ابوالقاسمی، عباس. (1390). ارتباط تابآوری، استرس و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پایین. مطالعات روانشناختی، 7(3)، 132-151.
رضایی، مریم و شمس، عبدالحسین. (1394). بررسی رابطه بین تابآوری تحصیلی و معنای تحصیلی در دانشآموزان پسر دبیرستانی شهرستان فلاورجان. فصلنامه چشمانداز امین، 3(2)، 32-40.
صدوقی، مجید. (1397). رابطه خودکارآمدی و تابآوری تحصیلی با سازگاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(2)، 7-14.
صفایی، مریم؛ رضایی، علی محمد و طالعپسند، سیاوش. (1398). پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس حمایت خانواده، حمایت دوستان و دیگران: نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی، تابآوری تحصیلی و مجذوبیت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(52)، 239-268.
فتحی، داود و جمالآبادی، مونا. (1396). بررسی نقش واسطهگری تابآوری در رابطه حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 4(10)، 263-269.
کدخدایی، محبوبه السادات و کرمی، زهرا. (1395). بررسی رابطه بین خوش بینی و معنای تحصیل با انگیزش تحصیلی دانشجویان. نامه آموزش عالی، 9(36)، 143-159.
مرادی، کیوان؛ واعظی، مظفرالدین؛ فرزانه، محمد و میرزایی، محمد. (1393). رابطه خوشبینی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان مدارس متوسطه پسرانه مناطق 6 و 9 شهر تهران. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(5)، 69-80.
مهریان، عصمت؛ جناآبادی، حسین و پورقاز، عبدالوهاب. (1398). رابطه معنای تحصیلی با استرس ادراک شده و خوش بینی تحصیلی در دانشآموزان شهر نیشابور. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(33)، 137-156.
Abolghasemi, A. (2011). The relationship between resilience, stress and self-efficacy with life satisfaction in students with high and low academic achievement. Psychological Studies, 7 (3), 132-151. (Persian)
Astin, A. W. (1993). An empirical typology of college students, Journal of College Student's Development, 4 (2), 34-40.
Cabrera, N., & Padilla, A. )2013(. Entering and succeeding in the culture of college. Journal of Behavioral Sciences, 26(2), 152-157.
Downey, J. A. (2008). Recommendations for fostering educational resilience in the classroom. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 53(1), 56-64.
Fathi, D., & Jamalabadi, M. (2017). Investigating the role of resilience mediation in relation to academic support and academic vitality in students. Journal of Education Strategies in Medical Sciences, (4) 10, 263-269. (Persian)
Forenham, T. (2003). Effective intervention of test anxiety reduction . School Psychology, 24, 313-328.
Henderson-King, D., & Mitchell, A. M. (2011). Do materialism, intrinsic aspirations, and meaning in life predict students’ meanings of education?. Social Psychology of Education, 14(1), 119-134.
Henderson-King, D., & Smith, M. N. (2006). Meanings of education for university students: Academic motivation and personal values as predictors. Social Psychology of Education, 9(2), 195-221.
Isa Zadegan, A., Hasani, M., & Ahmadian, L. (2009). Students and the meaning of education. Journal of Culture Strategy. 7 (3), 165-147. (Persian)
Kadkhodaei, M. S., & Karami, Z. (2016). Investigating the relationship between optimism and the meaning of education with students' academic motivation. Journal of Higher Education, 9 (36), 143-159. (Persian)
Levine, A., & Cureton, J. S. (1998). When Hope and Fear Collide: A Portrait of Today's College Student. The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series. Jossey-Bass Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, California 94104-1304.
Li, H. C., Wang, L. S., Lin, Y. H., & Lee, I. (2011). The effect of a peer‐mentoring strategy on student nurse stress reduction in clinical practice. International Nursing Review, 58(2), 203-210.
Luthar, S. S. (1991). Vulnerability and resilience: A study of high‐risk adolescents. Child Development, 62(3), 600-616.
Mehrian, E., Janaabadi, H., & Pourghaz, A. W. (2019). The relationship between academic meaning and perceived stress and academic optimism in Neishabour students. Journal of Educational Psychology Studies, 16 (33), 137-156. (Persian)
Moradi, K., Waezi, M., Farzaneh, M., & Mirzaei, M. (2014). The Relationship between academic optimism and academic achievement among boys' High school students in Districts 6 and 9 of Tehran. Journal of Research in School and Virtual Learning, 2 (5), 69-80. (Persian)
Rezaei, M., & Shams, A.H. (2015). Investigating the relationship between academic resilience and academic meaning in high school male students in Falavarjan. Amin Perspective in Applied Psychology, 3(2), 32-40. (Persian)
Sadoughi, M. (2018). The relationship between self-efficacy and academic resilience with academic adjustment and performance of medical students. Journal of Educational Strategies in Medical Sciences, 11 (2), 7-14. (Persian)
Safaei, M., Rezaei, A. M., & Talepasand, S. (2019). Predicting academic performance based on family support, support from friends and others: the mediating role of academic self-efficacy, academic resilience and academic attraction. Journal of Educational Psychology, 15 (52), 239-268. (Persian)
Weiner, E. (1999). The meaning of education for university students with a psychiatric disability: a grounded theory analysis. Psychiatric Rehabilitation Journal, 22, 403- 409.
Wood, S. K., & Bhatnagar, S. (2015). Resilience to the effects of social stress: evidence from clinical and preclinical studies on the role of coping strategies. Neurobiology of stress, 1, 164-173.