احمد راد، فرید. (1399). ابعاد روانشناختی بحران کرونا و شیوههای آموزشی کاهش آن. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16 (55)،54-27.
بیرقی فرد، علی؛ کارگر، فاطمه؛ سالاری، صدیقه و کارگر، مجتبی (1399). شبکه آموزشی دانشآموزی (شاد). نشریه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعهشناسی، 3 (3)، ۵۳-۶۶.magiran.com/p2202495
حمزه لو، زهره و رحیمی، سعدا (1399). بررسی کیفیت آموزش و یادگیری در فضای مجازی شاد ازنظر دانشآموزان دوره ابتدایی در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1389. نشریه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، ۲۹ (8): 1-14.
خدا ویسی، سارا و سراجی، فرهاد. (1398). توسعه حرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان.
فناوری آموزش، 14(1)،109-121.
[Doi:10.22061/jte.2018.3771.1939]
زارعی، فرشته و یاریگرروش، محیا. (1402). اثر بخشی ذهن آگاهی بر عزت نفس و تعاملات اجتماعی دانش آموزان دارای نارساخوانی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 13(2)، 18-31.
[Doi:10.22098/JLD.2024.14138.2131]
سلیمی، سمانه و فردین، محمدعلی. (1399). نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها . فصلنامه علمی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (2): 49-60.
[Doi:10.30473/etl.2020.53489.3249]
شاهد حق قدم، هاله؛ فتحی آشتیانی، علی؛ راه نجات، امیر محسن؛ احمدی طهور سلطانی، محسن؛ تقوا، ارسیا؛ ابراهیمی، محمدرضا، و همکاران.(1399). پیامدها و مداخلات روانشناختی در پاندمی کووید-۱۹: مطالعه مروری.
مجله طب دریا. ۲ (۱) :۱-۱۱.
http://jmarmed.ir/article-1-74-fa.html
شیخ الاسلامی، علی و خاکدال قوجه بیگلو، سعید. (1397). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس نیازهای بنیادین روانشناختی دانشآموزان در مدرسه.
روان شناسی مدرسه، 7(1)، 168-182.
https://jsp.uma.ac.ir/article_663.html
صالحی، کیوان؛ قاسمی، مجید؛ شالباف، عذرا و نامداری، وحیده (1395). تحلیل مضامین شناختی تجربه زیسته استادان در خصوص کیفیت دورههای آموزش مجازی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 7(1), 115-136.
صفایی نایینی، کاوس؛ نریمانی، محمد؛ کاظمی، رضا و موسی زاده، توکل. (1399). اثر بخشی روشهای مصاحبهی انگیزشی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش قلدری سنتی و سایبری و فرسودگی تحصیلی کاربر شبکههای اجتماعی مجازی.
روان شناسی مدرسه، 9(1)، 69-96.
[Doi:10.22054/jep.2019.27670.2049]
عینی، ساناز؛ نظر، سمیرا، عبادی، متینه و زینالزاده، مهتاب. (1401). تدوین معادلات ساختاری سازگاری اجتماعی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه بر اساس ناگویی هیجانی و باورهای فراشناختی و با میانجیگری حمایت اجتماعی ادراکشده.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 11(4)، 62-77.
[Doi:10.22098/jld.2022.8168.1865]
محمدی مهدی، کشاورزی فهیمه، ناصری جهرمی رضا، ناصری جهرمی راحیل، حسامپور زهرا، میرغفاری فاطمه و همکاران (1399). واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دوره اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکههای اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا. نشریه پژوهشهای تربیتی. ۷ (۴۰): ۷۴-۱۰۱.
http://erj.khu.ac.ir/article-1-808-fa.html
مولائی قولنجی، یعقوب (1399)، بررسی چالشها و مشکلات تدریس فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا از دیدگاه معلمان،
اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت، میناب
https://civilica.com/doc/1116579
میرمحمد صادقی، میلاد (1391). تحلیل شبکههای اجتماعی با Nodexl. تهران: انتشارات کیان.
نریمانی، محمد؛ صاحبقران فرد، محمد و نخستین گلدوست، اصغر. (1402). مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(3)، 81-91.
[Doi:10.22098/jld.2023.12901.2095]
Ahmadrad, F. (2020). Psychological dimensions of corona crisis (covid-19) and educational methods to reduce it.
Educational Psychology, 16(55), 27-54.
[Doi:10.22054/jep.2020.52712.3014]
Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia.
