ابوالقاسمی، عباس و جوانمیری، لیلا. (1391). نقش مطلوبیت اجتماعی، سلامت روانی و خودکارآمدی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. مجله روانشناسی مدرسه، 1(2)، 6-20.
امانی، فرزانه؛ امانی، علی و محمدپور، هادی. (1391). مقایسه باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عوامل شخصیتی و نقش پیشبینی کنندگی آنها بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و عادی. زن و مطالعات خانواده، 4(15)، 43-62.
بیابانگرد، اسماعیل. (1392). روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری). تهران: نشر ویرایش.
توکلیزاده، جهانشیر. (1387). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر وضعیت سلامت روانی، سبک استاد، و خودکارآمدی دانشآموزان پسر سال دوم راهنمایی شهر مشهد. رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی.
خدایاری فرد،محمد؛ منظری توکلی، وحید؛ فراهانی، حجت اله. (1391). بررسی اعتبار وروایی نسخه فارسی مقیاس خودکارآمدی هیجانی، مجله روانشناسی، 16(1)، 60-83.
دلاور، علی. (1393). بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وانواع جهتگیری هدف با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11(36)، 57-75.
سیف، علیاکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. ویرایش ششم، تهران: نشر دوران.
سیفنراقی، مریم و نادری، عزت اله. (1393). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: انتشارات ارسباران.
عابدینی، یاسمین.(1391) مقاله آزمون خودنظم بخشی پینتریچ ومدلی رقیب. نشریه پژوهشهای روان شناختی، 29(1)،7-28.
فروزنده دهکردی، زهرا. (1391). بررسی مقایسهای سبکهای اسناد و مهارت ابراز وجود در دانشآموزان تیزهوش و عادی دختر سال اول مقطع متوسطه در شهرستان شهرکرد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
مکوندحسینی، شاهرخ و فربد، ناهید. (1391). بررسی رابطه بین خودکارآمدی هیجانی و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه سمنان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 6(2)، 69-85.
نریمانی، محمد؛ عینی، مجتبی؛ دهقان، حمیدرضا؛ غلامزاده، حانیه و صفارینیا، مجید. (1392). مقایسه پنج عامل بزرگ شخصیتی و خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش و عادی. مجله روانشناسی مدرسه، 2(3)، 164-180.
نوری ثمرین، شهرام؛ برومند نسب، مسعود؛ فلاطونی، فردوس و سراج خرمی، ناصر. (1389). مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان تیزهوش وعادی. آرشیو سایت www.SID.ir
یاسمی نژاد ،پریسا؛ طاهری، مرضیه؛ گل محمدیان، محسن و احدی، حسن. (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر تهران. دو فصلنامه پژوهش های یادگیری،20(3)، 325-338.
Ahmamadizadeh, Z., Taheri, A., & Heydarinejad, S. (2013). Comparison of self-efficacy and emotional imtelligence of active and inactive students. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 4(9), 2553-2556.
Armum, P., & Chellappan, K. (2015). Social and emotional self-efficacy of adolescents: measured and analysed interdependencies within and across academic achievement level. International Journal of Adolescence and Youth, 6(4), 22-34.
Basharpoor, S., & Ahmadi, SH. (2020). Predicting the tendency towards high-risk behaviors based on moral disengagement with the mediating role of difficulties in emotion regulation: A Structural Equation Modeling. Journal of Research in Psychopathology, 1(1), 32-39.
Bembeutty, H. (2008). Self- Regulation of learning and academic delay of Gratification, gender and Ethnic Differences among college students. Journal of Advanced Academics, 3(2),112-132.
Beverley, A.K., Nicola, S., & Schutte, D.W. (2008). Developmental and preliminary validation of an emotional self- efficacy scale. Journal of personality and individual differences, 45, 432-436.
Broadbent, J., & Poon W. L. (2015). Self-regulated learning strategies & academic achievement in online higher education learning environment: A systematic review. The Internet and Higher Education, 27, 1-13.
Chen, C.S. (2002). Self- regulated learning strategies and achievements in an introduction to information systems course information technology. Learning and performance Journal, 20(1), 11-25.
Choi, S., Kluemper, D., & Sauley, K.S. (2013). Assessing emotional self-efficacy: evaluating validity and dimensionality with cross-cultural samples. Applied Psychology, 62, 97-123.
Daniel, G.R., Wang, C., & Berthelsen, D. (2016). Early school-based parent involvement, children’s self-regulated learning and academic achievement: An Australian longitudinal study. Early Childhood Research Quarterly, 36, 168-177.
Goroshit, M. & Hen, M. (2014). Does emotional self-efficacy predict tachers' self-efficacy and empathy?. The Journal of Education and Training Studies, (2)3, 26-32.
Heinz, N., & Marlene schommer-Aikins, M. (2002). Self regulated science learning with Highly Gifted students; the role of cognitive, motivational, and environmental variables. European Journal of High Ability Studies, 13(1).
Litster, I., & Kristin, M. (2007). The self-concepts of gifted and nongifted students: A meta-analysis. UVic Subject Index Humanities and Social Sciences: Education: Educational psychology.
Marcou, A., & Philippou, G. (2005). Motivational beliefs, self-regulated learning and mathematic problem solving. The 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, (3), 297-304.
Moïra, M., & Olivier, L. (2008). Trait emotional intelligence and the cognitive appraisal of stressful events: An exploratory study. Personality and Individual Differences, 44(7), 1453 -1445.
Moshe Zeidner, T., Inbal Shani-Zinovich, Gerald Matthews, Richard, D. R. (2005). Assessing emotional intelligence in gifted and non-gifted high school students: Outcomes depend on the measure. Intelligence, 33, 391- 369.
Petrides, K. V., & Furnham, A. (2003). Trait emotional intelligence: Behavioral validation in two studies of emotion recognition and reactivity to mood induction. European Journl of Personality, 17, 39–57.
Petrides, K. V., Sangareasu, Y., Furnham, A., & Fredrickson, N. (2006). Trait emotional intelligence andchildren’s peer relations at school. Journal of Social Evelopment, 15, 537–547.
Pintrich, P.R., & DeGroot, E.V.(1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
Saarni, C. (1999). The development of emotional competence. New York: Guilford.
Schunk, D. H. (2005). Commentary on self-regulation in school contexts. Learning and Instruction, 15(2), 173–177.
Skerten, P. (2009). One Comment on EI, Emotional Self-Efficacy and Academic Success in British Secondary Schools. Available at: http://eiinsider.wordpress.com
Tortop, H S. (2015). A comparison of gifted and non-gifted students’ self-regulation skills for science learning. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 3(1), 42-57.
Usher, E.L., & Pajares, F. (2009). Sources of self-efficacy in mathematics: A validation study. Contemporary Educational and Psychology, (34)1, 89-101.
Zeidner, M., Roberts, R.D., & Matthews, G. ) 2002) . Can emotional intelligence be schooled? A critical review. Educational Psychologist, 4 (37): 231- 215.