اصغری، مهسا سادات ( 1388 ). رابطه فرزند پروری ادراک شده با هوش هیجانی و خودشناسی انسجامی.
پایان نامه ی کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران.
باباخانی، نرگس ( 1390 ). الگوی تبیین یادگیری خودتنظیم بر اساس ادراک از محیط کلاس درس،
خانواده و احساس تعلق به مدرسه در دان شآموزان دبیرستانی شهر تهرا . ن رساله ی دکتری (چاپ
نشده)، دانشگاه آزاد رودهن.
تنهای رشوانلو، فرهاد و حجازی،الهه ( 1391 ). نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر
.67-82،(1) در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان. فصلنامه خانواده پژوهی، 8
خرازی، علینقی و کارشکی، حسین. ( 1388 ). بررسی رابطه مؤلفه های ادراک والدین با راهبرد های
.49-55 ،(1) یادگیری خود تنظیمی. تاز ههای علوم شناختی، 11
Journal of school psychology, winter 2014 مجله ی روان شناسی مدرسه، زمستان 1392
Vol.2, No.4/43-61 43-61/ دوره ی 2، شماره ی 4
59
ربانی زاده، منصوره ( 1389 ). ادراک از فرزند پروری، هویت و جه تگیری آینده در دان شآموزان
دبیرستا نهای منطقه 6 تهرا . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران.
زارع، حسین؛ احمدی ازغندی، علی؛ نوفرستی، اعظم و حسینیانی، علی ( 1391 ). اثر آموزش فراشناختی حل
.40-58 ،(2) مسأله بر ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتوان یهای یادگیری، 2
شکری، امید، کدیور، پروین و دانشور پور، زهرا. ( 1386 ). تفاوت های جنسیتی در بهزیستی ذهنی: نقش
.20-28، ویژگی های شخصیت. مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، 13
کاندا، زیوا ( 1999 ). شناخت اجتماع . ی ترجمه حسین کاویانی( 1384 ). تهران: انتشارات مهر کاویان.
Adler, M. G. & Fagley, N. S. (2005). Appreciation: Individual Differences in Finding
Value and Meaning as a Unique Predictor of Subjective Well-Being. Journal of
Personality, 73(1), 79-114.
Andrews, F. M. & Robinson, J. P. (1991). Measures of subjective well-being. In J. P.
Robinson, P. R. Shaver, & L. S. Wrightsman (Eds.), Measures of personality and social
psychological attitudes, 1, 61-114. San Diego, CA: Academic Press.
Ben-Zur, H. (2003). Happy Adolescents: The Link Between Subjective Well-Being,
Internal Resources, and Parental Factors. Journal of Youth and Adolescence, 32(2), 67–
79.
Bettencourt, B. A. & Dorr, N. (1997). Collective self-esteem as a mediator of the
relationship between allocentrism and subjective well-being. Personality & Social
Psychology Bulletin, 23(9), 955-964.
Bowlby, J. (1969). Attachment and loss: Vol. 1 Attachment. New York: Basic Books.
Bradshaw, J., Keung, A., Rees, G. & Goswami, H. (2011). Children's subjective wellbeing:
International comparative perspectives. Children and Youth Services Review, 33,
548–556.
Cantril, H. (1965). The pattern of human concerns. New Brunswick, NJ: Rutgers
University Press.
Catlin, G. & Epstein, S. (1992). Unforgettable experiences: the relation of life events to
basic beliefs about self and world. Social Cognition, 10(2), 189-209.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human
behavior. New York: Plenum Press.
Diener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-575.
Deiner, E., Lucas, R. E., & Oishi, S. (2002). Subjective well-being. Journal of Clinical
Psychology, 24(1), 25-41.
Diener, E., & Lucas, R. E. (1999). Personality and subjective well-being. In D. Kahneman,
E. Diener, & N. Schwarz (Eds.), Well-being: The foundations of hedonic psychology
(pp. 213–229). New York: Russell Sage Foundation.
Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three
decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276–302.
رابطه ی باورهای اساسی و ادراک از روابط والدینی با بهزیستی ذهنی دانش آموزان
60
Diener, E., & Diener, M. (1995). Cross-cultural correlates of life satisfaction and selfesteem.
Journal of Personality and Social Psychology, 68, 653–663.
Dinisman,T.,Motserrat,C.,&Casas,F.(2012).The subjective well-being of Spanish
adolescents: Variations according to different living arrangements. Children and youth
Services Review,34(12), 2374-2380.
Dolan, P., & White, M. P. (2007). How can measures of subjective well-being be used to
inform public policy? Perspectives in Psychological Science, 2(1), 71–85.
Epstein, S. (1973). The self-concept revisited, or a theory of a theory. American
Psychologist, 28(5), 404-416.
Epstein, S. (2003). Cognitive-experiential self-theory of personality. In T. Millon & M. J.
Lerner (Eds.), Comprehensive handbook of psychology, Vol. 5, pp. 159-184, Personality
and Social Psychology. Hoboken, NJ: Wiley.
Grolnick, W. S., Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1997). Internalization within the family: The
self-determination theory perspective. In J. E. Grusec & L. Kuczynski (Eds.), Parenting
and children’s internalization of values: A handbook of contemporary theory (pp. 135-
161). New York: Wiley.
Hicks, J. A. & King L. A. (2007). Meaning in life and seeing the big picture: Positive affect
and global focus. Cognition and Emotion, 21(7), 1577-1584.
Janoff-Bulman, R. (1985). The aftermath of victimization: Rebuilding shattered
assumptions. In C. Figley (Ed.), Trauma and its wake, (Vol. 1). New York:
Bruner/Mazel.
Janoff-Bulman, R. (1990). Understanding people in terms of their assumptive worlds. In D.
J. Ozer, J. M. Healy, & A. J. Stewart, (Eds.), Perspectives in personality: Self and
emotion. Greenwich, CT: JAI.
Mccullough, e., Huebner, S. & Laughlin, J. E. (2000). Life Events, Self-concept, and
Adolescents’ Positive Subjective Well-being. Psychology in the Schools, 37(3), 281-
290.
Mroczek, D. K., & Kolarz, C. M. (1998). The effect of age on positive and negative affect:
A developmental perspective on happiness. Journal of Personality and Social
Psychology, 75(5), 1333-1349.
Pacini, R., & Epstein, S. (1999). The relation of rational and experiential information
processing styles to personality, basic beliefs, and the ratio-bias phenomenon. Journal
of Personality and Social Psychology, 76(6), 972-987.
Reker, G. T., Peacock, E. J., & Wong, P. T. P. (1986). Meaning and Purpose in Life and
Well-being: a Life-span Perspective. Journal of Gerontology, 42(1), 44-49.
Robertson, J. F. & Simons, R. L. (1989). Family Factors, Self-Esteem, and Adolescent
Depression. Journal of Marriage and Family, 51(1), 125-138.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of
intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55,
68-78.
Sandler, J. & Rosenblatt, B. (1962). The concept of the representational world. The
Psychoanalytic Study of the Child, 17, 128-145.
Journal of school psychology, winter 2014 مجله ی روان شناسی مدرسه، زمستان 1392
Vol.2, No.4/43-61 43-61/ دوره ی 2، شماره ی 4
61
Schimmack, U. & Diener, E. (2003). Predictive validity of explicit and implicit self-esteem
for subjective well-being. Journal of Research in Personality, 37(2), 100–106.
Steger, M. F. & Frazier, P. (2005). Meaning in Life: One Link in the Chain From
Religiousness to Well-Being. Journal of Counseling Psychology , 52(4), 574-582.
Zika, S. & Chamberlain, K. (1992). On the relation between meaning in life and
psychological well-being. British Journal of Psychology, 83(1), 133-145.