ابراهیمی، مرتضی؛ کرمی، جهانگیر؛ برازنده چقائی، سمیه و بگیانکولهمرز، محمدجواد (1394). مداخلهای در سازگاری اجتماعی و کاهشرفتارهای تکانشی دانشآموزان پسر مبتلابه ناتوانیهای یادگیری ریاضی: اثربخشی و کارآمدی آموزش والدین با رویکرد آدلری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 5(1)، 31-7.
اختیاری، حامد؛ بهزادی، آرین؛ جنتی، علی و مقیمی، امیر (1382). فرآیند کاهش ارزش تعویقی و رفتارهای تکانشی: معرفی یک مطالعه مقدماتی. تازه های علوم شناختی، 5(2)، 64-52.
اختیاری، حامد؛ صفایی، هومن؛ اسماعیلی، غلامرضا؛ عاطف وحید، محمدکاظم؛ عدالتی، هانیه و مکری، آذرخش(1378). روایی و پایایی نسخه های فارسی پرسش نامه های آیزنک، بارت، دیکمن و زاکرمن در تعیین رفتارهای مخاطره جویانه و تکانشگری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 14(3)، 336-326.
باباپور خیرالدین، جلیل؛ رسول زاده طباطبایی، کاظم؛ اژهای، جواد و فتحی آشنایی، علی(1382). بررسی رابطه بین شیوههای حل مسأله و سلامت روانشناختی دانشجویان. مجله روانشناسی، 7(1)، 16-3.
بهرامی، فاطمه(1386). کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانشآموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 11، 467-469.
پورسید، سیدرضا؛ حبیب الهی، سعید و فرامرزی، سالار(1389). اثربخشی برنامه آموزش مهارتهای زندگی بر میزان سازگاری دانشجویان نابینا و کم بینا. مجله راهبرد آموزش، 3(1)، 11-7.
درتاج، فریبرز؛ مصائبی، اسداله و اسدزاده، حسن(1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر 12 تا 15 ساله. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3(4)، 72-62.
حاتمی، محمد و کاوسیان، (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری فرزندان شاهد و ایثارگر. مجله ی روان شناسی مدرسه، 2(2)، 57-44.
درخشان، صفورا؛ حسینیان، سیمین و یزدی، سیدمنوره(1385). بررسی تأثیر آموزشهای مهارتهای اجتماعی به شیوه گروهی بر کاهش کمرویی نوجوانان دختر مقطعه متوسطه شهر تهران. تازهها و پژوهشهای مشاوره، 5(19)، 34-23.
دلاور، علی(1382). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. ویرایش دوم؛ تهران: انتشارات رشد.
رضاپور، میثم؛ سوری، حمید و خداکریم، سهیلا(1392). به منظور روانسنجی نسخه فارسی مقیاس های ارتکاب زورگویی و قربانی شدن پرسشنامه زورگویی الویوس در مدارس راهنمایی. مجله ی ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 1(4)، 221-212.
ساقی، محمد حسین و رجایی، علیرضا(1387). رابطه ادراک نوجوانان از عملکرد خانواده با سازگاری آنها. مجله اندیشه و رفتار، 3(10)، 71-82.
سروش زاده، سید حسن(1391). اثربخشی برنامه پیشگیری از زورگویی اولویوس بر مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان در مدارس ابتدایی شهرستان اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشاسی. دانشگاه محقق اردبیلی.
شهرکی پور، حسن؛ شیرمحمدی، رحمان و ندری، خدیجه(1389). بررسی آموزش مهارتهای زندگی بر میزان سازگاری اجتماعی دانشآموزان سال اول دوره راهنمایی شهرستان الشتر از دیدگاه معلمان این دوره. فصلنامه پژوهشهای اجتماعی، 3(7)، 184-159.
صادقی، احمد؛ احمدی، سیداحمد و عابدی، محمدرضا(1381). بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهار خشم به شیوه عقلانی - رفتاری - عاطفی، بر کاهش پرخاشگری. مجله روانشناسی، 6(2)، 62-52.
