آذریان، رضا ؛ جاجرمی محمود ، مهدیان، حسین .(1399). مقایسه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی و تنظیم هیجان بر معنای تحصیلی و سازگاری تحصیلی، مجله پژوهش در نظام های آموزشی تابستان - شماره 50، صص از 483 تا 494.
جوادی علمی، لیلا ؛ اسدزاده، حسن ؛ دلاور، علی و درتاج، فریبرز .(1399). مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان براساس تدریس تحول آفرین، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری نقش سرزندگی تحصیلی، دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، سال هشتم، شماره چهاردهم، از ص 9 تا 91.
https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=512424
روحی مطلق، شراره ؛ افتخار صعادی، زهرا ؛ مکوندی، بهنام و حافظی، فریبا .(۱۴۰۰). بررسی کارآمدی آموزش مبتنی بر شفقت خود بر سرمایه روان شناختی و بهزیستی اجتماعی در مادران دارای کودک آهسته گام، پژوهش نامه زنان، دوره 13، شماره 39 – شماره پیاپی 39.
شفیعی، معصومه ؛ اکبری، شیرین و حیدری راد، حدیث .(۱۳۹۷). اثربخشی آموزش دلسوزی-خود بر احساس تنهایی و تابآوری در زنان مطلقه بی بضاعت، مجله روانشناسی و روان پزشکی شناخت 6 ، شماره پنجم، 48-17.
http://ensani.ir/fa/article/391081/
عباسی، مسلم ؛ پیرانی، ذبیح ؛ رزمجویی، لاله ؛ بنیادی، فرزانه . (1394). نقش تعلل ورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیش بینی اشتیاق رفتاری دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 8، (5)، 295-300.
http://ensani.ir/fa/article/353677/
فروهر، محمد و بلوچ، امان الله (1394) مروری برپژوهش های سرمایه روانشناختی درایران : چالشها وچشم اندازها، چهارمین همایش ملی علوم مدیریت نوین، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران وحسابداران گلستان، شهریور، گرگان، ایران.
http://4learn.4kia.ir/info/741191/i/?getppsid=61488
ماهی گیر، فروغ و کریمی باغملک، آیت الله (1399)، مقایسه تاثیردو روش درمانی تنظیم هیجان و ذهن آگاهی بر کاهش تعلل ورزی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه، مجله مطالعات آموزشی و آموزشگاهی تابستان - شماره 23 ، صص 138 تا 156.
http://ensani.ir/fa/article/466560
نریمانی، محمد و عینی، ساناز. (1400). ارتباط معنای زندگی، خوددلسوزی و حس انسجام با میزان استرس ادراکشدهی بیماران مبتلا به سرطان.
نشریه مراقبت سلامت، 1(3)، 1-10. [Doi:
10.29252/ijca.1.3.1]
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول. (1392). مقایسهی اثر بخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 154-176. [Doi: jld-2-4-92-5-9]
Appleton, James, J., Christenson, Sandra . L., Furlong, Mikel, Jim. (2008). Student engagement with school: Critical conceptual and methodological issues of the construct. Psychology in the schools, 45(5), 369-386
https://www.researchgate.net/publication/227690344
Avey, Jams .B., Reichard, R.J., Luthans, F., &Mhatre, K.H. (2011). Meta-analysis of the imapact of positive psychological capital on employee attitudes, behaviors, and performance, Human Resource Development Quarterly, 22 (2), 127-152.
https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1146&context=managementfacpub
Bluth Karen, Eisenlohr-Moul TA.(2017). Response to a mindful self-compassion intervention in teens: A within-person association of mindfulness, self-compassion, and emotional well-being outcomes. Journal of Adolescence. 1;57:108-18.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5514374/
Gai, Y. P., Zhang, S. M., Wei, G., Dong, W & Deng, G. H. (2017).Relationshipbetween cognitive emotion regulation, social support, resilience and acute stress responses in Chinese soldiers: Exploring multiple mediation model. Journal of Psychiatry Research, 1(1), 71-78.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28624675/
Gilbert P.(2005). Compassion and cruelty: A biopsychosocial approach. In P. Gilbert(Ed) Compassion: Conceptualisati ons, research and use in psychotherapy. Hove, UK: Routledge;. p 9–74.
