ابوالقاسمی، عباس، برزگر، سبحان و رستماوغلی، زهرا. (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانی های یادگیری، 4(2)، 21-6.
پورکمالی، آرینا. (۱۳۹۲)، رابطه سبکهای اسناد و خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
تمدنی، مجتبی. (۱۳۸۹)، اهمالکاری در دانشجویان. روانشناسی تحولی، روانشناسی ایرانی، ۲۴ (۶)،344-337.
جوکار، بهرام.، دلاورپور، محمدآقا. (۱۳۸۶). رابطه تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. مجلهی اندیشههای نوین تربیتی، ۳ (۳و۴)، ۸۰-۶۱.
چاری، مسعود حسین و دهقانی، یوسف. (۱۳۸۷)، پیشبینی میزان اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری. پژوهش در نظامهای آموزشی، ۲(۱۴)، ۶۳-۷۳.
سواری، کریم و نوری، علی. (۱۳۹۳)، مقایسه مهارت مدیریت زمان و انگیزه پیشرفت دانشآموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۱۰(۳۱)، صص۱۰۹ -۱۲۴.
صبحی قراملکی، ناصر.، حاجلو، نادر.، بابایی،کریم. (۱۳۹۳)، اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر اهمالکاری دانشآموزان. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناسی، ۴(۱۵)، ۱۰۱-۹۱.
عسکری فیروزجایی، فاطمه. (۱۳۹۴)، پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان. دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، مؤسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
عیوضی، خدیجه. (۱۳۹۱)، اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مدیریت استرس، مدیریت زمان و خودکارآمدی در دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر هیر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
فتحی جهرمی، شهره. (۱۳۹۱)، راﺑﻄﻪ ﮐﻤﺎلﮔﺮاﯾﯽ و ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﺑﺎ اﻫﻤﺎلﮐﺎری داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﻧﺸﮕﺎه دوﻟﺘﯽ ﺟﻬﺮم. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
ﮐﺪﯾﻮر، ﭘﺮوﯾﻦ. (۱۳۸۰)، ﺑﺮرﺳﯽ ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی، ﺧﻮدﮔﺮداﻧﯽ و ﻫﻮش در ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ درﺳﯽ داﻧﺶآﻣﻮزان به ﻣﻨﻈـﻮر اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﻬﯿﻨﻪ. تهران: ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه ﺗﻌﻠﯿﻢ و تربیت.
گزیدری، ابراهیم.، غلامعلی لواسانی، مسعود.، اژهای، جواد. (۱۳۹۴)، رابطهی هویت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانشآموزان. مجله روانشناسی۷۶، ۱۹(۴)،62-46.
گلستانی بخت، طاهره و شکری، مهناز. (۱۳۹۲)، راﺑﻄﻪ ﺗﻌﻠﻞورزی (اﻫﻤﺎلﮐﺎری) ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎ ﺑﺎورﻫﺎی ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ. دو ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﯽ ـ ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ۲(۳)، ۸۹ -۱۰۰.
مرادی، ندا؛ حاجی یخچالی، علیرضا و مروتی، ذکرالله. (۱۳۹۴)، راﺑﻄﻪ ﻋﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن و ﺣﻤﺎﯾﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ادراک ﺷﺪه ﺑﺎ ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ روانﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽﮔﺮی ﺗﻨﯿﺪﮔﯽ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﯿﺪ ﭼﻤﺮان اﻫﻮاز. دستاوردهای روانشناختی، ۱(۲۲)، ۲۲۶-۲۰۹.
ﻣﻄﯿﻌﯽ، حورا؛ ﺣﯿﺪری، محمود و ﺻﺎدﻗﯽ، منصوره السادات. (۱۳۹۱)، ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﻫﻤﺎلﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ در داﻧﺶآﻣﻮزان ﭘﺎﯾﻪی اول دﺑﯿﺮﺳﺘﺎنﻫﺎی ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ روانﺷﻨﺎﺳﯽ تربیتی، ۸(۲۴)، ۵۰ - ۷۲.
