استکی، مهناز؛ معین مهر، سمیه و محمودی، غلامرضا(1389). مقایسه رابطه حالت فراشناخت و سبک های مقابله با استرس در دانشآموزان تیزهوش و عادی. دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
بشارت، محمد علی(1388). بررسی ارتباط بین آلکسیتایمیا و سبکهای مقابلهای. نوآورهای آموزشی، 5(4)، 28-9.
حقشناس، حسن؛ چمنی، امیررضا و فیروزآبادی، علی(1385). مقایسه ویژگیهای شخصیتی و سلامت روان دانشآموزان دبیرستآنهای تیزهوشان و دبیرستآنهای عادی، فصلنامهاصولبهداشتروانی، 8(29)، 66-57.
خدری، بهزاد و دباغی، پرویز(1393). بررسی رابطه سبکهای مقابلهای با سلامت روان سربازان. فصلنامه پرستار و پزشک در رزم، 5(2)، 200-194.
فرید، حدیث و صلیبی، ژاسنت(1392). بررسی رابطه خودکارآمدی تصوری و هوش هیجانی با سبکهای مقابله با استرس در بین دانشآموزان دختر دبیرستانی تیزهوش استان قم. جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 4(1)، 154-129.
کبیرنژاد، ساناز؛ محمود علیلو، مجید و هاشمی نصرتآباد، تورج(1388). پیشبینی شاخصهای پردازش هیجانی بر شناختوارههای مزاحم نگرانی، کمالگرایی و نوع اختلال. مجله روانشناسی بالینی، 1(1)، 55-47.
میکاییلی، نیلوفر پاکروان، فریدون و گنجی، مسعود(1391). مقایسه باورهای فراشناختی در دانشآموزان تیز هوش و عادی. روانشناسی مدرسه، 1(2)، 140-113.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ بگیان کولهمرز، محمدجواد و رضایی فرد، اکبر(1394). اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواس پرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی. پژوهشهایعلومشناختیورفتاری، 5(2)، 22-1.
نصیران، صدیقه و ایروانی، محمدرضا(1395). بررسی مشکلات دانشآموزان تیز هوش در مدارس استعدادهای درخشان از نظر دانشآموزان و والدین. فصلنامهمطالعاتروانشناسیوعلومتربیتی، 2(1)، 27-1.
Ahmadi Tahoure Soltani, M., Karami, M., & Hussein al-Madani, Ali.(2014). Compare emotional intelligence and self-regulation gifted and regular students in the junior high school. Applied Research in Educational Psychology, 1(1), 58-42.
Bagana. E., Raciub. A. & Lupu. L.(2011). Self esteem, optimism and exams’ anxiety among high school students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 1331 –1338.
Baker, R., Thomas, S., Thomas, P. W., & Owens, M.(2007). Development of an emotional processing scale. Journal of psychosomatic Research, 62, 167-178.
Besharat, M. A.(2009). The relationship between alexithymia and coping styles. New ideas of Education, 5(4), 28-9.
Calero, M. D., Garsia-Martin A. B., & Jimenz, M.(2007). Self-regulationadvantage for higg-IQ children: finding from a research study. Learning and Individual diffrendces, 17(4), 328-343.
Chew, B. H., Azhar, M. D. Z., & Faezah H.(2013). Emotional intelligence and academic performance in first and final year medical students: a cross-sectional study. BMC Medical Education, 13(1), 44-53.
Conner, P. M.(2015). Emotional Prossecing and Coping Style among Gifted Adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 32, 409-418.
Dubon, M.(2014). A comparison between gifted and typical students in their.emotion performance Psychology in the Schools, 32(10), 105-113.
Estaki M., & Moinmehr S.(2012). Comparison of the Relationship between Metacognitive States and Coping styles with Stress in Gifted and Normal Students. Social and Behavioral Sciences, 32, 45.
Fareed, H., & Salibi, J.(2013). Examine the relationship between self-concept of emotional intelligence and coping styles among female high school students gifted in Qom. Community, cultural studies, 4(1), 154-129.
Guun, P.(2015). Coping style and psychological distress among Chinese gifted students. Gifted Child Quarterly, 69, 30-41.
Haghshenas, H., Chamani, A. R. & Firozabbadi, Ali.(2006). Compare personality traits and mental health of high school students gifted and regular schools. Journal of Mental Health, 29, 30, 66-57.
Kabir Nejad, S., Mahmoud Aliiluo, M., Hashemi Nasab, T.(2009). Predict changes in emotional processing indicators based Cognition intruder anxiety, perfectionism and disorder. Journal of Clinical Psychology, 1(1), 56-47.
Khedri, B., Dabaghi, P .(2013). Study of relationship between coping styles and mental health of soldiers. Journal of nurses and physicians. 5(2), 194-200.
Lazarus R. S, Folkman S.(1984). Stress, Appraisal and Coping. New York: Springer. p. 75.
Matud, M.(2004). Gender Differences in Stress and Coping Style. Personality and Individual Differennt, 37, 1410-1415.
Meekaeli, N., Pakpour, F., Kanji,(2012). comparison between the metacognitive belief gifted and normal children. Journal of school psychology, 1(2), 104-113.
Narimani, M. Abassi, M. Bagiyan, M. J. Rezaie, A.(2015). The Effectiveness of Impulse Control and Attention Training on Emotional Processing, Impulsiveness and Distractibility in Students with Dyscalculia. Cognitive Behavioral Science Research, 5(2), 1-22.
Neihart, M.(2007). The Socioaffective impact of acceleration and recommendations for best practice. Gifted Child Quarterly, 51(4), 33-41.
Pekrun, R., Thomas, G., Wolfram, T., & Raymond, P. P.(2002). Academic Emotions in Students' Self-Regulated Learning and Achievement: A Program of Qualitative and Quantitative Research. Educational Psychologist, 37(2), 91-105.
Preuss, L. J., & Dubow, E. F.,(2004). A Comparison between Intellectually Gifted and Typical Children in Their Coping Responses to a School and a Peer Stressor. Roeper Review, 26, 105-112.
Rinn, A. N., Plucker, J. A., & Stocking, V. B.(2010). Fostering gifted student's affective development: A Look at the impact of academic self-concept. Teaching Exceptional Children Plus, 6, 4.
Schutz, P. A. & Jessica T. D.(2002). Inquiry on Emotions in Education. Educational Psychologist, 37(2), 125-134.
Sinha, B. K., Willson, L. R., & Watson, D. C.(2008). Stress and Coping and Psycholig Illness: A Cross_ Culturad Study Among Students InIndia Canad Canadian. International Journal of Stress Management, 14(4), 386-398.
Venestra, C.(2007). Coping strategies: evidence for cross cultural differences? A preliminary study with the Italian version of Coping Orientations to Problems Experienced(COPE). Personality and Individual Differences. 23(6): 1025-1029.