https://psycnet.apa.org/record/2005-13871-002
Kreiger T, Altenstein D, Baetig I, Doering, N, Holtforth, MG.(2013).Self-compassion in depression: Associations with depressive symptons, rumination and avoidance in depressed outpatients. BehavTher; 44(3):501–513.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23768676/
Leary MR, Tate EB, Adams CE, Allen AB, Hancock J.(2007). Self-Compassion and Reactions to Unpleasant Self-Relevant Events: The Implications of Treating Oneself Kindly. J Personal Soc Psychol. (92):887-904.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17484611/
Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J., & Avey, J. B. (2008). The mediating role of psychological capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship. Journal of Organizational Behavior, 29(2), 219-238.
https://psycnet.apa.org/record/2008-02304-005
Narimani, M., & Eyni, S. (2020). Relationship between Meaning of Life, Self- Compassion and sense of coherence with perceived stress in cancer patients.
Iranian Journal of Cancer Care, 1(3), 1-10. (Persian) doi:
10.29252/ijca.1.3.1
Narimani, M., Abbasi, M., Abolghasemi, A., & Ahadi, B. (2013). A study comparing the effectiveness of acceptance/ commitment by emotional regulation training on adjustment in students with dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 2(4), 154-176. (Persian) [Doi: jld-2-4-92-5-9]
Neff KD, Germer CK. Self-Compassion Program. J Clin Psychol. 2013; 69 (1): 28–44.
Neff KD, Kirkpatrick KL, Rude SS. Self-compassion and adaptive psychological functioning. J Res Pers 2007;41(1):139-54.
[Doi:10.1016/j.jrp.2006.03.004]
Perez-Blasco, J., Sales, A., Meléndez, J. C., & Mayordomo, T. (2016). The effects of mindfulness and self-compassion on improving the capacity to adapt to stress situations in elderly people living in the community. Clinical Gerontologist, 39(2), 90-103.
https://jap.razi.ac.ir/article_1732.html?lang=en
Raes F. Rumination and worry as mediators of the relationship between self-compassion and depression and anxiety. Pers Individ Dif. 2010;48(6):757-61.
[Doi:10.1016/j.paid.2010.01.023]
Rubin-Falcone, H., Weber, J., Kishon, R., Ochsner, K., Delaparte, L., Dore, B., Zanderigo, F., Oquendo, M.A., Mann, J.J., & Miller, J.m. (2018). Longitudinal effects of cognitive behavioral therapy for depression on the neural correlates of emotion regulation. Journal of Psychiatry Research, 271(4)82–90
Skinner EA, Kinderman TA, Furrer CJ.(2009).A motivation perspective on engagement and disaffection: Conceptualization and assessment of children's behavioral and emotional participation in academic activities in the classroom. Educational and psychological Measurement . 69(3): 493-525. file:///C:/Users/My%20Pc/Downloads/2009-Skinneretal-EngagementMeasure.pdf
VanDam NT, Sheppard SC, Forsyth JP, Earleywine M.(2011). Self-compassion is a better predictor than mindfulness of symptom severity and quality of life in mixed anxiety and depression. J Anxiety Disord. 25(1):123-130.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20832990/
Woodruff SC, Glass CR, Arnkoff DB, Crowley KJ, Hindman RK, Hirsc hhorn EW.(2013). Comparing Self-Com passion, Mindfulness, and Psychological Inflexibility as Predictors of Psycho logical Health . J Mindfullness. (9):1-12.
Wren AA, Somers TJ, Wright MA, Goetz MC, Leary MR, Fras AM, et al. Self-compassion in patients with persistent musculoskeletal pain: relationship of self-compassion to adjustment to persistent pain. J Pain Symptom Manage. 2012;43(4):759-70.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22071165/
Zimmerman BJ, Schunk DH. Motivation: An essential dimension of self-regulated learning. In DH. &Schunk B. J.(2013). Motivation and selfregulated learning: Theory, research and applications(pp. 1-30). New York: Lawrence Erlbaum.
https://www.researchgate.net/publication/250184865_