Journal of Ethnic and Cultural Studies,
7(2), 90-109.
[Doi:10.29333/ejecs/388]
Baloran, E. T. (2020). Knowledge, attitudes, anxiety, and coping strategies of students during COVID-19 pandemic.
Journal of Loss and Trauma,
25(8), 635-642.
[Doi:10.1007/s11528-009-0307-5]
Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia.
Pedagogical Research, 5(4).
[Doi:10.29333/pr/7937]
Birghi Fard, Ali; Kargar, Fatemeh; Salari, Sedigheh and Kargar, Mojtaba (2020). Student Education Network (Happy). Journal of Applied Studies in Social Sciences and Sociology, 3 (3), 53-66. (Persian) magiran.com/p2202495
Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence.
The lancet,
395(10227), 912-920.
[Doi:10.1016/S0140-6736(20)30460-8]
Bubb, S., & Jones, M. A. (2020). Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers.
Improving Schools,
23(3), 209-222.
[Doi:10.1177/1365480220958797]
Eyni, S., Nazar, S., Ebadi, M., & Zeynalzadeh, M. (2022). Development of structural equations of social adjustment of students with Specific Learning Disorder based on alexithymia and metacognition beliefs and mediated by perceived social support.
Journal of Learning Disabilities, 11(4), 62-77. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2022.8168.1865]
Garbe, A., Ogurlu, U., Logan, N., & Cook, P. (2020). Parents’ experiences with remote education during COVID-19 school closures.
American Journal of Qualitative Research,
4(3), 45-65.
[Doi:10.29333/ajqr/8471]
Hamzeh Lou, Z. & Rahimi, S. (2020). Assessing the quality of education and learning in happy cyberspace from the perspective of elementary school students in the second semester of the academic year 2010-2011.
Journal of New Advances in Psychology, Educational Sciences and Education, 29 (8): 1-14. (Persian)
http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/9445
Hung, H. T., & Yuen, S. C. Y. (2010). Educational use of social networking technology in higher education.
Teaching in higher education,
15(6), 703-714.
[Doi:10.1080/13562517.2010.507307]
Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic.
The journal of Pediatrics,
221, 264.
[Doi:10.1016/j.jpeds.2020.03.013]
Kessler RC, Berglund P, Demler O, Jin R,Walters EE. (2005). Lifetime prevalence and age-of-onset
distributions’ of DSM-IV disorders in the national
comorbidity survey replication.
Arch Gen Psychiatry. 62(6): 593–602.
[Doi:10.1001/archpsyc.62.6.593]
Khastar, H. (2009). A Method for Calculating Coding Reliability in Qualitative Research Interviews.
Methodology of Social Sciences and Humanities, 15(58), 161-174. (Persian)
https://method.rihu.ac.ir/article_418.html
Khodaveisi, S., Seraji, F. (2019). Teachers' professional development using cyberspace: The phenomenological study of Hamedan teachers.
Technology of Education Journal (TEJ), 14(1), 109-121. (Persian)
[Doi:10.22061/jte.2018.3771.1939]
Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement.
Educational Researcher,
49(8), 549-565.
[Doi:10.3102/0013189X20965918]
Lau, E. Y. H., & Lee, K. (2020). Parents’ views on young children’s distance learning and screen time during COVID-19 class suspension in Hong Kong.
Early Education and Development, 1-18.
[Doi:10.1080/10409289.2020.1843925]
Mabeya, M. T. (2020). Distance Learning During COVID-19 Crisis: Primary and Secondary School Parents Experiences in Kenya.
East African Journal of Education Studies,
2(1),173 -186.
[Doi:10.37284/eajes.2.1.249]
Malboeuf-Hurtubise, C., Léger-Goodes, T., Mageau, G. A., Joussemet, M., Herba, C., Chadi, N., ... & Gagnon, M. (2021). Philosophy for children and mindfulness during COVID-19: Results from a randomized cluster trial and impact on mental health in elementary school students.
Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry,
107, 110260.
[Doi:10.1016/j.pnpbp.2021.110260]
Masonbrink, A. R., & Hurley, E. (2020). Advocating for children during the COVID-19 school closures.
Pediatrics,
146(3).
[Doi:10.1542/peds.2020-1440]
Mir Mohammad Sadeghi, M. (2012). Analyze social networks with Nodexl. Tehran: Kian Publications. (Persian)
Modanloo, Y., Salarian, F. (2011). The Role of Virtual Universities in Achieving Goals Higher Education.
