ابوالقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان و رستماوغلی، زهرا. (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 4(2)، 6-21.
عربزاده، مهدی. (1392). آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانمندسازی اجتماعی، اعتماد به نفس و رضایت دانشجویان. رسالهی روانشناسی تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
غفاری، ابوالفضل و ارفعبلوچی، فاطمه. (1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(2)، 121-136.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ اژهای، جواد و داوودی، مریم. (1392). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارت های خودتنظیمی، درگیری تحصیلی و اضطراب امتحان. مجلهی روانشناسی، 2(17)، 169-181.
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله؛ کاوسیان، جواد و نیکدل، فریبرز. (1388). رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران. نوآوریهای آموزشی، 8(4)، 7-38.
محمدی درویش بقال، ناهید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ اسدزاده، حسن و احدی، حسن. (1392). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی، اضطراب آزمون) دانش آموزان دبیرستان. روانشناسی تربیتی، 9(27)، 49-66.
مصطفی سرباز، زهرا؛ ابوالقاسمی، عباس و رستماوغلی، زهرا. (1393). مقایسهی راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جه تگیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 3(3)، 68-78.
موسوی، افروز؛ پیوستهگر، مهرانگیز و پورشهریاری، مهسیما. (1389). اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظمبخشی بر شادکامی دانشاموزان دختر اول دبیرستانی. مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 8(4)، 120-133.
نامداران، رقیه. (1390). الگوی روابط ساختاری بین باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر یزد. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، تهران.
نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس. (1394). مقایسهی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مسئله بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار. مجلهی روانشناسی مدرسه، 4(1)، 139-155.
Abolgasemi, A., Barzegar, S., & Rostamoghli, Z. (2015). The effectiveness of self-regulation learning training on academic motivation and self-efficacy of students with mathematics disorder, Journal of Learning Disabilities, 4(2), 6-21. (Persian)
Ahmed, W., Vander Werf, G., Kuyper, H., & Minnaert, A. (2013). Emotions, self- regulated learning, and achievement in mathematics: A growth curve Analysis. Journal of Educational Psychology, 5(1),150-161.
Arabzadeh, M. (2013). Educating self-regulation learning strategies on social empowerment, self-efficacy belief and students' satisfaction. PhD in Educational Psychology. Tarbiat Moalem University of Tehran. (Persian)
Argule, M. (1990). The happiness of extraverts. Journal of Personality and Individual differences, 11, 1011-1017.
Cazan,A., M. (2012). Teaching self- regulated learning strategies for psychology students. Social and Behavioral Sciences, 78, 743- 747.
Cheng, E. C. (2011). The role of self-regulated learning in enhancing learning performance. The International Journal of Research Reviw, 1-16.
Darbyshire, D., & Haarms, R. (2015). Student motivation in Asian countries and its Impacton academic success for second languge universitystudents. Asian Journal of Educational Research, 3(3), 11-23.
Ghaffari, A.,& ArfaaBaloochi, F. (2011). The relationship between progressive motivation and self-concept with test anxiety in postgraduate students of Ferdowsi university of Mashhad. Clinical Psychology and Counseling Research, 2(1), 121-136. (Persian)
Gholamali-Lavasani, M., Ezheiy, J., & Davoudi, M. (2013). The effect of self-regulation learning strategies on academic engagement skills and exam anxiety. Journal of Psychology, 2(17), 169-181. (Persian)
Howell. J.A. & Buro, K. (2011). Relations among mindfulness, achievement- related self- regulation, and achievement emotions. Happiness Studies, 12,1007-1022.
Kadivar, P., Farzad, V., Kavosyan, J., & Nikdel, F. (2009). Validity of Pekran excitement inventory. Quarterly Educational Innovations, 8(4), 7-38. (Persian)
Mega, C., Ronconi, L., & De Beni, R. (2014). What makes a good student? How emotions, self-regulated learning, and motivation contribute to academic achievement. Journal of Educational Psychology, 106(1), 121-131.
Mohammadi Darveyshbaghal, N., Hatami, H. R., Asadzadeh, H., & Ahadi, H. (2013). The effect of self-regulation strategies (cognitive and metacognitive) on motivational beliefs of high school students. Quarterly Journal of Educational Psychology, 9(27), 49-66. (Persian)
Mostafa Sarbaz, Z., Abolghasemi, A., & Rostamoghli, Z. (2014). A comparison of self-regulatory strategies, creative thinking and goal orientation in children with and without mathematical disorder. Journal of Learning Disabilities, 3(3),68-78. (Persian)
Mousavi, S. A., Peivastegar, M., & Poorshahriary, M. (2010). The effectiveness of self-regulatory skills training on the happiness of first high school girl students. Social and psychological Studies of Women, 8(4), 120-133. (Persian)
Namdaran, R. (2015). Patterns of structural relationships between motivational beliefs, self-regulatory strategies and academic performance in high school Girl students in Yazd. Master's thesis, Tarbiat Moalem University. (Persian)
Narimani, M., Mohammadamini, Z., Zahed, A., & Abolghasemi, A. (2015). Comparison of the effectiveness of self-regulatory learning and strategic learning strategies on educator's motivational behavior among students. Journal of School Psychology, 1(4), 139-155. (Persian)
Peklaj, C., & Pecjak, S. (2011). Emotions, motivaion and self- regulation in boy' and girl' learning mathematics. Psiholoskaobzorja/ Hoizons of Psychology, 20(3), 33-58.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievementemotions: assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315–341.
Pekrun, R., Elliot, A., Maier, M. (2009). Achievement Goals and Achievement Emotions: Testing a Model of Their Joint Relations with Academic Performance.Journal of Educational Psychology, 101, 1, (pp 115-135).
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002a). Academic emotions in students’ self- regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitativ. Educational psychologist, 37(2), 91–105.
Pintrich, P. R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self- regulated learning in college students. Educational Psychology Review, 16(4), 385-407.
Roseman, I. J. (2001). Amodel of appraisal in the emotion system: Integrating theory, research, and applications. In K. R. Scherer, A. Schorr & T. Johnstone (Eds.),Appraisal Processes in Emotion. pp. 68–91.
Schere, K. R., Schorr, A., & Johnstone, T. (Eds). (2001). Appraisalprocesses in emotion. Oxford, UK: Oxford University Press.
You, J., Kang, M., & Pahng, P. (2013). Moderating effects of academic emotions between preceived academic control and self- regulated learning in online courses. E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education. 2180-2196.
Zimmerman, B. (2015). Self- regulated learning: Theories, measures, and outcome. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 541-546.