عارفی، مژگان و رضویه، اصغر(1382). بررسی رابطه پرخاشگری آشکار و ارتباطی با سازگاری عاطفی و اجتماعی دانشآموزان دختر و پسر ابتدایی. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اصفهان، 13(5)، 125-133.
فتحی، لادن؛ محمدخانی، شهرام؛ موتابی، فرشته و کاظم زاده، مهرداد(1385). راهنمای عملی برگزاری کارگاههای آموزش مهارتهای زندگی. تهران: انتشارات وزارت بهداشت.
کاظمی، رضا؛ مومنی، سویل و کیامرثی، آذر. (1390). اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 1(1)، 94-108.
کهرازی، فرهاد؛ آزادفلاح، پرویز و اللهیاری، عباسعلی(1382). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله در کاهش افسردگی دانشآموزان. مجله روانشناسی، 7(2)، 142-127.
محمدخانی، شهرام(1385). مدل ساختاری مصرف مواد در نوجوانان در معرض خطر: ارزیابی اثر آموزش مهارتهای زندگی بر عوامل میانجی مصرف مواد. پایان نامه دکتری ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
محمودی راد، مریم(1381). بررسی نقش آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسئله اجتماعی در ارتقای سطح عزت نفس و رابطه آن با کارکردهای هوشی و پیشرفت تحصیلی. مجله بیماریهای کودکان ایران، 13(3)، 54-39.
مهدوی حاجی، طاهره(1389). بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر شادکامی، کیفیت زندگی و تنظیم هیجانی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم. پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول (1392). مقایسهی اثربخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 176-154.
نویدی، احد(1385). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارتها، سازگاری دانشآموزان پسر دوره ی متوسطه ی شهر تهران. مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، 3(7)، 403-494.
زاهد، عادل، رجبی، سعید و امیدی، مسعود (1391). مقایسهی سازگاری اجتماعی، هیجانی، تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 62-43.
Atik, G. (2006). The of locus of control, self-esteem, parenting styles, loneliness and academic achievement in predicting bullying among middle school students. Unpublished M. A. thesis, Middle East technical university, turkey
Botvin, G. T, Griffin , K. W.(2004). Life skills training: empirical findings and future directions the journa of primary prevention, 25,2,211-232.
Botvin, G.T., Griffin, K.W., & Nichols, Y. (2006). Preventing youth violence and deling uensy Through a universal sckool based pvevention Approach. prevsci. 7:403-8.
Brit, C., Camila, Olivira, T. Marluce. (2013). Bullying and self- esteem in adolescents from public schools. Journal of Pediatria, 86(6), 601-607.
Cheraghi, A. & Piskin, M. (2011). A comparison of peer bullying among high school students in Iran and Turkey. Procedia social and Behavioral science,(15): 2510-2520.
Dreer, E., Elliot, R., Fletcher, C., Swanson, M. 2005. Social problem solving abilities and psychological adjustment of persons in low vision rehabilitation. Rehabilitation Psychology, 89, 3, 232-238.
Dupper, D. R., & Meyer-Adams, N. (2002). Low-level violence: A neglected aspect of school culture. Journal of Urban Education, 37, 350−364.
Ebrahimi, M., Karami, J., Barazandeh Choghaee, S., & Bagiyan Kulehmarz, M.J. (2016). An intervention in social adjustment and reducing impulsive behaviors of male students with mathematical learning disabilities: Efficiency and effectiveness of parents with. Journal of Learning Disabilities, 1(5), 7-31. (Persian)
Findley, Ian. (2006). Shared Responsibility. ACER Press, Australia.62-70.
Fraser, M., Galinsky, G., Smokowski, P., Day Terzian, A., Rose., A., Guo, S. 2006. Social information–processing skills training to promote competence and pevent aggressive behavior in the third grads. Conselling and clinical psychology, 73, 6: 1045- 1055.
Hanish, L. D., Ryan, P., Martin, C. L., & Fabes, R. A. (2005). The social context of young children's peervictimization. Journal of Social Development, 14, 2−19.
