امیری مجد، مجتبی ( 1386 ). بررسی میزان شیوع اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه آزاد ابهر و اثربخشی
روش شناختی درمانی در کاهش آن. طرح تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر.
ابوالقاسمی، عباس ؛ مهرابی زاده؛ هنرمند، مهناز؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین ( 1383 ). اثربخشی روش
درمانی آموزش ایمن سازی در مقابل تنیدگی و حساسیت زدایی منظم در دانش آموزان مبتلا به
.51-63 ،(1) اضطراب امتحان. مجل هی روا نشناسی، 8
تقی زاده، محمد( 1390 ). باد ب یآرام نوجوان . ی اصفهان: نشر یکتا.
. 31-60 ،(1) دادستان،پریرخ ( 1374 ). سنجش و درمان اضطراب امتحان. مجل هی روا نشناسی، 1
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و عباسی، مسلم ( 1391 ). نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی
-62 ،(3) رضایت از زندگی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی . مجل هی ناتوان یهای یادگیر ی، 1
.46
زارع، حسین؛ احمدی ازغندی ، علی؛ نوفرستی، اعظم و حسینیانی، علی ( 1391 ). اثر آموزش فراشناختی حل
.40-58 ،(2) مسأله بر ناتوانی های یادگیری. مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 2
سیف، علی اکبر( 1387 ). روان شناسی پرورشی. تهران: نشر آگاه.
صبحی قراملکی، ناصر ( 1385 ). اثربخشی دو روش شناخ تدرمانی و آموزش مهار تها ی مطالعه و تعامل
آنها با عز تنفس و خودپنداره در کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان
دانشگا ههای دولتی شهر تهرا . ن پایان نامه ی دکتری رشته ی روان شناسی دانشگاه تربیت مدرس.
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان ...
96
صبحی قراملکی، ناصر؛ رسول زاده، سیدکاظم؛ و آزادفلاح، پرویز و فتحی آشتیانی، علی( 1387 ). بررسی
اثربخشی شناخ تدرمانی و آموزش مهارت های مطالعه در درمان دانشجویان مبتلا به اضطراب امتحان.
.37-60 ،(11) فصلنام هی روا نشناسی دانشگاه تبریز، 3
کارشکی، حسین؛ امین یزدی، سیدامیر و افتراعی طوس، غلام حیدر( 1390 ). مقایسه ی اثربخشی آموزش
هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان. پژوه شنام هی مبانی
.105-118،(2) تعلیم و تربیت، 1
غباری بناب، باقر؛ افروز، غلامعلی؛ حسن زاده، سعید؛ بخشی، جعفر و پیرزادی، حجت( 1391 ). تأثیر
آموزش راهبردهای فراشناختی تفکر مدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دان شآموزان با مشکلات
.77-97 ،(2) خواندن. مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
لاهیجانیان، اکرم الملوک؛ امیری، شعله و مولوی، حسین( 1387 ). روایی و پایایی پرسش نامه ی خودپنداره ی
.29-40 ، نوجوانان. مجل هی روا نشناسی، 1
مهرابی زاده هنرمند، مهرناز؛ نجاریان، بهمن؛ ابوالقاسمی، عباس و شکرکن، حسین( 1379 ). بررسی میزان
همه گیرشناسی اضطراب امتحان در رابطه با خودکارآمدی، خودپنداره و جایگاه مهار آنها با توجه به
.55-72 ،(1-2) متغییر هوش. مجل هی علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3
ولی محمدی، مریم( 1381 ). بررسی رابط هی بین جه تگیری هدفی با راهبردهای یادگیری و اضطراب
امتحان در دان شآموزان دختر و پسر سال دوم راهنمایی شهر تهران، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته
روان شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا(س).
Bandalos, D. L., & Yates, K. (1995). Effects of math self-concept, perceived self-efficacy,
and attributions failure and success on test anxiety. Journal of Educational Psychology,
87, 611-623.
Benson, J., Bandalos, D. L., & Hutchinson, S. (1994). Modeling test anxiety among males
and females. Anxiety, Stress and coping, 7, 137-148.
Bonaccio, S., & Reeve, C. L.(2010). The nature and relative importance of students
perceptions of the sources of test anxiety. Learning and Individual Difference, 20, 617-
625.
Callahan, RE. (2001). A multidimensional approach to test anxious students: Does locus of
control and self-concept increase with anxiety decrease in test skill. [Dissertation].
