پینتریچ، پل و شونک، دیل.(2016). انگیزش در تعلیم و تربیت (نظریه، تحقیقات و کاربردها). مترجم: مهرناز شهرآرای (1398). چاپ چهارم، ناشر: علم.
حسن نیا، سمیه؛ صالح صدقپور، بهرام و دماوندی، مجید ابراهیم.(1393). مدل یابی رابطه ساختاری هوش هیجانی و شادکامی با واسطه گری خودکارآمدی و خودتنظیمی تحصیلی. مطالعات آموزش ویادگیری، 6(2)، 60-32.
حسین خانزاده، عباسعلی و محمدی، حاتم.(1394). نقش ظرفیت خودمهارگری و خودنظم بخشی در تبیین شادزیستی دانشجویان.
فصلنامه مطالعات روان شناختی، 11(4)، 118-97. [Doi:
10.22051/psy.2016.2185]
حقبین، فاطمه و شیخ الاسلامی، راضیه. (1398). پیش بینی نشاط ذهنی بر اساس بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای سبک های خودتنظیمی هیجانی.
مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(35)، 52-23. [Doi:
10.22111/jeps.2019.4986]
سلیمان نژاد، اکبر و حسینی نسب، داوود.(1391).تاثیر تعاملی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبک های شناختی دانش آموزان بر عملکرد حل مسئله ریاضی.
مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 56-81.[Doi:
10.22099/jsli.2013.1577]
شکیبا، منصور و ضیایی، مریم. (1391). مقایسه سلامت روان دختران دانشآموز تحت سرپرستی مراکز شبانهروزی بهزیستی با دختران دانشآموز دبیرستان دانشگاه در شهر زاهدان. مجله تحقیقات علوم پژشکی زاهدان، 14(2)، 60-56.
شیخ الاسلامی، راضیه و دفترچی، عفت.(1394). پیش بینی نشاط ذهنی دانش آموزان بر اساس جهت گیری های هدف و نیازهای اساسی روانشناختی. مجله روانشناسی، 19 (2)، 174-147.
صادقیان، فرهاد. (1386). شادی چیست؟ شادمان کیست؟. نشریه پیوند، 341، 21-20.
میری، تهمینه و منصوری، احمد. (1398). مقایسه درمان ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس و آموزش نوروفیدبک بر نشانگان بالینی اختلال اضطراب فراگیر: یک مطالعه کارآزمایی بالینی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 21 (2)، 8-1.
نریمانی، محمد؛ نوری، رویا و ابوالقاسمی، عباس. (1394). مقایسهی اثر بخشی راهبردهای آگاهی واجشناختی و چند حسی فرنالد بر پیشرفت مهارت های خواندن و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 120-104.
http://jld.uma.ac.ir/article_281.html
نریمانی، محمد؛ خشنودنیای چماچائی، بهنام؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس. (1395). مقایسهی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان پسر نارساخوان، نارسانویس، نارسا حساب و عادی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 107-87.
Bowns, C. N., & Marlatt, G.A. (2011). Mindfulness-based relapse prevention for addictive behaviors: a clinician’s guide. New York: Guilford press.
Dawood, E., Ghadeer, H.A., Mistsu, R., Almutary, N., & Alenezi, B. (2016). Relationship between test anxiety and academic achievement among undergraduate nursing students.
Journal of Education and Practice, 7(2), 57-65.
https://eric.ed.gov/?id=EJ1089777
Haghbin, F., & Sheikholeslami, R. (2019). The effectiveness of harm reduction training and matrix intervention program on academic procrastination in Harmed female students from relationship with opposite sex.
Journal of Educational Psychology Studies, 16(35), 23-52. (Persian). [Doi:
10.22111/jeps.2019.4986]
Hassan Nia, S., Saleh Sadeghpour, B., & Damavandi, M. I. (2014). Modeling the structural relationship between emotional intelligence and happiness with mediation of academic self-efficacy and self-regulation. Learning Education Studies, 6 (2), 32-60. (Persian)
Horton- Deutsch, L., & Sars, M. (2018). Mindfulness: overcoming interactable conflict.
Archives of Psychiatric Nursing, 17(4), 186-193.
[Doi:10.1016/S0883-9417(03)00089-X]
Hossein Khanzadeh, A.A., Taher, M., & Mohammadi, H. (2016). The role of self-control capacity and self-regulation in explaining of happiness in students. Quaterly Journal of Psychological Studies, 11(4), 97-118. (Persian) [Doi:
10.22051/psy.2016.2185]
Jaggi, P. & Kaushik, V. (2011). Predicting Happiness in Urban males and females Through Perception of resource adequacy. Studies on Home and Community Science, 5(1), 39-44
Miri Sargazi, T., & Mansouri A. (2019). Comparison of the effectiveness of mindfulness based on stress reduction therapy and neurofeedback training on the clinical symptoms of individual with generalized anxiety disorder: A clinical trial study.
Journal of Gorgan University of Medical Sciences, 21 (2), 1-8.
http://goums.ac.ir/journal/article-1-3351-fa.html
Narimani, M., & Nori, R., & Abolghasemi, A. (2015). Comparison of the effectiveness of phonological awareness strategies and Fernald multi-sensory to improve reading skill and comprehension of dyslexia students.
Journal of Learning Disabilities, 4(3), 104-120. (Persian)
http://jld.uma.ac.ir/article_281.html?lang=en
Narimani, M., Khoshnoodnia chomachaei,B., Zahed, A., & Abolghasemi, A. (2016). A compare motivational beliefs and self- regulation learning strategies in boy students with dyslexia, dysgraphia, dyscalculia and normal.
Journal of Learning Disabilities, 5(4),87-107. (Persian)
http://jld.uma.ac.ir/article_434.html?lang=en
Pintrich, P., & Schonck, D. (2016). Motivation in education (theory, research and applications). Translator: Mehrnaz Shahrarai (2019). Fourth Edition, Publisher: Alam. (Persian)
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2008). From ego-depletion to vitality: theory and findings concerning the facilitation of energy available to the self.
Social and Personality Journal of Environmental Psychology, 2(2) ,702-717.
[Doi:10.1111/j.1751-9004.2008.00098.x]
Sadeghian, F. (2008). What is happiness? Who is happy? Journal of Transplantation, 341, 21-20.
Shakiba, M., & Ziai, M. (2012). Comparative study of mental health of female students living in
dormitories of welfare organization and university of Sistan & Balouchestan.
Zahedan Journal of Research in Medical Sciences (ZJRMS), 14(2), 56-60. (Persian)
https://brieflands.com/articles/zjrms-93582.html
Sheikholeslami, R., & Daftarchi, E. (2015). The prediction of students’ subjective vitality by goal orientations and basic psychological needs.
Journal of Psychology, 19(2), 147-174. (Persian)
https://www.sid.ir/FileServer/JF/61513947403.pdf
Soleimannejad, A., & Hosseini Nasab, D. (2012). The interactive effect of teaching students self-regulation strategies and cognitive styles on the performance of mathematical problem solving.
Education and Learning Studies, 4 (2), 56-81. (Persian) [Doi:
10.22099/jsli.2013.1577]