ایوبی، سمیه؛ تیموری، سعید و نیری، مهدی. (1389). سرسختی، کیفیت زندگی و احساس بهزیستی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 6(24)، 360-352. http://ensani.ir/fa/article/219376
باباپور، خیرالدین؛ طوسی، فهیمه و حکمتی، عیسی (1388). بررسی نقش عوامل جمعیت شناختی در سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، 16، 19-1.
رحیمیان بوگر، اسحق و اصغرنژاد فرید، علی اصغر. (1387). رابطه سرسختی روانشناختی و خودتابآوری با سلامت روان در جوانان و بزرگسالان بازمانده زلزله شهرستان بم.
مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۴ (۱)، 70-62. URL:
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-416-fa.html
سجادی، حمیرا؛ صدرالسادات، سید جلال. (1383). شاخصهای سلامت اجتماعی. اطلاعات سیاسی اقتصادی، 207 و 208، 253-244. http://ensani.ir/fa/article/222561
شربتیان، محمد حسن (1391). تاملی بر پیوند معنایی مؤلفه های سرمایه اجتماعی و میزان بهره مندی از سلامت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور. فصلنامه جامعه شناسی مطالعات جوانان، 2(5)، 174-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189323
شیخ الاسلامی، علی و محمّدی، نسیم. (1395). تاثیر آموزش خود-دلسوزی شناختی بر سلامت روانی (جسمانی کردن، اضطراب، بدکارکردی اجتماعی، افسر دگی) زنان سرپرست خانوار.
پژوهشهای مشاوره، 18(70)، 104-83.
https://dx.doi.org/10.29252/jcr.18.70.83
شیخ الاسلامی، علی؛ قمری کیوی، حسین و محمّدی، نسیم. (1395). اثربخشی آموزش خود-دلسوزی شناختی بر خودکارآمدی ادراک شده زنان سرپرست خانوار تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی (ره).
فصلنامه مددکاری اجتماعی، 5(2)، 19-13.
http://socialworkmag.ir/article-1-178-fa.html
عرب طاهری، مهین؛ بهرام بختیاری، سعید و اسدی، جوانشیر (۱۳۹۴). رابطه سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی با سلامت روان دانشجویان، نخستین کنگره بین المللی جامع روانشناسی ایران، تهران. https://civilica.com/doc/475264
عسلی، سکینه؛ سلیمی بجستانی، حسین (1392). اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی بر کاهش اضطراب امتحان و کمالگرایی دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان منطقه 9 شهر تهران در سال 1391،
فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 4(14)، 74-57
10.22054/QCCPC.2013.6095
علی محمدی، مهدی، سهرابی، فرامرز؛ کرمی، ابوالفضل (1390). بررسی اثربخشی آموزش دلگرمی بر کاهش افسردگی سربازان. فصلنامه روانشناسی نظامی، 2(6)، 26-17
علیزاده، حمید و فتحی، راضیه. (1391). بررسی اثربخشی روش آموزش دلگرم سازی شوانکر بر سلامت روانی و رضایت زناشویی والدین دارای کودک عقبمانده ذهنی خفیف. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده، 7 (19)، 144-166. DOI:10.22054/QCCPC.2020.51732.2379
علیزاده، حمید؛ نصیری فرد، نفیسه و کرمی، ابوالفضل. (1389). تأثیر آموزش دلگرمی مبتنی بر رویکرد آدلر بر روی خودکارآمدی و عزتنفس دختران نوجوان.
مجله مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 8(4)، 168-143.
https://jwsps.alzahra.ac.ir/article_1388.html
فداییمهربانی، مهدی (1386). شهرنشینی، رسانه و سلامت اجتماعی. نشریه پژوهش و سنجش، 149، 86-7.
http://ensani.ir/fa/article/361.60
نریمانی، محمد؛ شاهمحمدزاده، یحیی؛ امیدوار، عظیم و امیدوار، خسرو. (1393). مقایسهی سرمایه روانشناختی و سبکهای عاطفی در بین دانشآموزان پسر با و بدون ناتوانی یادگیری.
مجله ناتوانی یادگیری، 4(1)، 100-118.
http://jld.uma.ac.ir/article_220.html
Ali Mohammadi, M., Sohrabi, F., & Karami, A. (2011). Evaluation of the effectiveness of encouragement training on reducing soldiers' depression. Military Psychology Quarterly, 2 (6), 17-26. (Persian)
Alizadeh, H., & Fathi, R. (2012). Evaluation of the effectiveness of Schwanker encouragement training method on mental health and marital satisfaction of parents with children with mild mental retardation. Cultural-Educational Quarterly of Women and Family, 7 (19), 144-166. (Persian) DOI:10.22054/QCCPC.2020.51732.2379
Alizadeh, H., Nasirifard, N., & Karami A. (2010). The effect of Adler's encouragement training on self-efficacy and self-esteem of adolescent girls.
