اکبرزاده، افسانه. (1393). اندازه گیری و مقایسه تعللورزی های رفتاری، تصمیمگیری و دانشجویان. اولین کنفرانس بین المللی روان شناسی و علوم رفتاری.
https://civilica.com/doc/385532/
بشرپور، سجاد و عینی، ساناز. (1400). نقش میانجی تابآوری تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری.
فصلنامه کودکان استثنایی، ۲۱ (۱) ،5۳-۶۴.
http://joec.ir/article-۱-۱۳۵۴-fa.html
پدرام،
محمد؛
محمدی،
مسعود؛
نظیری،
قاسم؛
آیین
پرست،
ندا.(1389). اثربخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری بر درمان اختلال اضطراب، افسردگی و ایجاد امیدواری در زنان مبتلا به سرطان سینه.
فصلنامه علمی-پژوهشی زن و جامعه، 1(4)، 61-75.
http://jzvj.marvdasht.iau.ir/article_1217.html
جمالی، مکیه؛ نوروزی، آزیتا و طهماسبی، رحیم.(1392). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیل در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر.
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،13(8)، 629- 641.
http://ijme.mui.ac.ir/article-۱-۲۶۳۸-fa.html
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمد آقا. (1386). رابطه تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت.
اندیشه های نوین تربیتی، 3(3)، 61-70. [Doi:
10.22051/jontoe.2007.312]
حسینی، فریده السادات و خیر، محمد. (1388). پیش بینی «تعللورزی رفتاری و تصمیم گیری» با توجه به باورهای فراشناختی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 15(3)، 265- 273.
سماواتیان، محبوبه. (1392). اثربخشی آموزش برنامه هوش موفق بر امید و اشتیاق تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه صنعتی اصفهان(پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات واحد یزد.
سوری، مصطفی. (1393). اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری با تاب آوری و درگیری تحصیلی دانشآموزان دبیرستان پایه دوم. پایان نامه کارشناسی ارشد، مشاوره مدرسه، دانشگاه تهران.
شکری، محمد. (1391). اثربخشی مداخله شناختی – رفتاری متنی بر تعلل بر بهبود عملکرد تحصیلی و حرمت خود دانشجویان. دو فصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی، 1( 2)، 81-91.
شهنی ییلاق، منیجه؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ حقیقی، جمال و سلامتی، سید عباس.(1385). بررسی شیوع تعلل و تأثیر روشهای درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانشآموزان دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 13(3)، 1- 30. [Doi: 10.22055/psy.2006.16744]
کمرزرین، حمید؛ زارع، حسین و بروکی میلان، حسن.(1391). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر افزایش خودکارامدی و بهبود علایم اعتیاد در بیماران وابسته به مواد.
مجله اعتیاد پژوهی،6(22)، 75-85.
http://etiadpajohi.ir/article-۱-۳۲۶-fa.html
میرزایی، مصلح؛ غرایی، بنفشه و بیرشک، بهروز. (1392). نقش کمالگرایی مثبت و منفی، خودکارآمدی، نگرانی و مشکل در نظم بخشی هیجانی در پیش بینی اهمالکاری رفتاری و تصمیم گیری.
مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 19(3)، 230-240.
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-۱-۲۰۵۴-fa.html
میکائیلی،
نیلوفر؛ افروز،
غلامعلی و قلیزاده،
لیلا. (1394). ارتباط
خودپنداره
و
فرسودگی
تحصیلی
با
عملکرد
تحصیلی
دانشآموزان
دختر.
مجله روانشناسی مدرسه، 1(4)، 90 – 103. [
d_1_4_91_12_1_6]
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره. (1392). مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانییادگیری.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(2)، 91-78.
[
d_jld_3_2_92_12_25_5]
Artino, A.R., La Rochelle, J.S., & Durning, S.J. (2010). Second-year medical students’motivational beliefs, emotions, and achievement.
Medical Education, 44(12), 1203–1212
. [Doi:
10.1111/j.1365-2923.2010.03712.x]
Basharpoor, S., & Eyni, S. (2021). The mediating role of the academic resilience in relations between academic self-efficacy with academic adjustment of students with learning disabilities.
JOEC, 21 (1), 64-53. URL:
http://joec.ir/article-1-1354-fa.html
Chu, A. C., & Chol, J. N. (2005). Rethinking procrastination: Positive effects of procrastination behavior on attitudes and performance.
Journal of Social Psychology,145, 245-264
. [Doi:
10.3200/SOCP.145.3.245-264]
Essau, C.A., Edere,r E.M., Ocallaghan, J., & Aschemann, B.(2008). Doing it now or later? Correlates, predictors and prevention of academic, decisional and general procrastination among students in Austria. A poster Kingdom and Astralia: Arousal and Avoidance delays among adults. academic behavior.
Ferrari, J. R., Patel, T. (2004). Social comparisons by procrastinations: Rating peers with similar or dissimilar delay tendencies.