میزانی، شهرزاد. (۱۳۹۳)، راﺑﻄﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﺎ اﻫﻤﺎلﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
ناصری، اعظم. (۱۳۹۱)، رابطه کمالگرایی و خودتنظیمی با عملکرد ریاضی در دانشآموزان دوره متوسطه شهر شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد مرودشت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
ﻧﺮﻳﻤﺎﻧﻲ، محمد؛ محمداﻣﻴﻨﻲ، زرار؛ ﻋﺎدل، زاهد و اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳﻤﻲ، عباس. (۱۳۹۴)، ﻣﻘﺎﻳﺴﻪی اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﻴﻤﻲ و ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺮ اﻧﮕﻴﺰش ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶآﻣﻮزان اﻫﻤﺎلﻛﺎر. مجله روانشناسی مدرسه،۴(۱)،155-139.
نیکبخت، الهام؛ عبدخدایی، محمدسعید و حسن آبادی، حسین. (1393)، اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره.، دانشگاه فردوسی مشهد3(2)، 81-۹۴.
ولیزاده، زهرا؛ احدی، حسن؛ حیدری، محمود؛ مظاهری، محمدمهدی و کجباف، محمدباقر (1393). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی، هیجانی، انگیزشی و جنسیت. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 15(3)، 100-92.
هاشمی، لادن. (۱۳۹۱)، بررسی رابطه علّی کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی با واسطهگری خودتنظیمی انگیزشی، شناختی و فراشناختی. پایان نامه دکتری، دانشگاه شیراز.
Abolghasemi, A., Barzegar, S., & Rostamoghli, Z. (2015). The effectiveness of self-regulation learning training on academic motivation and self-efficacy of students with mathematics disorder. Journal of Learning Disabilities, 4(2), 6-21.
Akcoltekin, A. (2015). High school students' time management skills in relation to research anxiety. Educational Research and Reviews, 10(16), 2241.
Basharpoor, S., & Ahmadi, SH. (2020). Predicting the tendency towards high-risk behaviors based on moral disengagement with the mediating role of difficulties in emotion regulation: A Structural Equation Modeling. Journal of Research in Psychopathology, 1(1), 32-39.
Bembenutty, H. (2011). Meaningful and maladaptive homework practices: The role of self-efficacy and self-regulation. Journal of Advanced educational, 22(3), 448-473.
Burnam, A., Komarraju, M., Hamel, R., & Nadler, D. R. (2014). Do adaptive perfectionism and self-determined motivation reduce educational procrastination? Learning and Individual Differences, 36, 165-172.
Cyril, A. V. (2014). Time Management and Academic Achievement of Higher Secondary Students. i-Manager's Journal on School Educational Technology, 10(3), 38.
Grunschel, C., Patrzek, J., & Fries, S. (2013). Exploring different types of educational delayers: A latent profile analysis. Learning and Individual Differences, 23, 225-233.
Howell, A. J., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43(1), 167-178.
Min, Sung-Ho.(2014). An Investigation of Preservice Teachers' Perceptions of Locus of Control, Self-Regulation, and Motivation in Online Learning. Original Research Article. Pro-Quest LLC, Ph.D. Dissertation, University of Northern Colorado. Computers & Education, 77, 125-133.
Ocak, G., & Boyraz, S. (2016). Examination of the Relation between Educational Procrastination and Time Management Skills of Undergraduate Students in Terms of Some Variables. Journal of Education and Training Studies, 4(5), 76-84.
Ramdass, D., & Zimmerman, B. J. (2011). Developing self-regulation skills: The important role of homework. Journal of advanced educational, 22(2), 194-218.
Senécal, C., Koestner, R., & Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. The Journal of Social Psychology, 135(5), 607-619.
Shih, S. S. (2017). Factors related to Taiwanese adolescents' educational procrastination, time management, and perfectionism. The Journal of Educational Research, 110(4), 415-424.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Educational procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of counseling psychology, 31(4), 503.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure, Psychological Bulletin, 133(1), 65-94.
Van Eerde, W. (2003). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and individual differences, 35(6), 1401-1418.
Wolters, C. A. (2003). Understanding procrastination from a self-regulated learning perspective. Journal of Educational Psychology, 95(1), 179-187.