Journal of Women's Psychosocial Studies, 8 (4), 168-143. (Persian)
https://jwsps.alzahra.ac.ir/article_1388.html
Arab Taheri, M., Bahram Bakhtiari, S., Asadi, J. (2015). The Relationship between Psychological Hardiness and Self-Efficacy with Students' Mental Health, First Comprehensive International Psychological Congress of Iran, Tehran. (Persian) https://civilica.com/doc/475264
Asali, S., & Salimi Bajestani, H. (2013). The effectiveness of self-encouragement training on reducing exam anxiety and perfectionism of first year female high school students in district 9 of Tehran in 2012.
Culture of Counseling and Psychotherapy, 4 (14), 74-57. (Persian)
10.22054/QCCPC.2013.6095
Ayoubi, S., Teymouri, S., & Nairi, M. (2010). Hardiness, quality of life and feeling of well-being. Transformational psychology: Iranian psychologists, 6 (24), 360-352. (Persian) http://ensani.ir/fa/article/219376
Babapour, KH., Tusi, F., & Hekmati, E. (2009). Investigating the role of demographic factors in the social health of Tabriz University students, Journal of Psychology, University of Tabriz, 16, 19-1. (Persian)
Caspaner, L. L. Fijaco De Milla, A. D. A. & Prins, L. H. (2010). Work relations that enhance the well -being of organizations and individuals. The Journal of Individual Psychology, 62(1), 81 -84
Dreikurs Ferguson,E. (2006). Work relations that inhance the well-being of organizations and Individuals. The Journal of Individual Psychology, 62(1), 8184 https://psycnet.apa.org/record/2006-07354-008
Evans, T. (2005). The tools of encouragement. Reading for Child and Youth Care People.73. https://cyc-net.org/cyc-online/cycol-0604-evans.html
Fadaei Mehrabani, M. (2007). Urbanization, media and social health. Journal of Research and Measurement, 149, 86-67. (Persian) http://ensani.ir/fa/article/361.60
Florian, V., Mikulincer, M. & Taubman, O. (1995). Does hardiness contribute to mental health during a stress full real life situation? the role of appraisal and coping.
Journal of Personality and social psychology, 68, (4), 687- 695. DOI:
10.1037//0022-3514.68.4.687
Kang, G., Park, T., Han, S., & Park, J. (2012). The Effects of an Encouragement Program on Inferiority Feeling and Self -esteem of Children. Communications in Computer and Information Science, 341, 317-324. DOI: 10.1007/978-3-642-35248-5_45
Keyes, CM., & Shapiro, A. (2004). Social well-being in the U.S.: A descriptive epidemiology, In: Orville B, Ryff CD, Kessler RC, editros. How Healthy Are You? A National Study OF Well-being of Midlife. Chicago: University of Chicago Press;. p. 340-357.
Kiyameri, A., Najarian, B., Mehrabizadeh Honarmand, M. (1998). Compilation and validation of a scale measuring psychological hardiness. Journal of Psychology, 7, 271-284. Persian. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=74971
Rahimian Boogar, E., Asgharnejad Farid, A A. (2008). The Relationship between Psychological Hardiness also Ego-resiliency and Mental Health in Adolescent and Adult Survivors of Bam Earthquake.
IJPCP, 14 (1), 62-70. (Persian) URL:
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-416-fa.html
Narimani, M., Shahmohammadzeh, Y., Omidvar, A., & Omidvar, Kh. (2014). A comparison of psychological capital and affective styles in students with learning disorder and normal students. Journal of Learning Disabilities, 4(1), 100-118. http://jld.uma.ac.ir/article_220.html?lang=en
Sajjadi, H., & Sadr al-Sadat, S J. (2005). Indicators of Social Health. Political-Economic Information, 207 & 208, 253-244. (Persian) http://ensani.ir/fa/article/222561
Salimi Bajestani, H., Farkooravand, P., & Younesi, J. (2013). The Effectiveness of Self-Encouragement Training in Mental Health of Women with Addicted Spouses. Quart J Drug Abuse, 9(34), 51-59.
Sharbatian, M. (2012). Reflections on the semantic link between the components of social capital and the extent of benefiting from social health among students of Payame Noor University. Quarterly Journal of Sociology of Youth Studies, 2 (5), 174-149. (Persian) https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189323
Sheykholeslami, A., Ghamari Kiwi, H., Mohammadi, N. (2016). The effectiveness of cognitive self-compassion training on perceived self-efficacy of female-headed households under the supervision of Imam Khomeini Relief Committee.
Social Work Quarterly, 5 (2), 19-13. (Persian)
http://socialworkmag.ir/article-1-178-fa.html
Sheykholeslami, A., Mohammadi, N. (2016). The effect of cognitive self-compassion training on mental health (physicalization, anxiety, social dysfunction, officer) of female-headed households.
Consulting Research, 18 (70), 104-83. (Persian)
https://dx.doi.org/10.29252/jcr.18.70.83