ir/paper/66059/fa
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره. (1392). مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(2)، 91-78.
D_JLD_3_2_92_12_25_5
Afshari, A. (2022). The effectiveness of role-playing training on academic self-efficacy, social adjustment and academic motivation in elementary school students. Journal of Learning Disabilities, 11(3), 15-29. (Persian) [Doi:
10.22098/JLD.2022.8276.1871]
Duffin, L. C., French, B. F., & Patrick, H. (2012). The teachers’ sense of efficacy scale: Confirming the factor structure with beginning pre-service teachers.
Journal of Teaching and Teacher Education, 28, 827-834.
[Doi:10.1016/j.tate.2012.03.004]
Eyni, S. (2020). The effectiveness of mentalization-based therapy on improving object relations of people with borderline personality disorder. Journal of Research in Psychopathology, 1(1), 16-23. [Doi:
10.22098/JRP.2020.1028]
Fernando Doménech-Betoret, Laura Abellán-Roselló, and Amparo Gómez-Artiga. (2017). Self-Efficacy, Satisfaction, and Academic Achievement: The Mediator Role of Students' Expectancy-Value Beliefs. Published online 2017 Jul 18. [Doi:
10.3389/fpsyg.2017.01193].
Hou, A. (2015). A Study on the Relationships among High School Students' Ego Identity, Academic Motivation and Academic Performance. Unpublished Master Thesis. NSYSU University.
[Doi:10.1093/rfs/hhu068]
Johnston, M. & Finney, S. (2010). Measuring basic needs satisfaction: evaluating previous andconducting new psychometric evaluations of the basic needs satisfaction in general scale. Psychology of Export and Exercis, 11, 91-99.
[Doi:10.1016/j.cedpsych.2010.04.003]
Lin, T. J., Deng, F., Chai, C. S., & Tsai, C. C. (2013). High school students’ scientific epistemological beliefs, motivation in learning science, and their relationships: A comparative study within the Chinese culture. International Journal of Educational Development, 33(1), 37-47.
[Doi:10.1016/j.ijedudev.2012.01.007]
Luong, C.; Strobel, A.; Wollschläger, R.; Greiff, S.; Vainikainen, M. & Preckel. F. (2017). Need for cognition in children and adolescents: Behavioral correlates and relations to academic achievement and potential. Learning and Individual Differences, 53, 103-113.
[Doi:10.1016/j.lindif.2016.10.019]
Martos, T., & Sally, V. (2017). Self-determination theory and the emerging fields of relationship science and Nich construction theory. European Journal of Mental Health, 1(12), 73-87. [Doi: 10.5708/EJMH.12.2017.1.5]
Narimani, M., & Vahidi, Z. (2014). A comparison of alexithymia, self-efficacy and self-esteem in students with and without learning disability. Journal of Learning Disabilities, 3(2), 78-91. (Persian)
D_JLD_3_2_92_12_25_5
Peng, H. & Fitzgerald, G. E. (2006). Relationships between teacher education students' epistemological beliefs and their learning outcomes in a case-based hypermedia learning environment. Journal of Technology and Teacher Education, 4, 255-281
https://www.learntechlib.org/p/5690/
Ratelle, C. F., & Duchesne, S. (2014). Trajectories of psychological need satisfaction from early to late adolescence as a predictor of adjustment in school. Journal of Contemporary Educational Psychology, 39(4), 388-400. Doi:
[Doi:10.1016/j.cedpsych.2014.09.003]
Vandercammen, L., Hofmans, J., & Theuns, P. (2014). The mediating role of affect in the relationship between need satisfaction and autonomous motivation. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 87(1), 62-79.
[Doi:10.1111/joop.12032]
Vuong, M., Brown-Welty, S., & Tracz, S. (2010). The effects of self-efficacy on academic success of first-generation college sophomore students. Journal of College Student Development, 51(1), 50-64. [Doi:
10.1353/csd.0.0109]
Was, C. A, Harthy, I. A, Oden, M.S, et al. (2009). Academic identity status and Relationshi to achievement goal orientation. Electronic Journal of Research in Education Psychology, 7(2), 627 -652.
[Doi:10.25115/ejrep.v7i18.1363]
Webb, T. L., & Sheeran, P. (2008). Mechanisms ofimplementation intention effects: The role of goal intentions, selfefficacy, and accessibility of plan components. British Journal of Social Psychology, 47, 373–395.