Florida: University of carlos Albizu.
Cosden, M., Brown, C., Flliot, K. (2002). Development self-understanding and self-concept
in students with test anxiety disorders. Wong, BY, Donahue, MC, editors. The social
dimensions of test anxiety disorders: Essays in honor of Tanis Bryan.
Feral, J., Valcke, M. & Cai, Y. (2009). Academic self-efficacy and Academic self-concept:
Reconsidering structural Relationships. Learning and Individual Differences, 19, 499-
505.
Feral, J., Valcke, M. & Schayten, G. (2010). Student model of learning and their impact on
study strategies. Journal of society for Research In Higher Education, 34(2), 185-202.
Fletcher, JM., Coulter, WA., Reschly, DJ., & Vaughn, S. (2004). Alternative approaches to
the definition of anxiety disorders: Some questions and answers. Journal of Educational
Psychology, 54(2), 304-31.
Gaswami, V., Bryant, P.(2005). Gender differences in use as study skills and improve selfesteem
in students with writing problems.[Dissertation]. Capella university.
Grolink, WS., Ryan, RM.(1990). Self- perceptions and adjustment in students with test
anxiety disorder. A multiple group comparison study. Journal of Educational
Psychology, 23(3), 117-84.
Harter, S. (1993). Causes and consequences of low self-concept in adolescents. Baumeister,
R, editors. Self-concept: The puzzle of low self-regard, New York: Plenum.
Hill, Kennedy T. & Wigfield, A. (2009). Test Anxiety: A Major Educational Problem and
What Can Be Done about It. The Elementary School Journal, 12(1),105-126.
Hembree, R. (1988). Correlation, causes, effects and treatment of test Anxiety. Review of
Educational Research, 47-77.
Hettema, JM., Neale, MC. (2001). A review and meta analysis of the effect test anxiety
disorder in self-concept. American Journal of Psychiatry,158, 101-125.
James, SL. (2002). Self-concept in student with test anxiety disorder. Review of
Educational Research .45: 700-714.
Jing, H. (2007). Analysis on the relationship among test anxiety, self-concept and academic
competency. Jan, 5(1), 48-51.
LaGreca, AM., Stone, WL. (2001). Status and achievement students with test anxiety
disorder: Confounding variables in the study of student social status, self-concept, and
behavioral functioning. Journal of School Psychology, 23(8), 483-490.
Liebert, RM. (2005). Effects of study skills in the reduction of test anxiety. J consult clin
psychol, 33, 240-4.
Levinson, HN. (2001). Self-concept improve in test anxious students. Paper presented at the
American Psychological Association, San Francisco, and CA.
McReynolds, R. A., Morris, R. J. & Cratochwill, T.(1983). Cognition- behavior approaches
in educational setting. New York: Guilford Pross.
Meadan, H,. Halle, JW.(2004). Social perceptions of students with test anxiety disorders
who differ in social status. Review of Educational Research, 19(2),71-82.
Meichenbum, D. (1977). Cognitive- behavior modification. NewYork: Pleum.
Naveh-Benjamin, M. (1991). A comparison of Training Programs Intended for Different
Types of Test Anxious Students. Journal of Educational Psychology, 83(1), 134-139.
Sapp, M. (1999). Test Anxiety, Applied research,assessment and treatment interventions,
Lanham, USA:Wisconsin University Press of American.
Sideridis, G. D. (2007). International approaches to anxiety disorders: more Alike or more
different? Research into classroom processes. New York: Teachers College Press,
22(2), 210-215.
Sud, A., Sharma, S. (2001).Two short-term study interventions for the reduction of test
anxiety. Anxiety Res, 3(2), 131-137.
Tobias, S. (1986). Anxiety and cognitive processing of instruction. In R. Schwarzer(Ed),
Self Related cognition in anxiety and motivation. Hillsdale, NJ: Erlbau, 35-54.
Vaughn, S., Elbaum, B. & Boardman, A. (2001). The social functioning of student with test
anxiety disorders: implications for inclusion. Except: spe Educ J, 9(1-2), 47-65.
Weinstein, CE., Husman, J., & Dierking, DR. (2000). Self-regulation interventions with a
focus on learning strategies. In: Boekaerts M, Pintrich PR, Zeidner M. Handbook of self
regulation. New York: Academic Press.
Zeidner, M.(1992). Statistics and mathematics anxiety in social science students. British
Journal of Educational Psychology, 61, 319-328.