رویینی ثانی، فرزانه؛ طالع پسند، سیاوش؛ جمشیدی ، لاله.(1394). نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، پژوهش های آموزش و یادگیری، دوفصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، 22(7).
زلالی، بهروز؛ قربانی، فاطمه. (1393). مقایسهی انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانشآموزان با و بدون نارساخوانی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 44-58.
شریفی، فائزه؛ مرزیه، افسانه؛ جناآبادی، حسین. (1396). رابطه اهداف پیشرفت با احساس تعلق به مدرسه و نظاط ذهنی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 6(4): 99-119.
شیخ الاسلامی، علی؛ کریمیان پور،غفار. (1397). پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی- اجتماعی کلاس. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10)، 95-111.
کولایی، قدرت الله؛ زاهد بابلان، عادل؛ معینی کیا، مهدی؛ رضایی شریف، علی. (1397). ویژگی های روانسنجی پرسشنامه فرهنگ مدرسه. دانشگاه فرهنگیان، دوفصلنامه علمی پزوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(16).
محمدی، مهدی؛ ترک زاده، جعفر؛ باقری، امین؛ امیری، خالد؛ آزادی، احمد. (1391). رابطه ی میان ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با میزان سازگاری نوآورانه آنان در به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی – یادگیری. فصلنامه نوآوری های آموزشی. 11(41).
میرزابیگی، احمد؛ بختیارپور، سعید؛ افتخارصعادی، زهرا؛ مکوندی، بهنام؛ پاشا، رضا.(1397). مقایسه سرزندگی تحصیلی، احساس تعلق به مدرسه، انگیزه پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه دوم شهر ایلام. پژوهش در نظام های آموزشی، ویژه نامه بهار.
Arlestig, H.( 2008). Communication between principals and teachers in successful schools, Umea Universite,
Bisset, S., Markham, W. A., & Aveyard P. (2007). School culture as an influencing factor on youth substance use. Journal Epidemiol Community Healt, 61(6), 485-490.
Brew, C., Beatty, B., & Watt, A. (2004). Measuring students’ sense of connectedness with school. In Australian Association for Research in Education Annual Conference. Melbourne.
Carney, JV., Joo, H., Hazler, R.J., Geckler, J. (2019). Students' perceptions of school connectedness and being part of a team: A brief report evaluating project TEAM. Journal of Primary Prevention, 40(6), 661-667.
Erichsen, K., & Reynolds, J. (2020). Public school accountability, workplace culture, and teacher morale. Social Science Research, 85.
Gruenert, S. (2005). Correlations of collaborative school cultures with student achievement. Nassp Bulletin, 89(645), 43-55.
Koolayi, K., Zahed Babolan, A., Moeeni Kiya, M., & Rezayi Sharif, A. (2017). Psychometric Properties of School Culture Survey. Abi- Quartery Journal of Educational and Scholastic Studies, 6(1): 63-88.
Lee, M., & Louis, KS. (2019). Mapping a strong school culture and linking it to sustainable school improvement. Teaching and Teacher Education, 81, 84-96.
Louis, K., & Lee, M. (2016). Teachers’ capacity for organizational learning: the effects of school culture and context. School Effectiveness and School Improvement, 27(4), 534-556.
McNeely, C.A., Nonnemaker, J.M., Blum, R. W. (2002). Promoting school connectedness: Evidence from the national longitudinal study of adolescent health. Journal of School Health, 72(4), 138-146.
Mees, GW. (2008). The relationship among principal leadership, school culture, and student achievement in Missouri middle schools (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3371083).
Mirzabeigi, A.,
Bakhtiarpour, S.,
Eftekhar saadi, Z.,
Makvandi, B.,
Pasha, R. (2018). Comparison of educational vitality, feeling of belonging to the school, the motivation of academic achievement among male and female students of secondary schools in Ilam.
Journal of Research in Educational Systems, 12, 085-1104
Mohammadi, M., Tork Zadeh, J., Bagheri, A., Amiri, Kh., Azadi, A. (2012). Relationship between teachers’ perception of school culture and their readiness for innovation adoption in applying ICT in learning-teaching process. Quartry Journal of Educational Innovations, 11(41).
Ningsih, AP., Nurdin, N., Puspitha, A., Malasari, S., Kadar, K. (2020). The effect of culture-based education in improving knowledge of hypertension patients in Makassarese community in Indonesia. Enfermería Clínica, 30(2): 55-59.
Peterson, K. D., & Deal, T. (2002). The shaping school culture fieldbook. The Jossey-Bass Business & Management Series. Second Edition: San Framcisco
Rooini Sani, F., Talepasand, S., Jamshidi, L. (2016). Moderating role of school size on Sschool cultural relation with students’ educational achievement. TLR; 2(7) :79-88.
Sharifi, F., Marziyeh, A., Jenaabadi H. (2017). The relationship between achievement goals and the sense of connectedness with school and subjective vitality among students. School Psychology, 6(4): 99-119
Sheykholeslami, A., Karimiyan, G. (2018). The Prediction of students’ academic engagement based on academic support and class psycho- social climate. Biquarterly Journal of Cognitive Strategies in Learning, 6(10), 95-111.
Zahed Babelan, A., Moeinikia, M., Rezaeisharif, A., Koulae, G. (2019). Modeling the role of school principals’ instructional leadership in teacher job engagement through school culture, Journal of New Approach in Educational Administration, 10(39), 1-24.
Zulalie, B., & Ghorbani, F. (2014). Compare academic motivation and school engagement between students with dyslexia and normal students. Learning Disabilities, Ning Disabilities, 3(4): 44-58.