Hashemi, L., Ahmadi, A., & Koushesh, Z. (2014). Effectiveness of life skill training on prisoners’ mental adjustment,
Karami, A. (1998). Normalization of adjustment inventory for high school students. Tehran: Sina psycho- ogical institute press.
Kartal, H.(2009). The ratio of bullying and victimization among Turkish elementary school students ad its relationship to gender and grade leve. Journal of social sciences, 20(2),109-119
Kazdin, A. E., Dowson, K. E., French, N. H., & Unisa, A. S. (1987). Problem solving skills training and relationship therapy in the treatment of antisocial child behavior. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55: 76-85.
Kochenderfer-Ladd, B., & Pelletier, M. E. (2008). Teachers' views and beliefs about bullying: Influences on classroom management strategies and students' coping with peer victimization. Journal of School Psychology, 46, 431–453.
Lou, Ch. H., Wang, X. J., Tu. X. & Gao, E. (2008). Impact of Life Skills Training to Improve Cognition on Risk of Sexual Behavior and Contraceptive Use among Vocational School Students in Shanghai, China. Journal of Reproduction & Contraception, 239-251.
Meichenbaum, D. H., and Goodman, J. (1971). Training impulsive children to talk to themselves. A means of Developing Self-control. Journal of Abnormal Psychology, 77, 2, 115-126.
Mousavi Lotfi, M., Akbari, V., & Safavi, M. (2009). Why Emotional Intelligence. Qum: Fanoose Andishe Press. (Text in Perian)
Narimani, M., Abbasi, M., Abolghasemi, A. & Ahadi, B. (2013).A study comparing the effectiveness of acceptance/commitment by emotional regulation training on adjustmentin students with dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 2(4), 154-176. (Persian).
Olweus, D. (1986). The revised Olweus bully/victim questionnaire. Research Center for Health Promotion (HIMIL), University of Bergen. Bergen, Norway. Patent. N-5015 1996.
Olweus, D., & Limber, S. P. (2010). The Olweus Bullying Prevention Program: Implementation and evaluation over two decades. In S. R. Jimerson, S. M. Swearer, & D. L. Espelage (Eds.), The handbook of school bullying: An international perspective(pp. 377-402). New York, NY: Routledge.
Olweus, D. (1987). Bully/Victim Problems Among School Children in Scandinavia. In P.K. Smith and S. Sharp. Great Britain: Routledge, 302-315.
Poor Afkari, N. (2006). Psychological-Psychiatric comprehensive dictionary. Tehran: farhange moaser publication.
Rigby, Ken, Thomas, Barrington. (2010). How Schools Counter Bullying. ACER Press, Australia. 58-65.
Ryan, A. M. & Shin, S. (2014). The Effectiveness of life skill training on Social adjustment in Children. University of Illinois, urbana-champaign.
Swann, A. C., Dougherty, D. M., Pazzaglia, P. J., Pham, M., & Moeller, F. G. (2004). Impulsivity: a link between bipolar disorder and substance abuse. Bipolar Disorders, 6(3), 204-212..
wang, J., Ianotti, R., Luk, J. W. (2013). Patterns of adolescent bullying behaviors: Physical, Verbal, Exclusion, Rumor & Cyber. Journal of School Psychology, 50: 521-534
Waxman, S. E. (2012). A Systematic Review of Impulsivity in Eating Disorders. Impulsivity in Eating Disorders, Rev, 17(3), 408–425.
Wellford, J. (2013). Life skills training. Journal of International Relations, 19, 687- 411.
Wolf, L. H., & Horon, E. T., & Goddard, Y. L. (2010). Effect of self-monitoring on students with learning disabilities. Human Sciences, 8(2), 263- 279.
Yadav, Pooja & Iqba, Navedl. (2013). Impact of Life Skill Training on Self-esteem, Adjustment and Empathy among Adolescents, Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 35, Special Issue, 61-70.
Zahed, A., Rajaby, S., Omidi, M. (2011). The comparison social, emotional and academic and self regulatory learning of students with and without learning disabilities. Journal of learning disabilitie, 1(2), 43-62 (Persian)