ایچستد، کارل و لاوی، باری (1998). تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده ذهنی، از نوزادی تا بزرگسالی .(ترجمه علی شهرامی و رضا متقیانی، 1387). وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پژوهشکده کودکان استثنایی.
بازرگان، عباس ( 1387) . ارزشیابی آموزشی. تهران : انتشارات سمت.
بلوردی، اکبر (1381). بررسی آموزش سفال گری در بهبود ادراک دیداری دانش آموزان عقب مانده ذهنی خفیف. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی کودکان استثنایی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .
پروند، محمد حسن(1385). مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی. تهران: انتشارات شیوه.
حشمتی، رسول؛ اصل اناری، روح اله؛ شکراللهی، رقیه (1395). اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر اضطراب حالت، احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5 (4)،24-7.
حسینی، سید محمد حسین ( 1386 ). آسیب شناسی برنامه درسی ریاضی دوره راهنمایی تحصیلی از نظر معلمان و دانش آموزان در استان قم. طرح پژوهشی، شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان قم.
درتاج، فریبرز و عاصمی، سهیلا (1391). بررسی میزان تاثیر برنامه ی منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی- حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز پایه دوم. مجله ی روان شناسی مدرسه، 1(4)، 56-39.
رحیمی، محمد، افروز، غلامعلی، ارجمندنیا، علی اکبر و عظیم زاده، الهام(1395). طراحی برنامه مدیریت هیجانات و ارزیابی اثربخشی آن بر کنترل خشم و ارتقای سلامت در بازیکنان فوتبال، رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 2(8)، 238-225.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه(1388 ). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه .
سیلور،گالن؛ الکساندر، ویلیام و لوییس، آرتور(1998). برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. (ترجمه غلامرضا خویی نژاد ، 1378). تهران: انتشارات به نشر.
غالیان، شهرزاد؛ حیدری نژاد، صدیقه و خطیبی، امین(1394). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر در اجرای درس تربیتبدنی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان خوزستان.
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 2(7)، 60-53.
محکی، فرهاد؛ شریفی جندانی، حمیدرضا؛ ارجمندنیا، علی اکبر و حیدری، خدابخش(1396). بررسی اثربخشی برنامه تربیت بدنی بر بهبود شایستگی اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره پیش حرفه ای. تعلیم و تربیت استثنایی، 17، 145، 38-29.
وزیری، مژده(1378). نظام برنامه ریزی درسی آموزش عالی در ایران (ویژگی ها و جهت گیری ها). رساله دکتری رشته برنامه ریزی درسی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
ویسمه، علی اکبر (1380). زمان واکنش و مهارت های حرکتی در کودکان و نوجوانان. پیوند، 266، 61-54.
Betenburg, T. A & Creemers, B. (1989). Evaluation Language Curricula in the Netherlands. http://www. Eric. Ed.
Dortaj, F. & Asemi, S (2012). Evaluation of the effect of selected motor program on the perceptual-motor ability and academic achievement of late-school students in the second grade. Journal of School Psychology, 1(4), 39-56. (Persian).
Fazio, B., Polsgrove, L. (1989). An evaluation of the effects of training special educators to integrate microcomputer technology into math curricula. Journal of Special Education Technology, 10, 2, 5-13.
Ghalayan, Sh., Heidarinezhad, S. & Khatibi, A (2014). Identification and ranking of factors affecting the physical education of students with mental retardation from the viewpoint of physical education teachers of Khuzestan province, Organizational behavior management studies in sport, 2 (7), 53-60. (Persian)
Gobbi, E. Greguel, M. & Carraro, A. (2018). Brief report: Exploring the benefits of a peer-tutored physical education programme among high school students with intellectual disability. Journal of Applied research in intellectual disability, 4, 1-5
Goodway, J. D. & Branta, C. F. (2003). Influence of a motor skill intervention on fundamental motor skill development of disadvantaged preschool children. Research Quarterly for Exercise and Sport, 74 (1): 36-46.
Heshmatai, R, Asl-Onari, R. & Shokrallahi, R. (2016). Effectiveness of group therapy game techniques on state anxiety, positive emotions and general adaptive level of children with specific learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5(4), 24-7. (Persian).
Lee S. M. BURGESON, C. R. FULTON J. E. & SPAIN, C. G. (2007). Physical Education and Physical Activity: Results from the School Health Policies and Programs Study. Journal of School Health, 77, 8, 435-463.
Lin, J. D.; Lin, L.P.; Chang, Y. Y.; Wu, S. R. & Wu, J. L. (2010). Physical activity and its determinants among adolescents with intellectual disability. Research in Developmental disability, 31(1): 263-9.
Munayi, S. P. (2015). Evaluation of physical education curriculum for learners with intellectual disability. PhD thesis in university of Nairobi.
Ninot, G. & Maiano, C. (2007). Long-term effects of athletics meet on the perceived competence of individuals with intellectual disability. Research in developmental disability, 28(2): 176- 86.
Rahimi, M., Afrouz, Gh., Arjomandnia, A. A. & Azimzadeh, E (2014). Designing an Emotion Management Program and Assessing its Effectiveness on Anger Control and Health Promotion in Soccer Players, Growth and Motor Sport Learning, 8(2), 225-238.(Persian).
Ruhe, V. & zumbo, B.D. (2009). Evaluation in distance education and e-learning, the unfolding model. New York and London: The Guilford press.
Vannier, M. (1990). Physical Activity for the Handicapped. Southern Methodist University. Prentice Hall, INC.
Worthen, B. R. and Sanders, J. R. (1987). Educational evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. New York: Longman.
Yildirim, N. Erbahçeci, F. Ergun, Pitetti, K. & Beets, M. (2010). The effect of physical fitness training on reaction time in youth with intellectual disabilities.
Perceptual and Motor Skills, 111(1):178-86 l
Yoan, B. & Yoan, S (1991). Perceptual and motor skills. Adapted Physical Education, 13: 1191-1194.