Journal of Personality and Individual Differences, 37(14), 1493- 1501. [
Doi: 10.1016/j.paid.2004.02.006]
Hazer, S., Nikdel, F., & kharamin, S. (2015). The effectiveness of cognitive- behavioral techniques training on procrastination, stress, anxiety and depression of high school female students.
Armaghan-e- Danesh, 19(12),1105-1117. (Persian)
http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-92-fa.html
Hocker, A., Engberding, M., Beissner, J., & Rist, F. (2008). Evaluation of cognitive- behavioral intervention for procrastination. Verhaltenstherapie, 18 (4), 223-229.
Howell, A.J., & Watson, D.C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies.
Personality and Individual Differences, 43, 167-178
. [
Doi:10.1016/j.paid.2006.11.017]
Hosseini, F. S., & Khair, M. (2009). Predicting "behavioral procrastination and decision making" according to metacognitive beliefs in students. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology (Thought and Behavior), 15 (3), 265-273. (Persian)
Hussain, I., & Sultan,
S.
(2014). Analysis of procrastination among university students
. Procedia Social and Behavioral Sciences,5, 1897-1904. [
Doi:10.1016/j.sbspro.2010.07.385]
Jamali, M., Noroozi, A., & Tahmasebi, R. (2013). Factors affecting academic self-efficacy and its association with academic achievment among students of Bushehr university medical sciences 2012-13.
Iranian Journal of Medical Education, 13 (8), 629-641. (Persian) URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2638-fa.html
Jokar, B., & Delavarpour, M. A. (2007). The relationship between educational procrastination and achievement goals.
Quarterly Journal of New Thoughts on Educations, 3(3), 61-70. (Persian)
10.22051/jontoe.2007.312]
Kamarzarin, H., Zaree, H., & Brouki, M. H. (2012). The effectiveness of cognitive behavioral therapy on increasing of self-Efficacy and improving of addiction symptoms among drug dependency patients.
Etiadpajohi, 6 (22),75-85. (Persian)
http://etiadpajohi.ir/article-1-326-fa.html
Klassen, R.M., Krawchuk, L.L., & Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to self-regulate predicts higher levels of procrastination.
Contemporary Educational Psychology. 33, 915-931
. [
Doi:10.1016/j.cedpsych.2007.07.001
Mikaeili, N., Afrooz, GH., & Gholiezadeh,, L. (2013). The relationship of self-concept and academic burnout with academic performance of girl students.
Journal of School Psychology and Institutions, 1(4),90-103. (Persian) [Doi:
d_1_4_91_12_1_6]
Mirzaei, M., Gharraee, B., Birashk, B. (2014). The role of positive and negative perfectionism, self-efficacy, worry and emotion regulation in predicting behavioral and decisional procrastination.
IJPCP, 19 (3), 230-240. (Persian)
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2054-fa.html
Moon, S. M., & Illingworth, A. J. (2005). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination.
Personality and Individual Differences, 38, 297–309
. [Doi:10.1016/j.paid.2004.04.009]
Narimani, M., & Vahidi, Z. (2014). A comparison of alexithymia, self-efficacy and self-esteem in students with and without learning disability.
Journal of Learning Disabilities, 3(2),78-91. (Persian) [Doi:
d_jld_3_2_92_12_25_5]
Pedram, M., Mohammadi, M., Naziri, GH., & Aeinparast, N. (2011). Effectiveness of cognitive-behavioral group therapy on the treatment of anxiety and depression disorders and on raising hope in women with breast cancer.
Quarterly Journal of Woman & Society, 1(4), 34-61. (Persian) [Doi:
20.1001.1.20088566.1389.1.4.4.4]
Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral, differences, between high and low procrastinators.
Journal of Counseling Psychology, 33, 4, 387–394. [
Doi:10.1037/0022-0167.33.4.387]
Shehne Yailagh, M., Salamati, A., Mehrabizadeh Honarmand, M., & Haghighi, J. (2006). Prevalence of procrastination and the effect of cognitive-behavioral therapy and behavior management methods on its reduction in high school students in Ahvaz.
Journal of Psychological Achievements, 13(1), 1-30. (Persian) [Doi:
10.22055/psy.2006.16744]
Shukri, M. (2012). The effectiveness of textual cognitive-behavioral intervention on procrastination on improving academic performance and self-esteem of students. Quarterly Journal of Social Cognition, 1 (2), 81-91. (Persian)
Torres, J.B., & Solberg, S. (2001). Role of self-efficacy, stress, social integration, and family support in latino college student persistence and health.
Journal of Vocational Behavior, 59(1), 53-63. [
Doi:10.1006/jvbe.2000.1785]
Wang, M., Willet, J. B., & Eccles, J. (2011).The assessment of school engagement: Examining dimensionality and measurement invariance by gender and race/ethnicity.
Journal of School Psychology, 49, 465–480. [
Doi:10.1016/j.jsp.2011.04.001]
Wäschle, K. (2014). Procrastination and self-efficacy: Tracing vicious and virtuous ircles in self-regulated learning.
Learning and Instruction, 29, 103-114
. [
Doi:10.1016/j.learninstruc.2013.09.005]