Information and Communication Technology in Educational Sciences, 1(4), 131-151. (Persian)
https://ictedu.sari.iau.ir/article_631370.html
Mohammadi M, Keshavarzi F, Naseri Jahromi R, Naseri Jahromi R, Hesampoor Z, Mirghafari F et al . (2020). Analyzing the Parents' Experiences of First course Elementary School Students from the Challenges of Virtual Education with Social Networks in the Time of Coronavirus Outbreak.Erj.;7(40):74-101. (Persian)
http://erj.khu.ac.ir/article-1-808-fa.html
Molaei Gholanji, Y. (1399), A Study of the Challenges and Problems of Cyberspace Teaching in the Days of Coronavirus Outbreak from the Perspective of Teachers, The First National Conference on Applied Research in Education Processes, Minab (Persian)
https://civilica.com/doc/1116579
Narimani, M., Sahebgharan fard, M.,
&Nokhostin Goldoost, A. (2023). Comparing the effectiveness of the model based on progress motivation and social skills training on academic self-efficacy in students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 12(3), 81-91. (Persian)
[Doi:10.22098/jld.2023.12901.2095]
Safaeinaeini, K., Narimani, M., kazemi, R., mousazadeh, T. (2019). Effectiveness of Motivational Interview and Emotion Regulation Training on Reduction Bulling Behavior and Academic Burnout Juveniles User Virtal Social Networking.
Educational Psychology, 15(51), 95-126. (Persian)
[Doi:10.22054/jep.2019.27670.2049]
Salehi, S
.; Ghasemi, M
.; Shalbaf, O
. & Namdari, V
. (2016). Analysis of Cognitive themes of professors' lived experience about the quality of virtual education courses.
Journal of Applied Psychological Research, 7(1), 115-136. (Persian)
https://japr.ut.ac.ir/article_62594.html?lang=en
Salimi, S., Fardin, M. (2020). The Role of Corona Virus In Virtual Education, with an Emphasis on Opportunities and Challenges.
Research in School and Virtual Learning, 8(2), 49-60. (Persian)
[Doi:10.30473/etl.2020.53489.3249]
Shahed hagh ghadam H, Fathi Ashtiani A, Rahnejat A M, Ahmadi Tahour Soltani M, Taghva A, Ebrahimi M R, et al . Psychological Consequences and Interventions during the COVID-19 Pandemic: Narrative Review. J Mar Med. 2020; 2 (1) :1-11
(Persian)
http://jmarmed.ir/article-1-74-fa.html
Sheykholeslami, A., Khakdal Gojebagloo, S. (2018). The study of psychometric properties of the students’ basic psychological needs at school scale.
Journal of School Psychology, 7(1), 168-182.
(Persian)
https://jsp.uma.ac.ir/article_663.html
Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education,
16(7), em1851.
[Doi:10.29333/ejmste/7893]
Sprang, G., & Silman, M. (2013). Posttraumatic stress disorder in parents and youth after health-related disasters.
Disaster Medicine and Public Health Preparedness,
7(1), 105-110.
[Doi:10.1017/dmp.2013.22]
Tang, S., Xiang, M., Cheung, T., & Xiang, Y. T. (2021). Mental health and its correlates among children and adolescents during COVID-19 school closure: The importance of parent-child discussion.
Journal of affective disorders,
279, 353-360.
[Doi:10.1016/j.jad.2020.10.016]
Tsai, C. W., Shen, P. D., & Tsai, M. C. (2011). Developing an appropriate design of blended learning with web-enabled self-regulated learning to enhance students' learning and thoughts regarding online learning.
Behaviour & Information Technology, 30(2), 261-271.
[Doi:10.1080/0144929X.2010.514359]
Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., McIntyre, R. S., ... & Ho, C. (2020). A longitudinal study on the mental health of general population during the COVID-19 epidemic in China.
Brain, Behavior, and Immunity,
87, 40-48.
[Doi:10.1016/j.bbi.2020.04.028]
Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak.
The Lancet,
395(10228), 945-947.
[Doi:10.1016/S0140-6736(20)30547-X]
Zhai, Y., & Du, X. (2020). Mental health care for international Chinese students affected by the COVID-19 outbreak.
The Lancet Psychiatry,
7(4), e22.
[Doi:10.1016/S2215-0366(20)30089-4]
Zareii, F., & Yarigarravesh, M. (2024). Effectiveness of mindfulness on self-esteem and social interactions of students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 13(2), 18-31. (Persian)
[Doi:10.22098/JLD.2024.14138.2131]